Afslankpillen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 03 apr 2005 21:19

Johanne schreef:
trijntjejohanna schreef:
Jannoek schreef:ik begin zelf morgen ook, dus ben wel weer benieuwd :D
ik ken mensen van dichtbij die er echt veel mee zijn afgevallen (en niet weer aangekomen!:D)

als het het 10 dagen dieet is.. ik ben er in 10 dagen dus ook 5 kilo mee afgevallen.... je kunt het zo vaak doen als je wilt.. bij mij is het er ook niet weer aangekomen.. nou ja nu met de zwangerschap komt er natuurlijk wel weer wat aan :wink:

Is dat dat dieet dat je crackers met kipilet en appeltaart enzo moet...? Daar ben k ooit wel eens aan begonnen, maar nooit afgemaakt heheh...
Heb ook t ziekenhuisdieet wel eens gedaan, met heel veel eieren, sla en geroosterd brood... en ja ik ben er toen wel mee afgevallen, maar volgens mij was dat voornamelijk vocht kwijt raken enzo...

kheb nog nooit crackers met kipfilet gehad... je at wel veel sla en zo.. daar werd je op een gegeven moment wel gek van

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 03 apr 2005 21:22

ik werd al gek als ik mn moeder al die sla zag eten, dat word nog wat :roll:
motivatie en wilskracht, als je dat hebt, das al heel wat! Wat is nu eigenlijk 10 dagen, das toch peanuts! En als t resultaat leuk is, nou, dan wil ik wel tien dagen gekke dingen eten :D

reform
Moderator

Berichtdoor reform » 03 apr 2005 21:29

Jannoek schreef:je eet heel veel kip, eieren, kwark enz.
en ranzige combi's als brood met banaan en zo. Mn ma deed dan brood met tomaat bijvoorbeeld, veel lekkerder en qua calorieen e.d. maakt het niet veel uit.
volgens mij hoefde je geen crackers te eten, ik trek het morgen weer voor de dag :roll:

het begint in elk geval met een boterham met ei (blegh ;))

Vandaar dat ik zo mager bent :D . Ik eet elke dag ei, en vaak de heerlijke combinatie brood met banaan.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 03 apr 2005 21:30

jij eet dat alles in grotere proporties dan die zijn toegestaan bij dat dieet hoor! :mrgreen:

joepie

Berichtdoor joepie » 03 apr 2005 21:42

Ik zou zeggen:schrijf dat dieet hier op dan doen we allemaal mee.
Kijken wie er het meest afvalt en kun je elkaar een beetje stimuleren als je het niet meer vol denkt te houden.

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 03 apr 2005 21:53

wel reken mij er dan ook bij zodra ik het van jou binnen heb, ga ik meedoen, en natuurlijk veel water drinken, ik zit nu op 95 kilo en wil er toch wel , nou zeg 10 a 15 kilo af hebben

waar het forum al niet goed voor is. :wink: Niet dat ik iets tegen dikke mensen heb, liever iets gezetter dan zo mager als een haring maar wel zo gezond voor mijn lijf, en mijn kleren :wink:

Janoek zou jij er een apart topic over kunne openen en dan dat we (diegene die mee doen ) de stand bij houden ,

Cisca

Berichtdoor Cisca » 03 apr 2005 22:06

Jannoek schreef:je eet heel veel kip, eieren, kwark enz.
en ranzige combi's als brood met banaan en zo. Mn ma deed dan brood met tomaat bijvoorbeeld, veel lekkerder en qua calorieen e.d. maakt het niet veel uit.
volgens mij hoefde je geen crackers te eten, ik trek het morgen weer voor de dag :roll:

het begint in elk geval met een boterham met ei (blegh ;))

een gebakken Afbeelding of een gekookt ei, je weet het maar nooit, ik heb ook eens een dieet gedaan, daarvoor moest je 's morgens beginnen met 3 gebakken eieren :roll:

Johanne
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Johanne » 03 apr 2005 23:54

Spons schreef:Janoek zou jij er een apart topic over kunne openen en dan dat we (diegene die mee doen ) de stand bij houden ,

Misschien wel leuk ja om het met meerdere mensen tegelijk te gaan volgen... wat meer stimulans enzo :)
"I am a lonely soldier, I fight my own war
Everyone's caught up in themselves
My wounded soul is tearing me down"

-Narnia-

DeeKaa
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor DeeKaa » 04 apr 2005 00:30

Johanne schreef:
Spons schreef:Janoek zou jij er een apart topic over kunne openen en dan dat we (diegene die mee doen ) de stand bij houden ,

Misschien wel leuk ja om het met meerdere mensen tegelijk te gaan volgen... wat meer stimulans enzo :)
He does niezo offtopic 8)
Bedshaped

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 04 apr 2005 08:27

joepie schreef:Ik zou zeggen:schrijf dat dieet hier op dan doen we allemaal mee.
Kijken wie er het meest afvalt en kun je elkaar een beetje stimuleren als je het niet meer vol denkt te houden.

Dat lijkt mij ook wel een leuk idee.
Alleen weet ik niet of zo snel afvallen wel zo goed is voor mij. Ik geef nm nog borstvoeding. Maar dan doe ik het wel in mindere mate.

joepie

Berichtdoor joepie » 04 apr 2005 09:29

Memmem schreef:
joepie schreef:Ik zou zeggen:schrijf dat dieet hier op dan doen we allemaal mee.

Alleen weet ik niet of zo snel afvallen wel zo goed is voor mij. Ik geef nm nog borstvoeding. Maar dan doe ik het wel in mindere mate.

Ben jij dan niet afgevallen terwijl je borstvoeding geeft? Meestal is dat dus zo. Door het geven van borstvoeding val je vaak al af.

Ik zit met spanning te wachten op dat dieet. Zou het nog komen?

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 04 apr 2005 10:27

joepie schreef:
Memmem schreef:

Ben jij dan niet afgevallen terwijl je borstvoeding geeft? Meestal is dat dus zo. Door het geven van borstvoeding val je vaak al af.

Ik zit met spanning te wachten op dat dieet. Zou het nog komen?

Ik ben er nog nooit vanaf gevallen. Jammer genoeg niet. Deze keer kom ik alleen maar aan. :( Dus vandaar dat ik nu maar eens een afvalpoging ga wagen.

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 04 apr 2005 11:33

Ik schommel altijd tussen maat 38 en maat 40.
Heb weleens maat 42 gehad, maar toen ben ik er echt wat aan gaan doen.
Toen ben ik alleen donkerbruinbrood, rauwkost , fruit en vis gaan eten, een paar weken, en toen was het er vanaf.
Waarom blijf ik nu goed op een mooi gewicht?
Omdat ik 1 dag per week vast.
En ik ontbijt niet.
Dikke mensen zeggen altijd tegen mij dat ontbijten moet en dat vasten slecht is.
Als ik iedere dag ontbijt, heb ik binnen korte tijd maat 44, echt ik breng dan mijn maag op gang en heb de hele ochtend honger, al eet in maar 2 crackers smorgens.
Van vasten zeggen mensen dat je een jojo-effect krijgt, heb ik nooit gehad.
Maar, ik vast op een vaste dag per week, vrijdag, en dan drink ik wel 3 liter, water en vruchtensap en ik neem dan een multivitaminepreparaat.
De rest van de week eet ik sober, geen vlees, wel vis, maar ik snoep niet, want dat vind ik niet lekker en ik eet niet tot ik vol zit.
Ik heb eens van een deskundige gehoord dat je altijd moet eten tot je denkt: er kan nog wel wat bij.
Omdat je maag wat tijd nodig heeft om het signaal: "vol" aan je hersenen te geven, heb je dan na 10 minuten vanzelf wel een verzadigd gevoel.
Mensen eten gauw teveel, tot ze zich verzadigd voelen, dan is het al te laat.
Van die afslankpillen heb ik wel eens gekocht, maar die hielpen niks.
Als ik eens een periode heb dat ik uitwijk naar maat 40, dan komt dat omdat ik fout gegeten heb, bv door veel familiebijeenkomsten, waar je foute ongezonde dingen eet.
Ik zou het iedereen aanraden 1 dag per week te vasten, niet als je zwanger bent natuurlijk of borst geeft.
Maar dan niet de volgende dag meer of vet gaan eten, een gezond eetpatroon, met voldoende vezels en vitamines, en zo min mogelijk vet en gaan snoep.
En heel veel water drinken, das altijd goed.
En, niet te vergeten: zoutarm!
De meeste Nederlanders heben een superzoutcultuur, stamt nog uit de tijd dat we alles moesten zouten tegen bederf, maar zo min mogelijk zout, daar wordt je ook dik van, want zout houdt vocht vast en dikke mensen eten vaak erg zout is me opgevallen.

Ff voor de duidelijkheid: Ik vind dikke mensen meestal erg lief!
Dus dat ik niet gelijk commentaar krijg omdat ikzelf niet dik ben.
Maar ik houd veel van dikke mensen!

knufgup
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor knufgup » 04 apr 2005 11:38

hoihoi, laat ik hier ook eens wat rondkletsen :D

vorig jaar heb ik 6 weken gelijnd. dwz: veel sporten, water drinken en geen tussendoortjes. verder de gewone maaltijden. Toen ik begon woog ik 84 kilo. na die 6 weken 73! Was dus wel zwaar effectief bij mij!
nu lijn ik niet meer, maar ik weeg (ongeveer) 75 kilo. Dat vind ik wel ok, voor 1.84 mtr!

wilskracht is absoluut heel belangrijk!!!
life is fragile, handle with prayer

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 04 apr 2005 11:43

Precies Knufgup, daar gaat het ook om: wilskracht.
Ik lijn ook niet, omdat ik anders een gratenpakuis wordt.
Maar 1 dag per week vasten is ook wilskracht, want hoe verleidelijk is het niet om toch een broodje te nemen, maar een paar glazen water doen ook wonderen.
Dus misschien lijn ik juist wel, omdat ik vast of juist niet.
ik voel mij er zeer goed bij.
Vasten krijg ik een rein gevoel van en veel energie.
IK ben trouwens 1.65m en weeg tussen de 58 en de 61, momenteel weeg ik 59, maat 38 en dat vind ik goed.
Vroeger, toen ik jong was, woog ik 50 kilo, maar toen was ik 17.
Later tot mijn 35ste als ik niet zwanger was, woog ik tussen de 50 en de 56 kilo.
Dus je wordt wel zwaarder naar mate je ouder wordt.

Terug naar “Archief”