parsifal schreef:over vertalingen is een andere topic
Oké jas, dus als je reageert, even doorlinken naar het andere onderwerp.
(Reactie daar plaatsen, en hier een link.)
Moderator: Moderafo's
Boekenlezer schreef:jas schreef:Geen enkele vertaling is heilig, ook de SV niet. Maar de wijze waarop je je er over uitliet getuigde van diepe minachting, en ja, dat doet me pijn.
Dat heeft natuurlijk ook weer zijn aanleiding, dat dat zo ging.
Je bent bezig met bijbelstudie met de bedoeling de tekst in een aanvaardbaar tempo te verkennen. Je legt een paar bijbelvertalingen naast elkaar, maar in plaats van dat het gesmeerder loopt, loopt het juist stroever, en bleek de SV helemaal niet de baken in zee zoals ik verwachtte. Integendeel!
Tja, dat kan ook wel eens gebeuren. Vind je het gek dat ik dan flink chagerijnig wordt? Als er ik weet niet hoe veel tijd en energie opgaat aan dingen die je op dat moment niet wilt doen...
jas schreef:Het is duidelijk merkbaar aan je postings dat je dat baken in zee hebt losgelaten.
parsifal schreef:Godzijdank gebeurt dit nog steeds (of begint weer te gebeuren) in de reformatorische gezindte. Dr. Paul heeft hier het een en ander over geschreven. Verder is niet zo lang geleden een goede bekende van me na gebed en zalving voor de artsen verandert in iemand voor wie de situatie kritiek was in iemand met wie weinig aan de hand lijkt (en dat binnen twee dagen).
Lichtzwaard schreef:De ziekenzalving komt weer terug in navolging van het Bijbelwoord uit de Apostel Jacobusbrief in de calvijnse traditie.
Een goede zaak dat men weer herstellend bezig is (al gaat dat tergend langzaam) om zo weer te komen tot de volle rijkdom van Verkondiging van het Heilig Woord en de Heilige Sacramenten .
Sabra schreef:jas schreef:Als je de ziekenzalving als sacrament ziet, ben je goed verkeerd en aardig rooms bezig.
Hetzelfde gaat mijns inziens op voor de overige sacramenten.
jas schreef:Lichtzwaard schreef:De ziekenzalving komt weer terug in navolging van het Bijbelwoord uit de Apostel Jacobusbrief in de calvijnse traditie.
Een goede zaak dat men weer herstellend bezig is (al gaat dat tergend langzaam) om zo weer te komen tot de volle rijkdom van Verkondiging van het Heilig Woord en de Heilige Sacramenten .
Als je de ziekenzalving als sacrament ziet, ben je goed verkeerd en aardig rooms bezig.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 65 gasten