Houden van een vrouw, hoe moet dat?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 06 apr 2005 13:41

M@rije schreef:
Ik vind juist die nuchterheid het wel goed doen: je bent daarmee minder bang om een contact aan te gaan, waardoor het contact er dus wel gewoon is. Maar je bent ook weer niet aan elkaar gebonden. Gewoon leuk en gezellig, en niet moeilijk doen.

Maar daar komt dan toch ook nooit een relatie uit voort? Of tenminste, moeilijk lijkt me. Vind je t gek dat je zo nooit iemand ontmoet waarvan je denkt: die is t :!:

Dus jij bekijkt het meer zo: je komt er pas achter als je een verkering met iemand hebt.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 06 apr 2005 13:57

Aragorn schreef:
Boekenlezer schreef:Ja, ik kan natuurlijk ook naar een meisje toegaan, en zeggen: 'Hé, ik vind jou wel een lekker ding. Zullen we eens een lekker partijtje gaan zoenen en zo?' Maar ja, dan zullen ze ook niet snel 'ja' zeggen. Ze verwachten toch wat meer serieusheid, lijkt mij.

Welnee joh, gewoon doen. 8)

Als grap kan het leuk zijn!
En het lef ontbreekt mij ook niet.

Aragorn schreef:
Boekenlezer schreef:Maar daar komt dan toch ook nooit een relatie uit voort? Of tenminste, moeilijk lijkt me. Vind je t gek dat je zo nooit iemand ontmoet waarvan je denkt: die is t

Maar beter na een lange tijd moeilijk een hele goede, dan na een vermoeiend en frustrerend proces van trial & error, lijkt me. :)

Wat bij mij ook een rol speelt, is: ik heb in dit soort zaken een nogal scherpe intuïtie. Zeg maar een soort van diepvoelendheid.
Als je dat niet hebt kan ik me voorstellen dat je veel experimenteler met dit soort dingen omgaat.
Als ik dat zou gaan doen, dan zegt mijn intuïtie na 'no time': 'Waar ben je nou weer mee bezig? Je weet wel beter!'

Dat is dus wat anders dan: dat ik bang zou zijn dat het uit zou kunnen gaan of zo. Daar denk ik eigenlijk helemaal niet over na. Ik heb vooral mijn idealen voor ogen op het moment dat ik een meisje probeer te krijgen. Gewoon weten van: deze is het, dus ik gá er voor en stort me in het diepe. Alleen... die overtuiging heb ik gewoon niet zo snel.
Weet je wat een dame eens van mij zei, toen ik zei dat er op liefdesgebied in mijn leven niet veel gebeurde?
"Op zich is dat zo, maar jij bent ook typisch zo iemand bij wie het zo werkt: àls je dan ook eenmaal iemand hebt, dan is het ook echt! Heleboel mensen proberen eerst wat en hebben verschillende relaties, maar jij hebt dat niet nodig." Zij voelde mij daarin dus scherp aan.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

M@rije
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor M@rije » 06 apr 2005 14:01

Maar beter na een lange tijd moeilijk een hele goede, dan na een vermoeiend en frustrerend proces van trial & error, lijkt me

Wrom is zo'n proces nodig?
Engaged @ 07-01-2005

André

Berichtdoor André » 06 apr 2005 14:04

Boekenlezer schreef:"Op zich is dat zo, maar jij bent ook typisch zo iemand bij wie het zo werkt: àls je dan ook eenmaal iemand hebt, dan is het ook echt! Heleboel mensen proberen eerst wat en hebben verschillende relaties, maar jij hebt dat niet nodig." Zij voelde mij daarin dus scherp aan.
Dat zou kunnen, maar daarmee is het dus zo dat die vrouw voor jou denkt.
Zij denkt dat jij dat niet nodig hebt.
Maar wat denk je zelf Boekenlezer?

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 06 apr 2005 14:07

André schreef:
Boekenlezer schreef:"Op zich is dat zo, maar jij bent ook typisch zo iemand bij wie het zo werkt: àls je dan ook eenmaal iemand hebt, dan is het ook echt! Heleboel mensen proberen eerst wat en hebben verschillende relaties, maar jij hebt dat niet nodig." Zij voelde mij daarin dus scherp aan.
Dat zou kunnen, maar daarmee is het dus zo dat die vrouw voor jou denkt.
Zij denkt dat jij dat niet nodig hebt.
Maar wat denk je zelf Boekenlezer?

Ik denk dat zij mij op dat vlak behoorlijk goed door had.
Natuurlijk kan het ook mij best gebeuren dat ik een verkering zou krijgen, en dat die na verloop van tijd uitraakt. Dat kan altijd. Op details valt altijd iets af te dingen. Maar ik denk dat zij flink raak schoot in wat ze over mij zei.

M@rije
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor M@rije » 06 apr 2005 16:05

Op zich geen verkeerd streven, hoewel je ook moet weten wanneer t niet meer goed gaat zeg maar.
Engaged @ 07-01-2005

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 06 apr 2005 17:03

André schreef:
Boekenlezer schreef:Waar ik misschien wel een bang voor ben: in een relatie verzeild te raken waar ik later spijt van krijg. Ik breek namelijk niet snel met iemand.
Dat zou je ook bindingsangst kunnen noemen.......

En... André, sta je na alle verdere uitleg nog steeds achter de diagnose 'bindingsangst'?

André

Berichtdoor André » 06 apr 2005 17:40

Boekenlezer schreef:
André schreef:
Boekenlezer schreef:Waar ik misschien wel een bang voor ben: in een relatie verzeild te raken waar ik later spijt van krijg. Ik breek namelijk niet snel met iemand.
Dat zou je ook bindingsangst kunnen noemen.......

En... André, sta je na alle verdere uitleg nog steeds achter de diagnose 'bindingsangst'?
LOL, het was natuurlijk ter overdenking.
Ik heb zelf wel tig groepsgesprekken gehad met een psycholoog als gespreksleider, deze beste man heeft mij wel met een :wink: naar afloop van een gesprek gevraagd of ik niet zijn assistent wou worden.
Ik kreeg namelijk m/v aan het praten waar hij de grootste moeite mee had. 8)
Dus, diagnoses stellen doe ik nog maar niet. :P

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 06 apr 2005 21:18

Boekenlezer schreef:
M@rije schreef:
Ik vind juist die nuchterheid het wel goed doen: je bent daarmee minder bang om een contact aan te gaan, waardoor het contact er dus wel gewoon is. Maar je bent ook weer niet aan elkaar gebonden. Gewoon leuk en gezellig, en niet moeilijk doen.

Maar daar komt dan toch ook nooit een relatie uit voort? Of tenminste, moeilijk lijkt me. Vind je t gek dat je zo nooit iemand ontmoet waarvan je denkt: die is t :!:

Dus jij bekijkt het meer zo: je komt er pas achter als je een verkering met iemand hebt.
Ja da lijkt mij wel, volgens mij is dat het hele doel van verkering: Niet dat je met elkaar gaat trouwen en daarnaar toe groeit, maar ook dat je kijtk of dat jeuberhaupt met elkaar gaat trouwens. Als een verkering uitgaat is die niet mislukt, maar heeft het ook z'n doel gediend, je weet dat die persoon het kennelijk niet is. Dus ik denk dat je er in dien zin niet zo bang voor hoeft te zijn en iets makkelijker in het onbekende mag storten. (ja die wijsheid heb ik natuurlijk niet van mezelf maar van Joshua Harris 'geleend' :oops', maar ik geloof wel dat ie gelijk heeft)
Afbeelding
@mic: amic.filternet.nl

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 06 apr 2005 21:28

Maar dat betekent natuurlijk niet dat je voor je aan een verkering begint ook selectief mag zijn.. want ook dan is het niet fijn om 5 keer ergens aan te beginnen dat uiteindelijk niet schijnt te werken en dan ga je je toch afvragen of je ergens iets verkeerd doet (bij de selectie).

joepie

Berichtdoor joepie » 07 apr 2005 06:16

Ik vind ook wel dat je selectief mag zijn.
Maar waar selecteer je dan op?
Volgens mij is een verkeringstijd om toe te groeien naar een huwelijk.
Je deelt met elkaar best wel veel.
Ik zie een verkeringstijd niet om het uit te proberen.
Wel dat je een verkering nog uit kunt maken, en een huwelijk dus niet.
Dus beter ten halve gekeerd dan ten hele getreurd.
Maar om nu maar zo, een meisje uit te proberen of het misschien wel wat is, vind ik toch wel te ver gaan. Er moet toch wel een verliefdheid aanwezig zijn bij beide. Dat is denk ik wel een vereiste.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 07 apr 2005 09:09

joepie schreef:Maar om nu maar zo, een meisje uit te proberen of het misschien wel wat is, vind ik toch wel te ver gaan. Er moet toch wel een verliefdheid aanwezig zijn bij beide. Dat is denk ik wel een vereiste.

Inderdaad, dat minimaal. En daarmee kun je nog vaak zat bedrogen uitkomen.

joepie

Berichtdoor joepie » 07 apr 2005 09:13

Inderdaad. Al weet ik niet of dat bedrogen uitkomen is.;-)
Maar in ieder geval kom je er na verloop van tijd dan achter dat de verliefdheid niet een houden van voor altijd gaat worden.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 07 apr 2005 10:19

Nouja, bedrogen uitkomen klinkt ook wel wat debiel ja. :) Het is meer dat uiteindelijk blijkt dat je eigen gevoel je een beetje bedrogen heeft omdat je in iets geloofde wat uiteindelijk onterecht bleek.

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 07 apr 2005 12:03

Aragorn schreef:
joepie schreef:Maar om nu maar zo, een meisje uit te proberen of het misschien wel wat is, vind ik toch wel te ver gaan. Er moet toch wel een verliefdheid aanwezig zijn bij beide. Dat is denk ik wel een vereiste.

Inderdaad, dat minimaal. En daarmee kun je nog vaak zat bedrogen uitkomen.
Als je al heel langvrienden bent kan volgens mij er een gelijk een soort houden van komen, en de verliefdheid pas later (als je verkering hebt)
Afbeelding

@mic: amic.filternet.nl

Terug naar “Archief”