Moderator: Moderafo's
Lalage schreef:Geloven doe je met hart, ziel en verstand. Dat verstandelijk geloof heb ik wel, maar met m'n hart geloven... Hoe doe je dat nou eigenlijk? Wat houdt dat in? Kan je daar zelfs iets aan doen of moet je er gewoon maar om bidden?
'Om die reden buig ik mijn knieën voor de Vader (... ), opdat Hij u geve, naar de rijkdom Zijner heerlijkheid, met kracht gesterkt te worden door Zijn Geest in de inwendige mens (je ziel), opdat Christus door het geloof in uw harten woning make'
Wie dus de Zoon van God heeft, heeft het leven; maar wie de Zoon van God niet heeft, heeft het leven niet. Ik heb dit geschreven aan u, die in de Zoon van God gelooft, om u de zekerheid te geven dat u eeuwig leven hebt.’ (1 Johannes 5:11-13)
Raido schreef:vrees alleen wel dat die refopreek gelijk heeft, die evangelo's scharen alles onder het waarzaligmakende geloof, elk halmpje is al genoeg zoals het lijkt..
PeterD schreef:M@rije schreef:Ik denk dat je hierom kunt bidden, maar je kan er zelf ook hard voor werken (dan nog geeft de Heere het alleen). Veel God zoeken door bijbellezen, bidden, met Zijn Woord bezig zijn.
God wat en de mens wat. Toch?
hijwel schreef:PeterD schreef:M@rije schreef:Ik denk dat je hierom kunt bidden, maar je kan er zelf ook hard voor werken (dan nog geeft de Heere het alleen). Veel God zoeken door bijbellezen, bidden, met Zijn Woord bezig zijn.
zegt m@rije dat? Ze heeft het over jezelf overgeven in de handen van de Heer, zodat hij wat met jou kan doen.
maare het gaat hier over geloven met je hart.. hoe doe jij dat dan?
of doe je dat niet? jij kant immers toch niks doen
Dan haat je of refo's, of Jezus of de Bijbel.. want zo staat her er toc echt.M@rije schreef:God wat en de mens wat. Toch?
Dat zei ik dus idd niet.
Maar jij suggereert dat je werkeloos moet toezien hoe de Heere al het werk doet? Hij vraagt ook wat van jou!
Dat bedoelde ik dus.
En die refopreek heeft gelijk om onderscheid te maken tussen de soorten geloven, alleen niet (vind ik) om het enige zaligmakende geloof te selecteren alsof zij weten wat de Heere voor geloof eist. Ik bedoel: ik HAAT dat veroordelende karakter wat erin zit.
Raido schreef:Dan haat je of refo's, of Jezus of de Bijbel.. want zo staat
her er toc echt.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten