Pesten & Roddelen.

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

anna
Mineur
Mineur

Pesten & Roddelen.

Berichtdoor anna » 04 apr 2003 08:44

Tja ik weet niet of hier al een topic is over geopend.

Ik zit met het volgende:

Ik merk bij mij op school dat er enorm geroddeld en gepest word. En wel op een gemene manier.....

Wat kan ik er aan gaan doen??? Ik vind het verschrikkelijk om het aan te zien en te horen....

Hebben jullie tips?

janneke
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor janneke » 04 apr 2003 11:57

Was bij mij op mn eerste werkplekkie ook...roddelen dan.. Ik merkte dat het een te hecht groepje was, om er echt tussen te komen en er wat tegen te doen. Gelukkig had ik de kans om in Doorwerth, waar ik toen al 1 dag per week naar toe ging, voor fulltime heen te gaan! Dus eigenlijk heb ik het gewoon ontlopen... :?

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 04 apr 2003 12:03

ik heb gelukkig geen last van roddelen op mn werk, werk hier als enigste meisje met 25 jongens en van roddelen is niet echt spraken!!
Maar ik heb er echt een hekel aan ook aan pesten, zou iets gemeens vind ik en waarom gebeurt het?? Vaak om hele kleine dingen!!

Het_doet
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Het_doet » 04 apr 2003 12:42

Ben ook blij dat ik op een mannenopleiding zit. Hier wordt dus echt helemaal niet over anderen gepraat. Errug handig.

Pesten... ik denk dat je de persoon er gewoon op aan moet spreken. En als iemand tegen jou begint te roddelen, zeggen dat je er niet van gediend bent. En ook gewoon lekker met positieve punten van mensen gaan gooien. Veel mensen verwachten niet van je dat je ze erop aanspreekt. Als je dat wel doet heb je twee mogelijkheden: of ze gaan over jou roddelen en jou pesten of ze doen er wat aan en pesten minder en roddelen ook minder.

Tears
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Tears » 04 apr 2003 13:44

bij mij op school niet gepest ofzo, heeft misschien ook een beetje met de leeftijd en zo te maken. Qua roddelen, dat gebeurt wel, maar er wordt niet moeilijk over gedaan om het recht in iemands gezicht te zeggen, dat merk ik tenminste bij mij in de groep.

Pesten Sucks, maar komt helaas veel vaker voor dan we denken. Roddelen sucks too, maar daar doen we allemaal wel een beetje aan mee vrees ik. :?
Declare this an Emergency...

connie
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor connie » 04 apr 2003 14:33

ik werd vroeger op school heel erg gepest
en als ik nu ook zie dat er bij mijn kinderen op school gepest word dat doet me pijn
kinderen kunnen ook heel hard onder elkaar zijn

anna
Mineur
Mineur

Berichtdoor anna » 04 apr 2003 15:17

ik baal gewoon ontiechelijk dat het zo gemeen gedaan word.

ik ben vroeger ook gepest, niet geslagen ofzo maar met woorden. En dat vind net zo erg als geslagen worden.

Maar wat kan ik er aan doen??

Chloë

Berichtdoor Chloë » 04 apr 2003 16:01

ik ben vroeger ook gepest, niet geslagen ofzo maar met woorden. En dat vind net zo erg als geslagen worden.
Woorden doen vaak nog veel meer pijn dan slaan en schoppen. Echt veel meer.

Volgens mij is het het beste om het gewoon in de groep te gooien.. dat heb ik op catechisatie wel eens gedaan en dat heeft de sfeer in de groep destijds wel bevorderd.

Groetjes Chloë

Kate Spade
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Kate Spade » 04 apr 2003 16:43

Pesten is gewoon erg. Ik ben in de brugklas wel gepest hoor, en het ergste is dan gewoon dat je door een bepaald figuur gepest wordt en de rest je links laat liggen. Zo van`jij wordt gepest, jij bent niet cool` en dat vind ik gewoon zo flauw. Ik begon te denken dat ik een grote stommerd was die geen vrienden kon maken. Maar goed, nu ben ik ouder en geef ik iedereen een grote bek. Gelukkig word er bij mij in de klas niet gepest, maar ik heb juist een leuke klas waarin mensen leuk met elkaar omgaan, niemand word buitengesloten, want iedereen is gerespecteerd.
Dus, dat.

Niet
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Niet » 08 apr 2003 07:54

Ik ben vroeger ook gepest, en loop er nu met de ellende mee! :? Als je merkt dat er gepest wordt, kan ik je aanraden er proberen iets aan te gaan doen... Stap desnoods naar een leraar toe ofzo, of spreek de pester zelf aan. Maar ga alstjeblieft niet toe staan kijken ofzo...
Beetjuuuuuuuuuu jammer!!!!!!!!!!!

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 08 apr 2003 09:56

ik heb he tniet direct meegemaakt het pesten, maar ik heb wel antijd buiten de groep gestaan op de basisschool Dat is neit eecht pesten, maar doet wel zeer. Ik ben nu nog regelmatig bang dat ik weer buiten een groep wordt gegeooit

Kate Spade
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Kate Spade » 08 apr 2003 13:44

paprikameisje2 schreef:Ik ben nu nog regelmatig bang dat ik weer buiten een groep wordt gegeooit

Dat heb ik ook nog wel eens. Zo van: zal ik hier geaccepteerd worden. Het pesten geeft je toch een enigzins laag zelfbeeld. Tenminste, bij mij gebeurde dat wel. Mijn grootste angst is dat ik opnieuw gepest word. Maar gelukkig gaat het heel erg goed. Ik word al heel lang niet meer gepest. *pwieuw*
Dus, dat.

tweetietwee
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tweetietwee » 08 apr 2003 14:18

anna,

om nog even om je 1e vraag terug te komen, wat moet je doen als je merkt dat het om je heen gebeurt? Mensen erop aan spreken denk ik. Op de man af vragen of iemand zich soms niet lekker voelt dat hij/zij zo doet. Ik heb wel eens gevraagd of tie zelf soms problemen heeft, kijken ze wel heel raar. Maar dan moet je zelf wel redelijk sterk in de schoenen staan.
Bij mij in de buurt wordt de laatste tijd nogal geroddeld (vast ook over mij, maar dat maakt niet veel uit) als het over anderen gaat vraag ik vaak waarom ze dat belangrijk vinden om te vertellen. Wel lachen hoor als je geroddel van 2 kanten hoort...

groetjes, tweetie

hansje
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor hansje » 11 apr 2003 15:28

:arrow:
Laatst gewijzigd door hansje op 10 mar 2004 10:18, 1 keer totaal gewijzigd.

BJ
Moderator

Berichtdoor BJ » 13 apr 2003 19:31

hansje schreef:pesten is iets wat vreselijk is... ik ben zelf jarenlang gepest.. het is nu nog steeds zo dat ik merk dat ik niet overal geaccepteerd wordt! ik loop nu rond met een minderwaardigheidscomplex door al dat pesten! ik ben helemaal niet tevreden met mezelf! :cry: het liefst was ik nu dood, zodat ik bij God verder kan leven, waar ik wel geaccepteerd wordt, ik weet niet hoelang ik het hier nog volhoudt in deze wereld :cry:

Ik zie dat er nog niemand heeft gereageerd op je oproep. Ik weet ook niet zo goed wat ik tegen je zou moeten zeggen. Maar ik probeer het toch.

Ik kan me denk ik niet in je situatie verplaatsen. Maar wat ik wel weet is dat je zonder hulp waarschijnlijk niet uit deze situatie komt. Je hebt een hand nodig die je uit het dal trekt waar je nu heel diep in zit.

Je moet proberen je eigenwaarde terug te vinden. Jezelf de moeite waard vinden om te leven. En als je dat hebt gevonden kun je vast de hele wereld aan.

Zijn er mensen die je probleem kennen? In je omgeving? Kunnen zij je helpen en willen ze dat ook? Als dat zo is dan moet je jezelf openstellen voor hen. Als er niemand is die je volledig vertrouwd en je problemen kent dan moet je zo snel mogelijk iemand proberen te vinden. En ik kan me heel goed voorstellen dat dit heel moeilijk is. Want niemand vind het leuk om te moeten toegeven dat het jezelf niet meer lukt.

Je schrijft dat je het liefste bij God zou willen zijn nu. Zou het niet zo zijn dat als God dat nu ook wil dat jij al bij Hem zou zijn? Ik denk dat God hier een plaats en een taak voor je heeft. Hoe moeilijk je dat nu ook kunt zien.

Ik hoop dat je verder kunt. En een oplossing gaat zoeken. Of dat anderen je opweg kunnen helpen naar de top vanuit het dal. En wij hier kunnen voor je bidden. Ik hoop dat je snel positieve dingen mag gaan zien.

Heel veel sterkte!

Terug naar “Archief”