hijwel schreef:kan jij Jezus disipel zijn? of toch niet?
Lees het volgende en laat het op je in werken.....
26 Indien iemand tot Mij komt, maar niet breekt met zijn vader en moeder en vrouw en kinderen en broers en zusters, ja zelfs zijn eigen leven, die kan mijn discipel niet zijn.
27 Wie niet zijn kruis draagt en achter Mij komt, kan mijn discipel niet zijn. 27 Wie niet zijn kruis draagt en mij op mijn weg volgt, kan niet mijn leerling zijn.
33 Zo zal dus niemand van u, die niet afstand doet van al wat hij heeft, kan mijn discipel niet zijn. 33 Zo geldt ook voor jullie: wie geen afstand doet van al zijn bezittingen, kan mijn leerling niet zijn.
Weetje persoonlijk merk ik dat het meer in de kleine dingen zit. Ik bedoel als God tegen mij zou zeggen dat ik naar Afrika moet gaan en Hij zou dat echt heel duidelijk zeggen zeg maar zou ik dat wel doen.
Maar volgens mij is het moeilijke juist de kleine dingen, als jij denkt dat God zegt dat je je geld aan die of die moet geven terwijl je het eigenlijk zelf nodig hebt, als je voor de tv zit en je bedenkt dat je al een tijdje geen echte stille tijd meer hebt gehad, als je moet kiezen tussen een dag winkelen of bij je oma op bezoek gaan, weetje ik noem maar wat. We kunnen ons wel allemaal druk gaan maken over of we stel dat God ons naar de andere kant van de wereld roept we dat wel zullen doen of niet en dan gaan zitten wachten tot God ons eindelijk roept...maar God roept ons elke dag!