Moderator: Moderafo's
regenboog schreef:Ik had gisteren een uitvoering met mijn fluit en ik had er echt geen zin in. Omdat ik weet dat ik altijd dichtklap als ik voor publiek moet spelen en ik mezelf vervolgens voor schut zet en uiteindelijk al balend het podium weer af kom. Ik dacht ook al dat mijn d-examen over twee weken echt helemaal zou gaan mislukken omdat het oefenen die middag slechter dan ook was gegaan.
Dus bad ik 's middags of het goed mocht gaan 's avonds. En die avond ging het redelijk goed en vond ik het voor het eerst sinds maanden weer LEUK om voor publiek te spelen.
God zij geloofd!
jas schreef: Gebed wordt zo gemakkelijk als een toverspreuk gezien.
Zareb schreef:jas schreef: Gebed wordt zo gemakkelijk als een toverspreuk gezien.
Misschien wel, maar onderschatten we de kracht van het gebed ook niet te veel. Ik ben voor de zoveels keer nu weer het boek: God de kassier der armen, van W. Huntington aan het lezen.
Wat een voorbeelden van gebedsverhoring in juist soms hele materiele dingen. Ik word er steeds weer stil van.
Zareb schreef:jas schreef: Gebed wordt zo gemakkelijk als een toverspreuk gezien.
Misschien wel, maar onderschatten we de kracht van het gebed ook niet te veel. Ik ben voor de zoveels keer nu weer het boek: God de kassier der armen, van W. Huntington aan het lezen.
Wat een voorbeelden van gebedsverhoring in juist soms hele materiele dingen. Ik word er steeds weer stil van.
Raido schreef:Jas ik weet ook bliksems goed het geen toverspreuk is, maar alleen al het gevoel dat God achter je staat doet al veel goed...
Annemieke86 schreef:Weet je, je kan tot God bidden en hem vragen om bijv. de allerdaagse dingen. Ik geloof zeker dat Hij antwoordt. Alleen niet op de manier die jij soms van Hem verwacht en waar je op hoopt.
Bijv. als je bid voor een ziek familielid / vriend(in) en God maakt diegene niet beter dan was het niet wat je had gehoopt of verwacht. Maar God antwoordt zeker!!
Gercoo schreef:Annemieke86 schreef:Weet je, je kan tot God bidden en hem vragen om bijv. de allerdaagse dingen. Ik geloof zeker dat Hij antwoordt. Alleen niet op de manier die jij soms van Hem verwacht en waar je op hoopt.
Bijv. als je bid voor een ziek familielid / vriend(in) en God maakt diegene niet beter dan was het niet wat je had gehoopt of verwacht. Maar God antwoordt zeker!!
Ik bid al een tijd voor een ernstig ziek persoon, met de gevreesde ziekte, de situatie was hopeloos, nu hoor ik vanavond dat het grootste gedeelte van de ziekte weg is. Is dat geen gebedsverhoring?
Ere zij God in de hoogste hemelen!!!
jas schreef:Maar wat je opmerking betreft, je hebt gelijk. Geloven is vertrouwen, en vertrouwen is een gevoel van zekerheid.
Het zal best allemaal waar zijn hoor. Maar musiceren kun je niet door bidden maar door keihard studeren. Misschien doe je beiden maar dat kon ik niet uit je verhaal opmaken. Ik wil alleen maar zeggen dat bidden niet het enige is wat God van ons vraagt. Hij vraagt ook onze eigen inzet om iets tot iets goeds te brengen. Daartoe moeten we de capaciteiten gebruiken die Hij ons geschonken heeft. Natuurlijk mag je, of moet je zelfs bidden om Zijn zegen daarover, maar het is niet het enige. Gebed wordt zo gemakkelijk als een toverspreuk gezien.
jas schreef:Gercoo schreef:Annemieke86 schreef:Weet je, je kan tot God bidden en hem vragen om bijv. de allerdaagse dingen. Ik geloof zeker dat Hij antwoordt. Alleen niet op de manier die jij soms van Hem verwacht en waar je op hoopt.
Ik bid al een tijd voor een ernstig ziek persoon, met de gevreesde ziekte, de situatie was hopeloos, nu hoor ik vanavond dat het grootste gedeelte van de ziekte weg is. Is dat geen gebedsverhoring?
Ere zij God in de hoogste hemelen!!!
Dat is op zich heel mooi. Toch zou ik willen zeggen, prijs de dag niet voor het avond is. Al heel vaak heb ik in soortgelijke situatie meegemaakt dat het fout afliep. Ik wil je niet ontmoedigen, maar blijf reëel.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten