jas schreef:Mensen ga nou toch gauw fietsen. Als Christen hoor je niet in een disco thuis. Het is een poel van goddeloosheid. Ga je toch naar een disco, voel je je daar prettig, vind je het leuk vertier? Dan is er maar één antwoord: dan ben je geen oprechte Christen maar hooguit een schijn- of naamchristen die de genade Gods verdraait in onreinheid, ontucht, verderf, laster, gevloek, hoererij, etc. Durf toch eens een keer een helder standpunt in te nemen. Altijd maar dat slappe gezever. Wil je soms door God uitgekotst worden? Ja cru hè, die vraag. Maar dat is wat Hij Zelf zegt: Ik zal u uit Mijn mond spuwen.
hoho... het ligt er maar net aan met welke intentie je erheen gaat!
Jezus Christus zelf... -en wie zijn wij om Hem te veroordelen!- ging juist met zulk soort mensen om, Hij bezocht hun feesten (als Hij 'at en dronk met een groep tollenaars' neem ik aan dat daar ook best een speciale gelegenheid tussen heeft gezeten!) en nee, inderdaad niet als iemand die de foute weg opging, maar als Degene die van hen hield en hen niet meteen veroordeelde!
Christus veroordeelde niet zo gauw. Veel jongeren, ook die disco's bezoeken, zijn jongeren die niet weten van Hem, van Zijn grote liefde! Christus veroordeelde hen die WEL wisten van Hem, maar Hem desondanks verloochenden, zoals de farizeeers. Het is niet fout om met 'wereldse' mensen om te gaan! We moeten hen juist niet mijden, maar hen liefhebben en hun laten zien dat er een hoger doel is!
Trouwens jas, in welke context staat die tekst? Dat zou ik graag eens willen weten.