God in alledaagse dingen..

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

willemijn88
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor willemijn88 » 09 apr 2005 11:55

God helpt echt in kleine dingen. Ook bijvoorbeeld als ik een moeilijke toets heb. Als ik er dan voor gebeden hebt, lijkt echt of dat scheelt.
Kamer aangeboden voor vast
Johannes 14:2
Visje

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 09 apr 2005 12:15

regenboog schreef:Ik had gisteren een uitvoering met mijn fluit en ik had er echt geen zin in. Omdat ik weet dat ik altijd dichtklap als ik voor publiek moet spelen en ik mezelf vervolgens voor schut zet en uiteindelijk al balend het podium weer af kom. Ik dacht ook al dat mijn d-examen over twee weken echt helemaal zou gaan mislukken omdat het oefenen die middag slechter dan ook was gegaan.
Dus bad ik 's middags of het goed mocht gaan 's avonds. En die avond ging het redelijk goed en vond ik het voor het eerst sinds maanden weer LEUK om voor publiek te spelen.
God zij geloofd!

Het zal best allemaal waar zijn hoor. Maar musiceren kun je niet door bidden maar door keihard studeren. Misschien doe je beiden maar dat kon ik niet uit je verhaal opmaken. Ik wil alleen maar zeggen dat bidden niet het enige is wat God van ons vraagt. Hij vraagt ook onze eigen inzet om iets tot iets goeds te brengen. Daartoe moeten we de capaciteiten gebruiken die Hij ons geschonken heeft. Natuurlijk mag je, of moet je zelfs bidden om Zijn zegen daarover, maar het is niet het enige. Gebed wordt zo gemakkelijk als een toverspreuk gezien.
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

Zareb
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Zareb » 09 apr 2005 12:29

jas schreef: Gebed wordt zo gemakkelijk als een toverspreuk gezien.

Misschien wel, maar onderschatten we de kracht van het gebed ook niet te veel. Ik ben voor de zoveels keer nu weer het boek: God de kassier der armen, van W. Huntington aan het lezen.

Wat een voorbeelden van gebedsverhoring in juist soms hele materiele dingen. Ik word er steeds weer stil van.

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 09 apr 2005 13:06

Zareb schreef:

Misschien wel, maar onderschatten we de kracht van het gebed ook niet te veel. Ik ben voor de zoveels keer nu weer het boek: God de kassier der armen, van W. Huntington aan het lezen.

Wat een voorbeelden van gebedsverhoring in juist soms hele materiele dingen. Ik word er steeds weer stil van.

Precies.....Ik durf wel te stellen dat wanneer ik gebeden heb, het helpt dat God dat dan werkt.) Wat ik wel moelijk vind is dat wanneer je bid, het niet verhoort word om dan te zeggen, ik heb gebeden maar .....)

Ik moets bijv. vandaag werken, voor het eerst alleen....ik was best zenuwachtig en merk dat stille tijd dan 'wonderen 'doet!!

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 09 apr 2005 13:40

Zareb schreef:

Ik heb dat boek ook. Is idd erg indrukwekkend, maar vergeet niet dat die mensen in bittere armoe leefden en dat Huntington een zeer nauw leven met de Heere leidde. Daar kunnen wij onszelf niet eens mee vergelijken.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 09 apr 2005 13:58

Jas ik weet ook bliksems goed het geen toverspreuk is, maar alleen al het gevoel dat God achter je staat doet al veel goed...
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 09 apr 2005 14:05

Raido schreef:Jas ik weet ook bliksems goed het geen toverspreuk is, maar alleen al het gevoel dat God achter je staat doet al veel goed...

Euhhh, pas op hoor. Je mag hier geen bliksems meer zeggen.
Maar wat je opmerking betreft, je hebt gelijk. Geloven is vertrouwen, en vertrouwen is een gevoel van zekerheid.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 09 apr 2005 14:15

:mrgreen: *poetst grijns van zijn gezicht* :| ok, zal het niet meer doen..
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Gercoo

Berichtdoor Gercoo » 09 apr 2005 23:07

Annemieke86 schreef:Weet je, je kan tot God bidden en hem vragen om bijv. de allerdaagse dingen. Ik geloof zeker dat Hij antwoordt. Alleen niet op de manier die jij soms van Hem verwacht en waar je op hoopt.
Bijv. als je bid voor een ziek familielid / vriend(in) en God maakt diegene niet beter dan was het niet wat je had gehoopt of verwacht. Maar God antwoordt zeker!!

Ik bid al een tijd voor een ernstig ziek persoon, met de gevreesde ziekte, de situatie was hopeloos, nu hoor ik vanavond dat het grootste gedeelte van de ziekte weg is. Is dat geen gebedsverhoring?

Ere zij God in de hoogste hemelen!!!

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 09 apr 2005 23:09

Gercoo schreef:
Annemieke86 schreef:Weet je, je kan tot God bidden en hem vragen om bijv. de allerdaagse dingen. Ik geloof zeker dat Hij antwoordt. Alleen niet op de manier die jij soms van Hem verwacht en waar je op hoopt.
Bijv. als je bid voor een ziek familielid / vriend(in) en God maakt diegene niet beter dan was het niet wat je had gehoopt of verwacht. Maar God antwoordt zeker!!

Ik bid al een tijd voor een ernstig ziek persoon, met de gevreesde ziekte, de situatie was hopeloos, nu hoor ik vanavond dat het grootste gedeelte van de ziekte weg is. Is dat geen gebedsverhoring?

Dat is op zich heel mooi. Toch zou ik willen zeggen, prijs de dag niet voor het avond is. Al heel vaak heb ik in soortgelijke situatie meegemaakt dat het fout afliep. Ik wil je niet ontmoedigen, maar blijf reëel.

Mariekje88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Mariekje88 » 10 apr 2005 09:43

jas schreef:Maar wat je opmerking betreft, je hebt gelijk. Geloven is vertrouwen, en vertrouwen is een gevoel van zekerheid.

Geloof is een zekerheid..
maarr ehm door dingen die gebeurt zijn heb k t absoluut niet op mondelingen, laat staan een mondeling van engels.. :roll: Ik ben verschrikkelijk slecht in engels, en naja.. paar jaar geleden had k een leraar die heel denigrerend deed, hij boorde je half de grond in.. daardoor durf k gewoon bijna niet in het engels te praten.. :? Maar owkeej naja ik had dus vrijdag een mondeling van engels, ik zag het echt niet zitten, ik de halve week geleerd en geoefend en gestampt.. en gebeden ;)

Toen ik ernaar toe ging was k vreselijk zenuwachtig, toen ik er ging zitten weer gebeden, er kwam zo'n rust over me.. k weet niet hoe ik dat moet beschrijven maar k ben nog nooit zo rustig geweest bij een mondeling, t ging best goed (voor mijn doen ;)) en k heb een 6.4! (waardoor k een voldoende sta! (netnet, maar het is voldoende :D)

regenboog
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor regenboog » 11 apr 2005 14:46

Het zal best allemaal waar zijn hoor. Maar musiceren kun je niet door bidden maar door keihard studeren. Misschien doe je beiden maar dat kon ik niet uit je verhaal opmaken. Ik wil alleen maar zeggen dat bidden niet het enige is wat God van ons vraagt. Hij vraagt ook onze eigen inzet om iets tot iets goeds te brengen. Daartoe moeten we de capaciteiten gebruiken die Hij ons geschonken heeft. Natuurlijk mag je, of moet je zelfs bidden om Zijn zegen daarover, maar het is niet het enige. Gebed wordt zo gemakkelijk als een toverspreuk gezien.

Ik had ECHT hard geoefend hoor. Maar ik weet gewoon van mezelf dat ik dichtklap als ik voor publiek sta en speel alsof ik 1 jaar les heb i.p.v. negen jaar. Tegen die zenuwen kan ik niets doen en daarom ben ik heel erg blij als God ze wegneemt.
Jezus zegt: Ik ben de WEG, de WAARHEID en het LEVEN.
(datgene dus waar ieder mens naar zoekt)

regenboog
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor regenboog » 11 apr 2005 14:48

En ik zou zeggen: Prijs de Heer, zelfs nog voordat je gebed verhoord is. Hij belooft ons dat hij ons zal verhoren en daarom mogen we op hem vertrouwen.
Jezus zegt: Ik ben de WEG, de WAARHEID en het LEVEN.

(datgene dus waar ieder mens naar zoekt)

M@rije
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor M@rije » 11 apr 2005 16:19

Toen mijn (inmiddels ex) vriend in coma lag heb ik op mijn knieen gesmeekt of hij het mocht redden.
Toen ik naar het ziekenhuis ging, schreef ik zijn schriftje : het mooiste kado voor mijn verjaardag wat je kunt geven, is wakker worden.
Ik ben 22 mei jarig, en 21 mei kreeg ik telefoon:
Na 3 maanden was hij uit zijn coma gekomen!

Dit is voor mij altijd het allersterktste bewijs gebleven van de werking van gebed en de aanwezigheid van de Heer!
Engaged @ 07-01-2005

Gercoo

Berichtdoor Gercoo » 12 apr 2005 21:44

jas schreef:
Gercoo schreef:

Dat is op zich heel mooi. Toch zou ik willen zeggen, prijs de dag niet voor het avond is. Al heel vaak heb ik in soortgelijke situatie meegemaakt dat het fout afliep. Ik wil je niet ontmoedigen, maar blijf reëel.

Weet ik, dat was ook het eerste wat in me opkwam toen ik het hoorde, en het gaat bij de meeste gevallen helaas wel zo.
Maar toch vind ik dit al een heel groot wonder, dat het voor het grootste gedeelte helemaal weg is!

Terug naar “Archief”