Sabra schreef:Lalage schreef:Ho even, kijk eerst even naar jezelf. In de reformatorische kerken is uiterlijk ook heel belangrijk: zwarte pakken, hoedjes, rokjes, alles wordt in de gaten gehouden als ik het zo hoor. Ik kan nog een heleboel dingen aanwijzen die in die kerken (waar jij waarschijnlijk lid van bent) ook niet kloppen. Maar ik ga je niet uitmaken voor antichrist, dat is een oordeel dat je niet kan en mag maken.

Eindelijk een wijs woord!
Volgens mij mis jij een aantal essentiële punten die worden aangedragen door Waarnemer. Hij trekt een vergelijking tussen de aangenomen leider van de kerk/gemeente en de werkelijke leider van de kerk/gemeente. Ik zie nogal een verschil tussen de Paus en Jezus.
Daarnaast draagt hij in eerdere posting een aantal zaken aan, o.m. de inquisitie. Wanneer niet kan worden uitgesproken dat het vervolgen en doden van christenen het werk van satan is, dan weet ik het ook niet meer.
Zwarte pakken, hoeden etc, dat is slechts cultuurbepaald, en daarom van generlei waarde.
DeeKaa schreef:
Eindelijk een wijs woord!
Wat vind je nu een wijs woord.[/quote]Ja oke, dat punt vind ik dan oke.. Maar om zo iemand de anti-christ te noemen.. Prima, ga maar voor God spelen, maar weet dat God je daar ooit op een dag op aanspreekt.