Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 14 mar 2005 21:04

johannes1 schreef:dagelijks sterven er duizenden mensen, en daarom is het een soort verering dat we hem hier zo aanprijzen als de generaal, de beste voetballer. dus daarom begrijp ik best caprice

de generaal was nu eenmaal zn bijnaam...

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 14 mar 2005 21:06

de generaal is dood, leve de generaal, vereerd of niet? al had zijn naam pietje puk geheten dat doet er niet toe, maar om het zo te stellen is het gewoon verering van die man
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 14 mar 2005 21:09

Kijk nou maar uit met je moordaardige avatar
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

André

Berichtdoor André » 14 mar 2005 22:00

henkie schreef:Hier is geen enkele sprake van verering, Caprice.
Johannes1 schreef:maar om het zo te stellen is het gewoon verering van die man.
Misschien is het voor de gemiddelde forum lezer beter te volgen als de mods proberen op 1 lijn te gaan zitten?

Napoleon
Moderator

Berichtdoor Napoleon » 14 mar 2005 23:24

André schreef:
Misschien is het voor de gemiddelde forum lezer beter te volgen als de mods proberen op 1 lijn te gaan zitten?

wellicht wel, maar ook mod's hebben het recht op een eigen mening, toch? :)
Verder, verder,
altijd maar vooruit
van stad naar stad,
van oost naar west,
van noord naar zuid

Johan81
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Johan81 » 14 mar 2005 23:28

ja dat is wel zo, maar als je al mod's al gaat lopen zeuren tegen elkaar dan is het voor de rest van de gebruikers helemaal niet meer te volgen
Niet eens met een [MODBREAK]? PB de moderator, en vervuil niet het topic!!

henkie
Beheerder

Berichtdoor henkie » 15 mar 2005 00:38

Aragorn schreef:Dat er maar niks gebeurt met ons broodnodige subforum!*huil* :cry:

Daar hebben we ons een jaar geleden al over gebogen. Uitkomst: zeer divers. :mrgreen: Daar buigen we ons wederom over. Uitkomst: idem. :mrgreen: Het ligt dus wat gecompliceerder m.i. Doe me overigens een plezier en ga hier niet dagelijks zitten huilen. Ik heb eigenlijk geen zin om een urenverantwoording te publiceren wanneer ik wel of geen tijd heb. Het is de bedoeling om deze week aan te geven of het wel of niet doorgaat.

Wat het exact inhoudt is idd lastig aan te geven, en subjectief is het ook. Maar dat houdt ergens op natuurlijk, binnenkort is voor mij iig niet langer dan een maand. Daar kun jij natuurlijk anders over denken maar dat schaar ik dan voor het gemak even onder 'oprekken', aangezien de gemiddelde mens daar andere ideeen over heeft. :P

Kom op zeg. :D de middag na 4 maart werd het topic gesloten. Er is geen enkele sprake van rekken. Zelfs subjectief niet ;-)

acire schreef:Vraagje van Acire, waarom moet dat lang haar topic nu weer gelijk de slowchat in?

Jij hebt het waarschijnlijk niet gezien want het is verwijderd (ik zie het net pas) maar er zijn 2 pagina's met geblaat verwijderd. Die verplaatsing hebben we dus volledig te danken aan de personen die daar posten. :)

Ik wil je de namen wel even via pb geven zodat je ze persoonlijk kunt bedanken ;-)

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 15 mar 2005 00:43

johannes1 schreef:dagelijks sterven er duizenden mensen, en daarom is het een soort verering dat we hem hier zo aanprijzen als de generaal, de beste voetballer. dus daarom begrijp ik best caprice

Wanneer is iets verering? Als daar een heldere definitie voor vinden, zijn lijnen veel makkelijker te trekken.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 15 mar 2005 05:32

henkie schreef:
Aragorn schreef:Dat er maar niks gebeurt met ons broodnodige subforum!*huil* :cry:

Daar hebben we ons een jaar geleden al over gebogen. Uitkomst: zeer divers. :mrgreen: Daar buigen we ons wederom over. Uitkomst: idem. :mrgreen: Het ligt dus wat gecompliceerder m.i. Doe me overigens een plezier en ga hier niet dagelijks zitten huilen. Ik heb eigenlijk geen zin om een urenverantwoording te publiceren wanneer ik wel of geen tijd heb. Het is de bedoeling om deze week aan te geven of het wel of niet doorgaat.

Oke, dat is dan tenminste nieuws waar we iets mee kunnen. :) En Gershwin zei het al: als we niet regelmatig zeuren is de kans helemaal nihil, vandaar.. :P

Wat het exact inhoudt is idd lastig aan te geven, en subjectief is het ook. Maar dat houdt ergens op natuurlijk, binnenkort is voor mij iig niet langer dan een maand. Daar kun jij natuurlijk anders over denken maar dat schaar ik dan voor het gemak even onder 'oprekken', aangezien de gemiddelde mens daar andere ideeen over heeft. :P

Kom op zeg. :D de middag na 4 maart werd het topic gesloten. Er is geen enkele sprake van rekken. Zelfs subjectief niet ;-)

Haha, het ging eerlijk gezegd ook niet over dat topic maar over de belofte dat er 'binnenkort' naar het subforum gekeken zou worden. Maargoed, dat is dus deze week, dat is fijn. :)

caprice

Berichtdoor caprice » 15 mar 2005 06:09

Napoleon schreef:
André schreef:

wellicht wel, maar ook mod's hebben het recht op een eigen mening, toch? :)

Die behoort wel naar Gods Woord te zijn.

En met dit topic gaat men toch de mist in. Als er gezegd wordt dat er niets mis mee is om eens even stil te staan bij de dood van iemand, dan ben ik het daar van harte mee eens. Maar waarom staan wij stil bij het sterven van één van de groten dezer aarde? Als ik het topic lees krijg ik niet de indruk dat dit is om er bij stil te staan dat de mens naar zijn eeuwig huis gaat, en dat wij ook eenmaal weggedragen zullen worden.
Het gaat hier louter om het ophemelen van een sterveling die diende in het rijk van koning voetbal. Het gaat om de prestaties die hij deed in zijn leven. Maar wat heeft hij daar nu nog aan?

Wie dienen wij ermee om dat topic te openen, en (moderators onder ons,) open te houden?

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 15 mar 2005 06:51

De beste man is nooit een bekend voetballer geweest. Hij is echter wel degene geweest die een nieuwe manier van voetballen heeft bedacht en daardoor enige bekendheid geniet in de wereld.

Zijn dood bespreken heeft dan ook niets te maken met het vereren van deze man. Ik vind dat altijd zo'n misinterpretatie. Wanneer iemand besproken wordt wil nog niet zeggen dat die persoon wordt opgehemeld.

André

Berichtdoor André » 15 mar 2005 12:51

caprice schreef:Die behoort wel naar Gods Woord te zijn.

En met dit topic gaat men toch de mist in. Als er gezegd wordt dat er niets mis mee is om eens even stil te staan bij de dood van iemand, dan ben ik het daar van harte mee eens. Maar waarom staan wij stil bij het sterven van één van de groten dezer aarde? Als ik het topic lees krijg ik niet de indruk dat dit is om er bij stil te staan dat de mens naar zijn eeuwig huis gaat, en dat wij ook eenmaal weggedragen zullen worden.
Het gaat hier louter om het ophemelen van een sterveling die diende in het rijk van koning voetbal. Het gaat om de prestaties die hij deed in zijn leven. Maar wat heeft hij daar nu nog aan?

Wie dienen wij ermee om dat topic te openen, en (moderators onder ons,) open te houden?

Dus we mogen alleen nog praten over mensen waarvan wij het vermoeden hebben dat ze na hun sterven wsl naar de hemel gaan :? :?
Even een kort door de bocht mening Caprice, boeken van Calvijn en b.v. Schilder worden ook nu nog gelezen en als DE leer gezien.
Terwijl daar nu misschien heel anders over wordt gedacht, door div. groepen.
Maar wie zegt jou dat deze mensen wel in de hemel zijn?
Ik ben bang dat ik jou niet kan volgen, in je redenatie.

moppie
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor moppie » 15 mar 2005 16:39

Ik moet me ff afreageren!!!

MOds ter verantwoording roepen ok!!

Je neerleggen bij een besluit/beslissing is dan wel redelijk. dagenlang door zei**** Lijkt me niet de bedoeling en zeker niet functioneel.

Tussen vereringen en nadenken zit een heeeeeeel groot verschil!!!

caprice

Berichtdoor caprice » 16 mar 2005 21:13

moppie schreef:Tussen vereringen en nadenken zit een heeeeeeel groot verschil!!!

Klopt.
Behoort een christen zich echter niet rein te bewaren van afgoderij en andere zaken die niet van het Koninkrijk Gods zijn? Dan is er voor koning voetbal geen plaats.

Collateral

Berichtdoor Collateral » 16 mar 2005 21:25

Jouw mening is nogal interpretatiegebonden. Ik zou zeggen: een ieder zij in zijn eigen gemoed ten volle verzekerd...

Terug naar “Archief”