Moderator: Moderafo's
Kaw schreef:Zwarte of witte kleding... Wat doet er toe?
We hebben voor God een zwart hart maar door Zijn Genade wil Hij het wit aanzien in het bloed van Christus.
Moeten we dus een zwart hart hebben? Als ik mezelf aanzien wel, maar als ik opkijken naar Christus wordt mijn hart vervult met Zijn licht en heerlijkheid en kan ik niet anders dan een wit hart hebben.
Waar kies je dan voor: Laten zien dat je beseft dat je van jezelf een zwart hart hebt? Of laten zien dat je in Christus een wit hart mag hebben? Ik denk dat het een persoonlijke keuze is die niemand mag bekritiseren. Wat ik wel erg vind is dat in sommige ger. gem. kerken verplicht is om in het zwart aan het avondmaal te gaan. Ik denk dat ik eens een zwarte bovenkant en een witte broek aandoe. Mijn hart is zwart, maar Degene die me daar aan het avondmaal brengt is wit.
Maar ieder hart...
't zij hard of dood,
of zwart of rood,
wordt wit in Mijnen dood.
TheKeimpe schreef:Kaw schreef:Oke, hier is mijn antwoord. Mijn hart is zwart, maar door Zijn Genade wil God het door Christus' bloed als wit (schoon) aanzien.
Hmm, ik hoop dat de discussie uitblijft... Ik ben het er ook mee eens, en ik "vrees" voor diegenen die het er niet mee eens zijn...
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten