Optimatus schreef:Doen jullie het beter dan?
Precies, enige zelfreflectie kan in geen enkele kerk kwaad
Moderator: Moderafo's
Percies... maar ik denk zovaak, wat maakt het in de essentie uit.. of het een hosti is.. (wordt niet gebroken ok) het gaat toch om de gedachtenis aan Christus?Optimatus schreef:Omwille van de hostie zou ik nooit Rooms-Katholiek kunnen worden (hoewel ik in het buitenland eigenlijk altijd even een auweltje ga halen tijdens de H. Mis). Wijwater is geen tovermiddel overigens, maar gewoon een ritueel.
Raido schreef:Dan wordt het tijd dat je uit de PKN gaat, die kerk dwaalt evengoedfrekje schreef:Raido schreef: God kan Katholieken bekeren, maar die blijven dan niet lang in de Rooms Katholiek Kerk omdat ze dan inzien hoe de Kerk dwaalt.
Tja, denk het wel. De dwalingen die er al zijn zullen niet meer geaccepteerd worden en men zal naar de christelijke (nietrooms) kerken overgaan.
Maar ga mij ook niet vertellen dat het niet kan dat er een Katholiek is die nooit in een reformatorische kerk heeft gezeten en die niet bekeerd kan zijn. Want God kan alles!
Raido schreef:En dat laatste ben ik het dus niet mee eens
Lalage schreef:Hmz, ik ben geen refo. Ben ik nu ook aan het dwalen?
frekje schreef:Daarom ook de Roomse Kerk. In al haar dwalen, wat het ook mag wezen, kunnen Gods kinderen in die Kerk een plaats hebben. (Hoewel ze wel eerder de dwalingen in gaan zien en dan toch naar een reformatorische kerk gaan.
Optimatus schreef:Ik zou Alex er eens op willen attenderen dat de kerkelijke ontwikkeling in de meeste kerken sinds het Concilie van Trente (1570) niet stilgestaan heeft. Verder lijkt het me heel zinvol om je eens in de Rooms-Katholieke, de Oud-Katholieke, de Anglicaanse en de Lutherse leren te gaan verdiepen alvorens je cathegeet na te praten.
Zelf nadenken wil nog wel eens werken om te voorkomen dat je willoos geleid wordt door mensen die ook niet verder komen dan zondag 30.
Hellenbroek leert bijvoorbeeld dat de paus den antichrist is, overal wordt Rome aan zijn oren bijgetrokken en zwartgemaakt terwijl het zo erg helemaan niet (meer) is.Het beste is denk ik de lessen van de catecheet proberen te onthouden en er dan zelf nog eens over na te denken en zo een visie te vormen.
Raido schreef:Hellenbroek leert bijvoorbeeld dat de paus den antichrist is, overal wordt Rome aan zijn oren bijgetrokken en zwartgemaakt terwijl het zo erg helemaan niet (meer) is.Het beste is denk ik de lessen van de catecheet proberen te onthouden en er dan zelf nog eens over na te denken en zo een visie te vormen.
Er is geen reformatorische kerk meer, die is verdeeld over een twintigtal kerkverbanden alleen al in nederland.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten