Raido schreef:Gods Kerk is in alle Kerken.. als je zo graag uit Gods perspectief wilt kijken, hijwel bekijk het dan zo.
zo zie ik het ook. In elke kerk zitten volgelingen van Jezus.
Maar ik weiger gewoon te geloven dat Jezus zijn volgelingen uit verschillende kerken niet bij elkaar kan bregen.. Als ik kijk naar de schapen die dicht bij hun Herder zijn dan zie ik geen kerkmuren meer. Daar is al eenheid. eenheid in Jezus!
Dat veel kerkmensen nog hun muren optrekken dat is hun fout. Maar ik geloof dat Jezus doorgaat in mensen om langzamerhand de kerkmuren af te breken.. eerlijk/open zijn tegenover elkaar zodat we van elkaar kunnen leren.
Maar ik bid u, broeders, door den Naam van onzen Heere Jezus Christus, dat gij allen hetzelfde spreekt, en onder u geen scheuringen zijn, maar gij samengevoegd zijt in een zelfden zin, en in een zelfde gevoelen.
Dat moet toch mogelijk zijn?
Ik zie ook de relaliteit.. Ik zie dat mensen ruzie maken om de kleinste dingen. Verdeelheid om verschillende gevoelens, verschillende visies.
Maar dit weegt niet op tegen het verlangen van de volgenlingen van Jezus , om weer eenheid te krijgen. Wie iets zal begeeren in Zijn Naam naar Zijn wil zal het krijgen ook!
mischien vindt je mij naief, maar ik ervaar tussen al die kerkmuren een eenheid die sterker is dan de kerkmuren!