Berichtdoor Mariamagdalena » 04 apr 2005 11:33
Ik schommel altijd tussen maat 38 en maat 40.
Heb weleens maat 42 gehad, maar toen ben ik er echt wat aan gaan doen.
Toen ben ik alleen donkerbruinbrood, rauwkost , fruit en vis gaan eten, een paar weken, en toen was het er vanaf.
Waarom blijf ik nu goed op een mooi gewicht?
Omdat ik 1 dag per week vast.
En ik ontbijt niet.
Dikke mensen zeggen altijd tegen mij dat ontbijten moet en dat vasten slecht is.
Als ik iedere dag ontbijt, heb ik binnen korte tijd maat 44, echt ik breng dan mijn maag op gang en heb de hele ochtend honger, al eet in maar 2 crackers smorgens.
Van vasten zeggen mensen dat je een jojo-effect krijgt, heb ik nooit gehad.
Maar, ik vast op een vaste dag per week, vrijdag, en dan drink ik wel 3 liter, water en vruchtensap en ik neem dan een multivitaminepreparaat.
De rest van de week eet ik sober, geen vlees, wel vis, maar ik snoep niet, want dat vind ik niet lekker en ik eet niet tot ik vol zit.
Ik heb eens van een deskundige gehoord dat je altijd moet eten tot je denkt: er kan nog wel wat bij.
Omdat je maag wat tijd nodig heeft om het signaal: "vol" aan je hersenen te geven, heb je dan na 10 minuten vanzelf wel een verzadigd gevoel.
Mensen eten gauw teveel, tot ze zich verzadigd voelen, dan is het al te laat.
Van die afslankpillen heb ik wel eens gekocht, maar die hielpen niks.
Als ik eens een periode heb dat ik uitwijk naar maat 40, dan komt dat omdat ik fout gegeten heb, bv door veel familiebijeenkomsten, waar je foute ongezonde dingen eet.
Ik zou het iedereen aanraden 1 dag per week te vasten, niet als je zwanger bent natuurlijk of borst geeft.
Maar dan niet de volgende dag meer of vet gaan eten, een gezond eetpatroon, met voldoende vezels en vitamines, en zo min mogelijk vet en gaan snoep.
En heel veel water drinken, das altijd goed.
En, niet te vergeten: zoutarm!
De meeste Nederlanders heben een superzoutcultuur, stamt nog uit de tijd dat we alles moesten zouten tegen bederf, maar zo min mogelijk zout, daar wordt je ook dik van, want zout houdt vocht vast en dikke mensen eten vaak erg zout is me opgevallen.
Ff voor de duidelijkheid: Ik vind dikke mensen meestal erg lief!
Dus dat ik niet gelijk commentaar krijg omdat ikzelf niet dik ben.
Maar ik houd veel van dikke mensen!