Aragorn schreef:Boekenlezer schreef:Ja, ik kan natuurlijk ook naar een meisje toegaan, en zeggen: 'Hé, ik vind jou wel een lekker ding. Zullen we eens een lekker partijtje gaan zoenen en zo?' Maar ja, dan zullen ze ook niet snel 'ja' zeggen. Ze verwachten toch wat meer serieusheid, lijkt mij.
Welnee joh, gewoon doen.
Als grap kan het leuk zijn!
En het lef ontbreekt mij ook niet.
Aragorn schreef:Boekenlezer schreef:Maar daar komt dan toch ook nooit een relatie uit voort? Of tenminste, moeilijk lijkt me. Vind je t gek dat je zo nooit iemand ontmoet waarvan je denkt: die is t
Maar beter na een lange tijd moeilijk een hele goede, dan na een vermoeiend en frustrerend proces van trial & error, lijkt me.

Wat bij mij ook een rol speelt, is: ik heb in dit soort zaken een nogal scherpe intuïtie. Zeg maar een soort van diepvoelendheid.
Als je dat niet hebt kan ik me voorstellen dat je veel experimenteler met dit soort dingen omgaat.
Als ik dat zou gaan doen, dan zegt mijn intuïtie na 'no time': 'Waar ben je nou weer mee bezig? Je weet wel beter!'
Dat is dus wat anders dan: dat ik bang zou zijn dat het uit zou kunnen gaan of zo. Daar denk ik eigenlijk helemaal niet over na. Ik heb vooral mijn idealen voor ogen op het moment dat ik een meisje probeer te krijgen. Gewoon weten van: deze is het, dus ik gá er voor en stort me in het diepe. Alleen... die overtuiging heb ik gewoon niet zo snel.
Weet je wat een dame eens van mij zei, toen ik zei dat er op liefdesgebied in mijn leven niet veel gebeurde?
"Op zich is dat zo, maar jij bent ook typisch zo iemand bij wie het zo werkt: àls je dan ook eenmaal iemand hebt, dan is het ook echt! Heleboel mensen proberen eerst wat en hebben verschillende relaties, maar jij hebt dat niet nodig." Zij voelde mij daarin dus scherp aan.