Inenten

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Ansje
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Ansje » 28 mar 2005 14:05

*vond het ook een oordeel eigenlijk.... :? maar gelukkig dat je het anders bedoelde... :wink:
Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 28 mar 2005 14:19

Ik ben voor inenten! Heb zelf ook de keus moeten maken voor bep. inenting, maar dit wel gedaan!
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 28 mar 2005 14:20

Ansje schreef:*vond het ook een oordeel eigenlijk.... :? maar gelukkig dat je het anders bedoelde... :wink:

Ja maar weet je, ik schrijf al 2 jaar op dit forum en mensen hebben allang gezegd waar ze bij horen. Iedereen weet ook dat ik bv evangeisch ben.
Van de vaste klanten weet je dat wel zo'n beetje.
En over inenten is ook al minstens 10 keer een topic geweest

parsifal
Majoor
Majoor

Berichtdoor parsifal » 28 mar 2005 14:58

André schreef:De RIVM roept via de gemeente waar je woont de kinderen op voor vaccinatie.

Volgens mij staat er in de bijbel ook ergens geschreven dat je moet gehoorzamen aan de gene die over je gesteld zijn.

Zijn deze 2 niet in strijd met elkaar als je hier geen gehoor aangeeft?

In Nederland is het niet verplicht. Ik denk dat als vaccinatie verplicht wordt dat het relatief weinig problemen zou geven.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

André

Berichtdoor André » 28 mar 2005 15:11

parsifal schreef:
André schreef:De RIVM roept via de gemeente waar je woont de kinderen op voor vaccinatie.

Volgens mij staat er in de bijbel ook ergens geschreven dat je moet gehoorzamen aan de gene die over je gesteld zijn.

In Nederland is het niet verplicht. Ik denk dat als vaccinatie verplicht wordt dat het relatief weinig problemen zou geven.
Mag ik het dan zo vertalen, nu het niet per wet is verplicht kan ik mijn medemens nog moedwillig in gevaar brengen?

parsifal
Majoor
Majoor

Berichtdoor parsifal » 28 mar 2005 15:12

André schreef:
parsifal schreef:

Mag ik het dan zo vertalen, nu het niet per wet is verplicht kan ik mijn medemens nog moedwillig in gevaar brengen?

In principe breng je alleen de niet-geënte medemens in gevaar. Maar ja je hebt gelijk.
"Then he isn't safe?" said Lucy.

[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 28 mar 2005 15:15

André schreef:Mag ik het dan zo vertalen, nu het niet per wet is verplicht kan ik mijn medemens nog moedwillig in gevaar brengen?

ja idd, daar heb je eigenlijk gelijk in!!
Ik moest me voor me werk in laten enten tegen hepatitus B. Omdat daar iemand rondliep die drager is van hepatitus B. Als ik er voor gekozen had om me niet te laten inenten breng ik idd de mensen in mijn omgeving in gevaar! Ik zou het ook heel normaal vinden als iedereen die daar komt werken verplicht wordt om te laten inenten!
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

4ever2all
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor 4ever2all » 28 mar 2005 17:12

Ben ik het niet mee eens. Als het gaat om zulke dingen als besmetting op je werk wel, maar in de algemene gevallen niet. Er is toch vrijheid van godsdienst? Dan vind ik dat je dat zover door mag trekken dat iedereen vrij is om de keuze te maken als dat op grond is van je godsdienst. Zeker omdat dit in de algemene gevallen geen direct levensgevaar oplevert.

André

Berichtdoor André » 28 mar 2005 19:36

4ever2all schreef:Ben ik het niet mee eens. Als het gaat om zulke dingen als besmetting op je werk wel, maar in de algemene gevallen niet.
Waarom zo inconsequent dan?
Er is toch vrijheid van godsdienst?
Die zal je ook niet afgenomen worden hoor.
Dan vind ik dat je dat zover door mag trekken dat iedereen vrij is om de keuze te maken als dat op grond is van je godsdienst.
Nee, want het grote gebod luid: Hebt uw naaste net zo lief als uw zelf.
Zeker omdat dit in de algemene gevallen geen direct levensgevaar oplevert.
Dus indirekt moorden moet dan maar gedoogd worden?

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 28 mar 2005 19:50

MM, ik wist niet dat jij evangelisch was. En een ironische toon hoor ik irl al niet zo makkelijk, laat staan door woorden. Zet er dan even een knipoog-smiley bij ofzo ;)

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 28 mar 2005 21:10

ja

4ever2all
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor 4ever2all » 29 mar 2005 18:37

Andre, je snapt geloof ik niet helemaal wat ik bedoel. Ik heb het erover dat als niet inenten geen levensgevaar oplevert voor andere mensen dit van mij niet wettelijk verplicht mag worden. Wie heeft het dan over moorden?

André

Berichtdoor André » 29 mar 2005 18:55

4ever2all schreef:Andre, je snapt geloof ik niet helemaal wat ik bedoel. Ik heb het erover dat als niet inenten geen levensgevaar oplevert voor andere mensen dit van mij niet wettelijk verplicht mag worden. Wie heeft het dan over moorden?
Ja dat lijkt mij ook, maar waar staat die quote?

frekje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor frekje » 29 mar 2005 19:00

Vandaag een mooi artikel in zelfs het RD over inenten. Er schijnt geen verband te zijn tussen inenten en eczeem...

Mooi toch?
Afbeelding
We loved Him, because He first loved us!

4ever2all
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor 4ever2all » 30 mar 2005 16:41

[quote="André"][quote="4ever2all"]Zeker omdat dit in de algemene gevallen geen direct levensgevaar oplevert.[/quote]Dus indirekt moorden moet dan maar gedoogd worden?[/quote]

Hieruit maakte ik op dat jij mijn mening opvat als indirekt moorden. Dat bedoelde ik beslist niet. K vind het een beetje jammer dat je dat direct zo uitlegt. :wink:

Terug naar “Archief”