Moderator: Moderafo's
sela schreef:nu, toch denk ik dat je met een optimitisch uitgangspunt andere zaken onderneemt dan met 'ach, het heeft toch geen nut... '
20 En Ik bid niet alleen voor dezen, maar ook voor degenen, die door hun woord in Mij geloven zullen.
21 Opdat zij allen een zijn, gelijkerwijs Gij, Vader, in Mij, en Ik in U, dat ook zij in Ons een zijn; opdat de wereld gelove, dat Gij Mij gezonden hebt
Maja de Bij schreef:Het optimisme van hijwel is volgens mij daarom nergens op gebaseerd. De wens de moeder der gedachte?
hijwel schreef:Maja de Bij schreef:Het optimisme van hijwel is volgens mij daarom nergens op gebaseerd. De wens de moeder der gedachte?
Het is niet alleen optimisme. Maar het is gebaseerd op een machtig God. Ik heb een machtig God, Koning en Schepper van dit kleine planeetje! En ik wil graag in Zijn macht geloven!
Waar jij je opbaseerd moet je zelf weten.. Ik baseer het op een levende God.. En jij waarschijnlijk op je eigen "slimme" verstandje.
Pieter schreef:Neemt niet weg dat ons vertrekpunt richting anderen altijd moet zijn om, zoals Optimatus placht te zeggen, te zoeken naar wat bindt en niet naar wat scheidt. Helaas zijn de meeste mensen in zichzelf nogal hoogmoedig, en het valt voor velen moeilijk om de veilige kaders van eigen kerkverband te verlaten en de blik te verbreden...
Marnix schreef:Hij wil dat we één zijn... en op dit punt gaan we als kerken keihard tegen Zijn wil in door die eenheid te blokkeren door over bijzaken te struikelen... en daardoor vergeten we de hoofdzaak.
Marnix schreef:Hij wil dat we één zijn... en op dit punt gaan we als kerken keihard tegen Zijn wil in door die eenheid te blokkeren door over bijzaken te struikelen... en daardoor vergeten we de hoofdzaak.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten