Moderator: Moderafo's
jas schreef:Marnix schreef:caprice schreef:Sabra schreef:caprice schreef:Dan valt dat lampje in het niet bij het verblindende licht van de Zonne der gerechtigheid.
Dat zou kunnen, blijft het feit dat een dergelijk lampje blijk geeft van vergaande ongastvrijheid.
Nu ga je te ver als je dit op de hemel toepast. Of op de genadetroon. Bij Christus is iedereen welkom zónder onderscheid.
En in de kerk van Christus zou dat ook zo moeten zijn.
Het lampje bewijst het tegendeel: Ja je bent van harte welkom... Als iedereen zit en er nog plek voor je is. We zijn heel gastvrij... maar wij willen de goede plaatsen.
Ook in de hemel zijn rangen en standen hoor.
cire schreef:maak ze wegwijs
Gerdien B. schreef:Het zou wat zijn geweest als Jezus op een dergelijke manier gehandelt zou hebben tijdens Zijn leven op aarde!
Maja de Bij schreef:Gerdien B. schreef:Het zou wat zijn geweest als Jezus op een dergelijke manier gehandelt zou hebben tijdens Zijn leven op aarde!
Ik herinner me de genezing van een verlamde die door het dak naar beneden werd gelaten. Iedereen moest toen staan, de farizeeen zaten echter. De Heere deed er niet moeilijk over, althans er staat niet dat Hij er wat van zei. Zie Markus 2:1 ev.
Marnix schreef:Inderdaad. Overigens staat er alleen dat er farizeeers bijwaren en dat het megadruk was. Misschien stonden er ook wel farizeeers buiten. Wat jij hier aandraagt kan natuurlijk nooit gebruikt worden als argument dat zoiets dus niet verkeerd is.
Maja de Bij schreef:Nou ja, in ieder geval heb ik niet het gevoel dat de bijbel nou zo'n anti rangen- en standenboek is. De Heere zegt, in het het huis van Mijn Vader zijn vele woningen. Ik geloof daarom dat we later ook een eigen plekje krijgen. Waarom in de kerk dan niet een eigen stoel als schaduw der toekomende dingen?
Eigenlijk best iets voor te zeggen, iedereen die zich bekeert en bij de kerk voegt, krijgt een eigen plaats toegewezen. Mooi beeld. Vakantiegangers verstoren dat.
Maja de Bij schreef:Nou ja, in ieder geval heb ik niet het gevoel dat de bijbel nou zo'n anti rangen- en standenboek is. De Heere zegt, in het het huis van Mijn Vader zijn vele woningen. Ik geloof daarom dat we later ook een eigen plekje krijgen. Waarom in de kerk dan niet een eigen stoel als schaduw der toekomende dingen?
Eigenlijk best iets voor te zeggen, iedereen die zich bekeert en bij de kerk voegt, krijgt een eigen plaats toegewezen. Mooi beeld. Vakantiegangers verstoren dat.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten