Ik ben blij dat ik in de kerk helemaal niet moet.
Ik ben blij dat ik zoveel mag, en dat ik niet alles meer wil.
Moderator: Moderafo's
gurl schreef:Javaca schreef:Code: Selecteer alles
Herkent iemand dit? Wat zal ik doen?
Het vaste stramien, de beknotting. Het voelt zo benauwend. Ik ben dat zo verschrikkelijk zat. Alles wat ik wil is vrijheid en rust.
Een andere kerk zoeken heb ik de moed en puf niet voor. Het is me te veel gedoe.
Ja ik herken dit zeker. Ik ga niet meer naar een kerk en als ik in een kerk kom (toevallig vanochtend nog) dan voelt het gelijk al weer helemaal beklemmend enzo. Ik kan niet voor jou zeggen wat je moet doen maar ik denk dat het wel heel belangrijk is om contact te hebben met medegelovigen, samen te bidden enz. Dus ik weet niet of je christelijke vrienden hebt ofzo? Maar als je die hebt kun je misschien met een paar vrienden een keer in week bij elkaar komen ofzo. Maar ik zou er gewoon voor bidden en God vragen wat Hij wil dat je doet. Misschien gewoon een tijdje een break nemen van de kerk en over een jaar ofzo weer een kerk zoeken. Vraag gewoon aan God wat Hij wil dat je doet.
Mama take this badge from me,
I can't use it any more,
It's getting dark, too dark to see,
I'm feelin like I'm knocking on heaven's door.
Knock, knock knocking on heaven's door.
Mama put my guns in the ground,
I can't shoot them any more,
That long cold black cloud is coming down,
Knock, knock knocking on heaven's door, ooh yeah
Marnix schreef:Okeej tijd voor een stelling:
Als je een dergelijke visie op je kerk hebt kun je beter naar een andere kerk gaan zoeken dan er met tegenzin blijven.
yvonne schreef:dat herken ik ja...
ik ga alleen nog met "speciale" dagen naar de kerk en voorde rest doe ik het in God geloven gewoon thuis.
ik bedoel waarom zou je naar de kerk gaan om te bidden, dat kan toch ook gewooon in je eigen huis?
en naja... zingen wat maakt het uit als je wel of niet zingt?
Raido schreef:Het is natuurlijk puur slecht om een nummer te quoten van een bijna dominee Axle Rose genaamd, ik ken het heel goed, en ik luisterde toenMama take this badge from me,
I can't use it any more,
It's getting dark, too dark to see,
Mama put my guns in the ground,
I can't shoot them any more,
That long cold black cloud is coming down,
Knock, knock knocking on heaven's door, ooh yeah
en het was en bleef stil in huize Raido, toch bleef ik... voor jou javaca er zijn kerken waar ze geen psalmen op jammerende orgeltjes spelen en daarbij, net als mij, probeer naar het innerlijke te kijken, richt je op God niet op de 'kerk' die claimd de ware te zijn.
Javaca schreef:Dit is van onze bijna-dominee Bob Dylan. Een van de meest geniale en invloedrijke muzikanten van de afgelopen 50 jaar.
Ik weet dat er kerken zijn waar ze niet op jammerende orgeltjes spelen, zit zelf nl ook in een gospel+rockband en we spelen dit nummer ook (leuk bij het soundchecken in de kerk, net als "Sympathy for the devil").
Night schreef:Marnix schreef:Okeej tijd voor een stelling:
Als je een dergelijke visie op je kerk hebt kun je beter naar een andere kerk gaan zoeken dan er met tegenzin blijven.
Tegenstelling:
Wanneer je hart niet wil, is er in elke kerk wel iets te vinden waarop je dermate hard kunt foeteren, dat je zelf ook gaat geloven dat het er werkelijk niet pluis is.
Pak de wortel aan; doe niet aan symptoombestrijding.
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 16 gasten