Ja...ik heb makkelijk praten...heb nog nooit van mn leven een trekje genomen!!!

Moderator: Moderafo's
Aragorn schreef:Gercoo schreef:PS3 Je kunt best zeggen dat rokers zelfmoordenaars zijn, dat staat ook op het pakje"Roken is dodelijk" maar uitlaatgassen kunne ook dodelijk zijn.
Hm, volgens mij kun je het dan ook helemaal niet zeggen. Een zelfmoordenaar is iemand die zichzelf bewust van het leven beroofd; bij roken [i]kan[/i] het slechts een onbedoeld gevolg zijn.
MissF schreef:Perpetua schreef:Waarom roken niet veroordelen?
Het meest ergerlijke vind ik nog dat veel mensen die roken hun peuk zomaar op de straat gooien.![]()
Ik schaamme er gewoon voor! Ook als ik bij ons op het kerkplein loop.
Roken verpest je stem, en daarom alleen al zal ik nooit iets roken!
Ik vind het zeker niet christelijk als je rookt. Mijn vader zegt altijd: een echte christen rookt niet. Een christen die rookt kan wel een christen zijn, maar op het moment dat hij/zij rookt is hij/zij even christen-af...
Hm...ben ik het absoluut niet mee eens!
Je moet mensen nooit veroordelen, laat dat alsjeblieft aan God Zelf over!
En rokers kunnen best christen zijn...
Wil jij beweren dat jij (als christen) nooit eens te weinig beweegt, of snoepjes eet (is ook niet goed voor je hoor!) of te weinig slaapt enz.???
Veroordeel mensen pas als jij perfect bent....niet eerder, denk ik altijd maar
Maargoed, dat betekent niet dat roken goed is hoor, absoluut niet, maar ik denk niet dat je kunt zeggen dat je dan 'even' christen af bent. Als Jezus op dat moment terug komt, zeg je dus eigenlijk dat diegene dan niet bij Hem kan komen omdat hij of zij dan even geen christen is? Dat vind ik onzin!
Gerdien B. schreef:elke zonde is erg!
Ik ben tegen roken! Waarom? Omdat je lichaam de tempel van de Heilige Geest is en die loop je dan moetwillig te vernielen! Daarbij beschadig je niet alleen je eigen lichaam maar ook die van de mensen om je heen.
Ik vind het al helemaal niet kunnen om precies bij een (kerk) deur te gaan staan roken. Mijn zusje heeft astma en zodra zij naar buiten loopt krijgt ze het gelijk benauwd door degenen die bij de deur staan te roken! Bedenk wel dat mensen met astma door de rook kunnen overlijden!
Melody schreef:Gerdien B. schreef:elke zonde is erg!
Ik ben tegen roken! Waarom? Omdat je lichaam de tempel van de Heilige Geest is en die loop je dan moetwillig te vernielen! Daarbij beschadig je niet alleen je eigen lichaam maar ook die van de mensen om je heen.
Ik vind het al helemaal niet kunnen om precies bij een (kerk) deur te gaan staan roken. Mijn zusje heeft astma en zodra zij naar buiten loopt krijgt ze het gelijk benauwd door degenen die bij de deur staan te roken! Bedenk wel dat mensen met astma door de rook kunnen overlijden!
Niet alleen mensen met astma, iedereen kan longkanker krijgen door meeroken. Mijn halve familie heeft astma en het is elke zondag weer een challenge om zonder te stikken de kerk in en uit te komen.
fraternoster schreef:
Ik vind dat men roken censurabel moet stellen. Iedereen weet dat het ten diepste zelfmoord is, daarenboven nog eens gruwelijk asociaal. Dat is niet te verenigen met christenzijn.
jas schreef:Melody schreef:Gerdien B. schreef:elke zonde is erg!
Niet alleen mensen met astma, iedereen kan longkanker krijgen door meeroken. Mijn halve familie heeft astma en het is elke zondag weer een challenge om zonder te stikken de kerk in en uit te komen.
Wat is een challenge?
Melody schreef:jas schreef:Melody schreef:Als antirookkruisridder bewijs je ook je medemens een dienst. Ga eens praten met al die mensen die een verschrikkelijke last hebben van dat gerook in hun omgeving.
Ik ben tegen roken maar je bewijst mij hier absoluut geen dienst mee. In elk geval niet uit theologisch oogmerk.
Ik doel hiermee op de mensen die grote last hebben (sigaretten)rook in verband met astma, COPD, enz. het zou fijn zijn als zij ook gewoon de kerk in konden komen.
essieee schreef:Flauwe reactie........Als rokers een overlast probleem worden waardoor mensen niet meer in de kerk zouden komen.....bestaat er ook nog iets zoals praten.....
Ik weet dat dit gepraat van mij als roker vechten tegen de bierkaai is maar ik ben het gekat op rokers zo zat..... (als ik naar mezelf kijk wanneer ik ben begonnen met roken......geen goed praten maar oordeeel niet zo makkelijk)
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten