jas schreef:Aragorn schreef:fraternoster schreef:Bij ons staan ze na de dienst bij de uitgang te roken.
Ik vind dat men roken censurabel moet stellen. Iedereen weet dat het ten diepste zelfmoord is, daarenboven nog eens gruwelijk asociaal. Dat is niet te verenigen met christenzijn.
Och ja, ook de kerk is niet meer veilig voor de anti-rook-hetze...

Hoewel ik zelf al 3 jaar niet meer rook, en vroeger 50-60 cigaretten per dag rookte, ben ik het met je eens. Wel zou er wat aan gedaan kunnen worden dat men rookt zonder dat anderen er last van hebben. Maar er zijn wel andere dingen die net zo slecht zijn voor de mens, en waar je niemand over hoort. Niet wat de mond ingaat verontreinigt de mens, maar wat de mond uitgaat, dat verontreinigt de mens. Dat zijn woorden van de Heere Jezus Zelf en dus waard om eens ernstig bij stil te staan.
Ik ben gelukkig nooit rookverslaafd geweest, maar als ik verhalen hoor van anderen is het enorrem moeilijk om er vanaf te komen, mijn complimenten hoor dat je al drie jaar gestopt bent:!:
Inderdaad zijn er andere dingen die net zo slecht zijn voor de mens, maaar je moet toch ergens beginnen met het mijden van slechte dingen, jij zegt eigenlijk zoiets als:
"als je 3 slechte dingen doet, hoef je met de 3e niet te stoppen want je hebt toch de andere 2 nog." Je ziet waarschijnlijk zelf wel dat dat niet klopt.
Ik zal er nog eens ernstig bij stil staan wat er allemaal uit mijn mond gaat, lang niet allemaal nuttig helaas.
Wat je zei over die Godskinderen van vroeger die rookten, dat is natuurlijk een heel ander verhaal. Toen wist men niet dat roken slecht was(zelfs bij de dokter kreeg je nog een sigaar aangeboden) En bovendien moeten wij nooit onze principes vaststellen op basis van mensen want ieder dwaalt hoe dan ook weleens op een bepaald gebied, denk maar aan de groten uit de Bijbel: Salomo, David Abraham enz. Daarom moeten we alleen putten uit Gods Woorden, de Bijbel.
PS1 roken kan soms voor bassen in een koor een handig hulpmiddel zijn.
PS2 Bij ons voor de kerk staat er af en toe eentje te roken, maar het is echt niet zo dat er een walm hangt ofzo hoor.
PS3 Je kunt best zeggen dat rokers zelfmoordenaars zijn, dat staat ook op het pakje"Roken is dodelijk" maar uitlaatgassen kunne ook dodelijk zijn.