Mattheus 18:1-6 schreef:1 Te dierzelfder ure kwamen de discipelen tot Jezus, zeggende: Wie is toch de meeste in het Koninkrijk der hemelen?
2 En Jezus een kindeken tot Zich geroepen hebbende, stelde dat in het midden van hen;
3 En zeide: Voorwaar zeg Ik u: Indien gij u niet verandert, en wordt gelijk de kinderkens, zo zult gij in het Koninkrijk der hemelen geenszins ingaan.
4 Zo wie dan zichzelven zal vernederen, gelijk dit kindeken, deze is de meeste in het Koninkrijk der hemelen.
5 En zo wie zodanig een kindeken ontvangt in Mijn Naam, die ontvangt Mij.
6 Maar zo wie een van deze kleinen, die in Mij geloven, ergert, het ware hem nutter, dat een molensteen aan zijn hals gehangen, en dat hij verzonken ware in de diepte der zee.
Jezus zegt hier dat als je niet wordt als een kind, je nooit het koninkrijk van God in zult gaan...
Raido schreef:En ik niet ... die verbondenleren zijn zo bijbels als maar kan, er zijn voorwaarden..
Neej, jij bent geen kind meer, dus kunt dit allemaal verzinnen...
André schreef:Okay, dat weet ik kinderen moet je veel leren , eerst drinken en later vast voedsel staat er in die zelfde bijbel
Idd, volwassenen zullen meer van het geloof te weten komen dan kinderen, maar al die theologische regeltjes hebben kinderen gelukkig geen last van...
gurl schreef:(heb overigens geen idee wat de verbondenleer is ofzo is dat erg ?)
Dat is helemaal niet erg dat je dat niet weet, het is totaal onbelangrijk maar sommige mensen maken er een punt van. (Het gaat erover hoeveel verbonden er zijn, 2 of 3)
Marnix schreef:Stelde Jezus hier een voorwaarde?
Er is geen voorwaarde... maar dan moet je wel echt Jezus willen volgen en niet van 2 walletjes willen eten maar onvoorwaardelijk achter Hem aan willen gaan.
Nee, Jezus stelt geen voorwaarde...
Maar je hebt idd wel gelijk op het punt van 2 walletjes eten, je kunt niet God dienen en de Mammon.
Daarom vind ik ook dat het geloof van een kind vaak veel beter is. Die durft bijvoorbeeld te zeggen op de vraag waarom die de kerk schoonmaakt: dat doe ik voor God! En wij zullen dan zeggen: o, die kerk mag toch ook wel eens schoongemaakt worden?
Daarom luidt mijn conclusie ook: het geloof van een kind is veel eenvoudiger, niet met allerlei moeilijke wegen enzovoorts. En Mattheus 18 geeft ook weer dat je moet leven als een kind, ook als een kind dat vertrouwt op de Vader, die zegt: spring, en zal springen...