dat is niet zo moeilijk omdat het merendeel van de mensen die je aanspreekt niks met de kerk te maken heeft dus die zeggen sowieso voor allebei, grote kans dat je de wat linksere mensen zult aanspreken omdat dat er meer zijn. dus het ligt er maar aan waar je het vraagt. 
Daar gaat het niet om. Het gaat mij er om of een broek specifiek mannenkleding is of niet. Dat bepaalt de kerk niet, tenminste, bij mijn weten bepaalt de kerk niet wat de kledingcultuur in Nederland is. Op basis van mijn voorbeeld kun je stellen: Een broek is een kledingstuk voor zowel de man als de vrouw. De regel: Een vrouw mag geen mennenkleding dragen gaat dan dus helemaal niet op omdat de broek geen mannenkleding is. Dat men vervolgens in de kerk zegt: Ja het mag toch niet want 200 jaar geleden waren broeken wel specifieke mannenkleding.... is natuurlijk geen tegenargument, want dan baseer je je op de cultuur van 200 jaar terug. Tja, de traditionele kerken lopen een beetje achter wat cultuur betreft... hopelijk komen ze binnenkort in de tijd dat de broek een kledingstuk voor zowel man als vrouw wordt en gaan ze inzien dat vrouwen dus ook broeken mogen dragen.
je zegt het toch verkeerd. mensen veranderen het mannenkleed ook in de kleed voor een vrouw, wij willen dat onderscheid houden, wij worden daardoor in een hoekje gezet omdat wij het bijbels gegrond vinden dat het niet kan en dan word er gezegd jullie verdraaien de bijbel. en dat is pas slecht
Dat is leuk en aardig, maar je vergeet dat ze in de tijd van Deuteronomium geen broeken droegen maar onder en bovenkleren die veel op jurken en rokken leken. Vervolgens beweer je dat mensen mannenkleren veranderden in vrouwenkleren en andersom... maar wat is er dan met die kleren die ze ind e tijd van Deuteronomium droegen gebeurd? Mannenkleren zijn veranderd in vrouwenkleren... en toen de broeken werden gemaakt zei iemand: Dat zijn mannekleren. Is dat dan neit door mensen veranderd/bepaald. Als de cultuur dan echt geen invloed mag hebben, ga dan weer de echte mannenkleren van 1500 voor Christus dragen!