maar hij vraagt het ook. anders zegt Hij toch niet: bekeer je en laat je dopen.Raido schreef:God vraagt geen geloof en bekering... dat schenkt Hij jou, in zijn ontiegelijke goedheid!
Moderator: Moderafo's
hoe reeel is die omkering? hoe ziet dat er uit? waar staat in d bijbel dat er zoiets gaat gebeuren?Raido schreef:Klopt je omkering komt na je bekering en ik denk dat dat ook een soort verschil is. Je 'voor Jezus kiezen' is je bekering en je leven daarna is je omkering..
Binnen het refodom is het min of meer andersom, je ervaart een omkering in je leven en kiest dan voor Jezus. *kiest niet als in je doet het zelf*
Raido schreef:sjit ja... nou kom ik er ook niet meer uit, ach moet gewoon geen theoloog uit hangenIk probeer jou iets duidelijk te maken wat ik zelf niet heb ervaren, en haal dus wat woorden door elkaar...
ik ga er even op zitten goed?
Ieder weet toch zelf oprecht zijn beweegredenen? bovendien kan je als buitenstaander ook zien of iemand de vrucht van de Geest laat zien.
23 En er zeide een tot Hem: Heere, zijn er ook weinigen, die zalig worden? En Hij zeide tot hen:
24 Strijdt om in te gaan18) door de enge poort;19) want velen, zeg Ik u, zullen zoeken in te gaan, en zullen niet kunnen;20)
25 Namelijk nadat de Heer des huizes zal opgestaan zijn, en de deur zal gesloten hebben, en gij zult beginnen buiten te staan, en aan de deur te kloppen, zeggende: Heere, Heere, doe ons open! en Hij zal antwoorden en tot u zeggen: Ik ken u niet, van waar gij zijt.
26 Alsdan zult gij beginnen te zeggen: Wij hebben in Uw tegenwoordigheid gegeten en gedronken, en Gij hebt in onze straten geleerd.
27 En Hij zal zeggen: Ik zeg u, Ik ken u niet, van waar gij zijt; wijkt van Mij af, alle gij werkers der ongerechtigheid!
precies en een gewaarschuwd mens telt voor twee. Dus als je bij God blijft, is er niets aan de hand.essieee schreef:Ieder weet toch zelf oprecht zijn beweegredenen? bovendien kan je als buitenstaander ook zien of iemand de vrucht van de Geest laat zien.
Dat vraag ik me af, want de 5 dwaze maagden dachten ook in te mogen en kunnen gaan, is dat dan juist geen extra waarschuwing??
en ik probeer om het duidelijker te maken met deze woorden....23 En er zeide een tot Hem: Heere, zijn er ook weinigen, die zalig worden? En Hij zeide tot hen:
24 Strijdt om in te gaan18) door de enge poort;19) want velen, zeg Ik u, zullen zoeken in te gaan, en zullen niet kunnen;20)
25 Namelijk nadat de Heer des huizes zal opgestaan zijn, en de deur zal gesloten hebben, en gij zult beginnen buiten te staan, en aan de deur te kloppen, zeggende: Heere, Heere, doe ons open! en Hij zal antwoorden en tot u zeggen: Ik ken u niet, van waar gij zijt.
26 Alsdan zult gij beginnen te zeggen: Wij hebben in Uw tegenwoordigheid gegeten en gedronken, en Gij hebt in onze straten geleerd.
27 En Hij zal zeggen: Ik zeg u, Ik ken u niet, van waar gij zijt; wijkt van Mij af, alle gij werkers der ongerechtigheid!
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten