Moderator: Moderafo's
Ansje schreef:*vond het ook een oordeel eigenlijk....maar gelukkig dat je het anders bedoelde...
André schreef:De RIVM roept via de gemeente waar je woont de kinderen op voor vaccinatie.
Volgens mij staat er in de bijbel ook ergens geschreven dat je moet gehoorzamen aan de gene die over je gesteld zijn.
Zijn deze 2 niet in strijd met elkaar als je hier geen gehoor aangeeft?
Mag ik het dan zo vertalen, nu het niet per wet is verplicht kan ik mijn medemens nog moedwillig in gevaar brengen?parsifal schreef:André schreef:De RIVM roept via de gemeente waar je woont de kinderen op voor vaccinatie.
Volgens mij staat er in de bijbel ook ergens geschreven dat je moet gehoorzamen aan de gene die over je gesteld zijn.
In Nederland is het niet verplicht. Ik denk dat als vaccinatie verplicht wordt dat het relatief weinig problemen zou geven.
André schreef:Mag ik het dan zo vertalen, nu het niet per wet is verplicht kan ik mijn medemens nog moedwillig in gevaar brengen?parsifal schreef:André schreef:De RIVM roept via de gemeente waar je woont de kinderen op voor vaccinatie.
In Nederland is het niet verplicht. Ik denk dat als vaccinatie verplicht wordt dat het relatief weinig problemen zou geven.
André schreef:Mag ik het dan zo vertalen, nu het niet per wet is verplicht kan ik mijn medemens nog moedwillig in gevaar brengen?
Waarom zo inconsequent dan?4ever2all schreef:Ben ik het niet mee eens. Als het gaat om zulke dingen als besmetting op je werk wel, maar in de algemene gevallen niet.
Die zal je ook niet afgenomen worden hoor.Er is toch vrijheid van godsdienst?
Nee, want het grote gebod luid: Hebt uw naaste net zo lief als uw zelf.Dan vind ik dat je dat zover door mag trekken dat iedereen vrij is om de keuze te maken als dat op grond is van je godsdienst.
Dus indirekt moorden moet dan maar gedoogd worden?Zeker omdat dit in de algemene gevallen geen direct levensgevaar oplevert.
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 23 gasten