Heey, kheb eigelijk de volgende vraag:
Wat zijn nou eigelijk de kenmerken tussen de Ware kerk en de evangelische richting??
khoop dat jullie me kunne helpen
Alvast bedankt
Moderator: Moderafo's
Weetje schreef:Heey, kheb eigelijk de volgende vraag:
Wat zijn nou eigelijk de kenmerken tussen de Ware kerk en de evangelische richting??
Alvast bedankt
Weetje schreef:Wat zijn nou eigelijk de kenmerken tussen de Ware kerk en de evangelische richting??
Raido schreef:De kenmerken der ware kerk, te weten de zuivere prediking van het Evangelie, de zuivere bediening der sacramenten en de uitoefening van de tucht (NGB, art. 29).
Dat gaat uit van het refodom waar dat zuiver dus staat voor kinderdoop, avondmaal en de tucht. Volgens mij is er namelijk geen tucht onder de evangelische kerken.
Maja de Bij schreef:Raido schreef:De kenmerken der ware kerk, te weten de zuivere prediking van het Evangelie, de zuivere bediening der sacramenten en de uitoefening van de tucht (NGB, art. 29).
Dat gaat uit van het refodom waar dat zuiver dus staat voor kinderdoop, avondmaal en de tucht. Volgens mij is er namelijk geen tucht onder de evangelische kerken.
Mijn ervaring is dat er in evangelische gemeenten vaak meer tucht is dan in een gemiddelde refo-kerk (soms zelfs bij het onaangename af). Overigens kent de PKN geen zuivere prediking, staan de sacramenten al tijden op de tocht en van de tucht merk je al helemaal niets![]()
![]()
Dus laten we niet te hard schelden op de evangelischen.
elbert schreef:Maja de Bij schreef:Raido schreef:De kenmerken der ware kerk, te weten de zuivere prediking van het Evangelie, de zuivere bediening der sacramenten en de uitoefening van de tucht (NGB, art. 29).
Mijn ervaring is dat er in evangelische gemeenten vaak meer tucht is dan in een gemiddelde refo-kerk (soms zelfs bij het onaangename af). Overigens kent de PKN geen zuivere prediking, staan de sacramenten al tijden op de tocht en van de tucht merk je al helemaal niets![]()
![]()
Dus laten we niet te hard schelden op de evangelischen.
Geldt dat voor elke gemeente in de PKN of ligt dat meer divers?
Generalisaties zijn gemakkelijk te maken, zowel naar de ene kant als naar de andere.
Weetje schreef:Heey, kheb eigelijk de volgende vraag:
Alvast bedankt
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten