Ik vind het jammer dat bepaalde mensen zich steeds op hun eigen kleine eilandje terugtrekken zonder een poging te doen te zoeken naar Wie hen bindt.
Jammer, jammer, jammer.
Moderator: Moderafo's
Optimatus schreef:Ik vind het jammer dat bepaalde mensen zich steeds op hun eigen kleine eilandje terugtrekken zonder een poging te doen te zoeken naar Wie hen bindt.
Jammer, jammer, jammer.
jas schreef:Optimatus schreef:Ik vind het jammer dat bepaalde mensen zich steeds op hun eigen kleine eilandje terugtrekken zonder een poging te doen te zoeken naar Wie hen bindt.
Jammer, jammer, jammer.
Nee dat is niet jammer. Dat is een groot goed. De Heere maakt nog onderscheid waar geen onderscheid is. Hij wordt gevonden van degene die naar Hem niet zoeken en die naar hem niet vroegen. Dat komt omdat Hij Zelf de opzoekende is. En het is jammer dat jij mij nadat ik jouw eens mijn hele levensloop uit de doeken heb gedaan, zo veroordeelt dat je stelt dat ik geen poging gedaan heb naar dat zoeken. Ik heb het hele kerkenpad gehad, sommige kerken meerdere malen zelfs. Maar toen God mij vond kwam ik toch echt niet in Rome uit en ging ik de vreselijke afgoderij zien van deze kerk. Daarbij zie ik nog steeds wel ook goede dingen in de RK kerk, en dat heb in mn vorige post ook gezegd. Het driewerf jammer schreef ik omdat ik verdriet heb dat deze kerk zo dwaalt.
Ik begrijp dus je hatelijke sneer absoluut niet en had die ook niet van jou verwacht.
Optimatus schreef:jas schreef:Optimatus schreef:Ik vind het jammer dat bepaalde mensen zich steeds op hun eigen kleine eilandje terugtrekken zonder een poging te doen te zoeken naar Wie hen bindt.
Jammer, jammer, jammer.
Nee dat is niet jammer. Dat is een groot goed. De Heere maakt nog onderscheid waar geen onderscheid is. Hij wordt gevonden van degene die naar Hem niet zoeken en die naar hem niet vroegen. Dat komt omdat Hij Zelf de opzoekende is. En het is jammer dat jij mij nadat ik jouw eens mijn hele levensloop uit de doeken heb gedaan, zo veroordeelt dat je stelt dat ik geen poging gedaan heb naar dat zoeken. Ik heb het hele kerkenpad gehad, sommige kerken meerdere malen zelfs. Maar toen God mij vond kwam ik toch echt niet in Rome uit en ging ik de vreselijke afgoderij zien van deze kerk. Daarbij zie ik nog steeds wel ook goede dingen in de RK kerk, en dat heb in mn vorige post ook gezegd. Het driewerf jammer schreef ik omdat ik verdriet heb dat deze kerk zo dwaalt.
Ik begrijp dus je hatelijke sneer absoluut niet en had die ook niet van jou verwacht.
Dat was niet zo zeer naar jou als wel naar de algemeenheid bedoeld. Velen gaan niet jouw weg en nog minder doen ook maar één poging om heel even bij de buren te kijken.
Dat Rome dwaalt, ben ik met je eens, maar alle kerken dwalen, sterker nog, iedereen dwaalt. Dat bindt ons ook en wie wankelt, moet gesteund worden, niet verketterd.
Optimatus schreef:Maar moet niet iedereen zich bekeren?
Optimatus schreef:Utrecht zingt nogal eens: "Die zich vernederd heeft ten dode toe, heeft aan het kruis gehoorzaamd"
Met Thomas à Kempis zeg ik: "In navolging van Christus"
Marnix schreef:Hm. Je zegt: Ik ben blij dat die verdeeldheid er is... en vervolgens wijs je op de roomse kerk. Maar helaas beperkt de verdeelheid zich niet meer zoals vlak na de reformatie in katholiek vs. protestant. De protestanten zijn ook allemaal weer onderverdeeld en dat vind ik ook een hele slechte zaak. GG, GGiN, OGG, GKV, CGK, NGK, HHK, NV, Unie-Baptisten, Baptisten buiten de Unie, Pinkster, Vol Evangelisch, Vrij evangelisch Vineyard, PKN, etcetera etcetera.
Dat vind ik een slechte zaak, niet comform de opdracht van Jezus om een te zijn.
essieee schreef:Marnix schreef:Hm. Je zegt: Ik ben blij dat die verdeeldheid er is... en vervolgens wijs je op de roomse kerk. Maar helaas beperkt de verdeelheid zich niet meer zoals vlak na de reformatie in katholiek vs. protestant. De protestanten zijn ook allemaal weer onderverdeeld en dat vind ik ook een hele slechte zaak. GG, GGiN, OGG, GKV, CGK, NGK, HHK, NV, Unie-Baptisten, Baptisten buiten de Unie, Pinkster, Vol Evangelisch, Vrij evangelisch Vineyard, PKN, etcetera etcetera.
Dat vind ik een slechte zaak, niet comform de opdracht van Jezus om een te zijn.
Dat is ff wat zeg.....Een troost, hierna, in de nieuwe hemel, nieuwe aarde zitten de oudgergemmers tussen de hervormden in!!
Lijkt ja dat niets???? DAn is er voor jou geen plaats !!
(ofniet?)
Dus nu nog verdeeldheid, maar er komt een tijd.....
essieee schreef:Marnix schreef:Hm. Je zegt: Ik ben blij dat die verdeeldheid er is... en vervolgens wijs je op de roomse kerk. Maar helaas beperkt de verdeelheid zich niet meer zoals vlak na de reformatie in katholiek vs. protestant. De protestanten zijn ook allemaal weer onderverdeeld en dat vind ik ook een hele slechte zaak. GG, GGiN, OGG, GKV, CGK, NGK, HHK, NV, Unie-Baptisten, Baptisten buiten de Unie, Pinkster, Vol Evangelisch, Vrij evangelisch Vineyard, PKN, etcetera etcetera.
Dat is ff wat zeg.....Een troost, hierna, in de nieuwe hemel, nieuwe aarde zitten de oudgergemmers tussen de hervormden in!!
(ofniet?)
(ofniet?)
essieee schreef: Dat is ff wat zeg.....Een troost, hierna, in de nieuwe hemel, nieuwe aarde zitten de oudgergemmers tussen de hervormden in!!
(ofniet?)
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten