Optimatus schreef:jas schreef:Optimatus schreef:De Passion trok mij in het geheel niet. Ik voel er weinig voor om naar een 15 minuten durende martelscene te kijken. Mijn maag is niet gevoelig, maar mijn smaak wel.
The Passion heeft niets met smaak te maken, maar met wat Jezus moest doen om Zijn volk te verlossen. We zondigen niet goedkoop en dat wordt door die film wel zeer duidelijk.
Maar goed, dan behoor ik maar tot de mensen zonder smaak.
Lekker stigmatiserend ben jij.
Het is niet mijn smaak, een film met rondvliegende stukken vlees. Als iemand anders die film helemaal het einde vindt, dan moet hij dat weten, ik zeg alleen dat ik daar niet naar hoef te kijken, maar ik zal de ander echt niet tegenhouden.
Ik kan me van het lijden van Christus zonder Mel Gibson ook prima een voorstelling maken,.
Ik vind de film niet het einde. Ik zou zo'n film ook nooit voor mijn plezier kijken. Als ik een leuk avondje zou willen hebben zou ik wel wat anders gaan kijken. The Passion is gruwelijk... en erg pijnlijk om te zien. Je verlaat niet met een glimlach de bioscoop. Toch vind ik de film de moeite waard om te kijken. Want het lijden was pijnlijk. De film is niet leuk om te zien... maar het zet je wel stil bij wat Jezus deed... Een klein stukje daarvan wordt door de film duidelijk... en dat is voor mij in ieder geval wel leerzaam. Het is ook om mij dat Hij zo werd gemarteld... daar wil ik mijn ogen niet voor sluiten.