Moderator: Moderafo's
Ikke21 schreef:joris schreef:waarom zou je bij God komen als je het niet wilt?
Omdat God jou leven kan veranderen en uit pure genade!!
_________________Volgens mij ben ik het aardig met j een Ikke21:
Maar ff eeen vraagje:
Wat doe je met deze text:
Openb 22: 17
En de Geest en de Bruid zeggen: Kom! En die het hoort, zegge: Kom! En die dorst heeft, kome; en die wil, neme het water des levens om niet.
Hier staat toch duidelijk dat je een behoefte, verlangen (dorst) moet hebben en de wil.
volgens mij heeft Ikke een mal in haar hoofd van waar ze alles uit bekijkt. HEt kan niet anders of iik zeg dat ik zelft tot God kan komen. Net zo iets als: als je niet voor kinderdoop bent, dan zul je ook wel tegen het zingen van psalmen zijn. Zo'n kombinatie wat er ooit ingestampt is op catechisatie.Rudolf Meuser schreef:
Uiteindelijk komt het ALTIJD bij God vandaan
Ja dat probeer ik ze ook te zeggen, maar volgens mij denken sommige dat ze het zelf kunnen doen!!
joris schreef:Ikke21 schreef:joris schreef:waarom zou je bij God komen als je het niet wilt?
Omdat God jou leven kan veranderen en uit pure genade!!
Dat is niet heel logisch. JE moet bekennen lees ik hier tegenover God dat je eigenlijk niet naar hem toe wilt komen. Dat lijkt mij pure onzin. Gaat heen, zou ik dan zeggen als ik God was. Gleukkig ben ik dat niet.
Waarom zou je naariemand gaan terwijl je er gene zin in hebt? Ik begrijp dat gewoon niet. Waarom zou je naar God gaan als je er geen zin in hebt?
Omdat hij je leven kan veranderen, ja maar daar zie ik dan toch het nut niet van in?
hijwel:_________________Volgens mij ben ik het aardig met j een Ikke21:
Maar ff eeen vraagje:
Wat doe je met deze text:
Openb 22: 17
En de Geest en de Bruid zeggen: Kom! En die het hoort, zegge: Kom! En die dorst heeft, kome; en die wil, neme het water des levens om niet.
Hier staat toch duidelijk dat je een behoefte, verlangen (dorst) moet hebben en de wil.
Die tekst is voor mensen die in God geloven volgens mij. NEt als de klopt aan de deur teksten gericht zijn aan de gelovigen, of de ongeveer gelovigen. nader tot God en Hij zal tot u naderen is de meer theoretische versie van dit vers uit openbaringen 22 volgens mij.
In het gesprek met de samaritaanse vrouw zegt Jezus: ik kan u levend water geven, als u daarvan drinkt zult u nooit meer dorst hebben.
Ikke:volgens mij heeft Ikke een mal in haar hoofd van waar ze alles uit bekijkt. HEt kan niet anders of iik zeg dat ik zelft tot God kan komen. Net zo iets als: als je niet voor kinderdoop bent, dan zul je ook wel tegen het zingen van psalmen zijn. Zo'n kombinatie wat er ooit ingestampt is op catechisatie.Rudolf Meuser schreef:
Uiteindelijk komt het ALTIJD bij God vandaan
Ja dat probeer ik ze ook te zeggen, maar volgens mij denken sommige dat ze het zelf kunnen doen!!
Beste John,groenrondballetje schreef:Chloë schreef:Miep, als je op je achtste jaar tot bekering komt is dat acht jaar te laat. Als je op je dertiende tot bekering komt is dat dertien jaar te laat.
Als je op je achttiende tot bekering komt is dat achttien jaar te laat.
Dus je moet als baby voordat je ik wil een schone luier of papa en mama kunt zeggen tot bekering komen ...![]()
Hoe zit het dan met het geloof van ouders voor hun kinderen![]()
Overigens denk ik dat het nooit te laat is als je tot bekering komt (het is pas te laat als je levenskans voorbij is voordat je tot bekering komt.
Zie de parabel over vergeving en het werk op de plantage van God.
John
miep18 schreef:Nee ok, dat is waar. Maar het lijkt mij voor de ouders heel moeilijk, omdat ze niet weten wat er met het kind gebeurt (als je dat zo kan zeggen, maar kweet het even niet anders) Je hebt het kind nooit van God kunnen vertellen, nooit kunnen leren bidden, nooit op Gods goedheid en genade kunnen wijzen en nooit de weg naar het eeuwige Leven kunnen wijzen. Dat lijkt me echt onwijs moeilijk
Kronieken 25 4 Doch hun kinderen doodde hij niet, maar hij deed, gelijk in de wet, in het boek van Mozes, geschreven is, waar de HEERE geboden heeft, zeggende: De vaders zullen niet sterven om de kinderen, en de kinderen zullen niet sterven om de vaders; maar een ieder zal om zijn eigen zonde sterven
Kon. 14:10
10 Daarom, zie, Ik zal kwaad over het huis van Jerobeam brengen, en van Jerobeam uitroeien wat mannelijk is, den beslotene en verlatene in Israel; en Ik zal de nakomelingen van het huis van Jerobeam wegdoen, gelijk de drek weggedaan wordt, totdat het
11 Die van Jerobeam in de stad sterft, zullen de honden eten; en die in het veld sterft, zullen de vogelen des hemels eten; want de HEERE heeft het gesproken.
12 Gij dan maak u op, ga naar uw huis; als uw voeten in de stad zullen gekomen zijn, zo zal het kind sterven.
13 En gans Israel zal hem beklagen, en hem begraven; want deze alleen van Jerobeam zal in het graf komen, omdat in hem wat goeds voor den HEERE, den God Israels, in het huis van Jerobeam gevonden is.
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 23 gasten