Oxazepam heb ik ook geslikt, eerst 3 maal daags 50 mg, en toen afgebouwd naar 3 maal daags 10 mg.
Maar ik vind het een slecht middel.
Je wordt er alleen duf van maar het rotgevoel blijft.
Het is ook een omstreden middel, omdat er veel mensen zelfmoord hebben gepleegd onder invloed van dat.
Ik kende er 2.
Daarom zou ik het nooit meer slikken.
De afkickverschijnselen ervan zijn heftig.
Ik heb dit opgevangen door chloordiazepoxide voorgeschreven te krijgen.
3 maal daags 25mg.
Is ook voor angst en spanningen, alleen het verschil is, dat je je er lekkerder van voelt.
Diazepam valt ook inder dezelfde groep, en daar kun je ook de afkickverschijnselen mee opheffen, maar dat geven ze niet zo gauw, omdat je je daar te lekker van voelt.
Het liefst had ik diazepam, maar mijn dokter geeft alleen chloordiazepoxide omdat hij volgens mij niet wil dat ik me te lekker ga voelen of zo.
5 jaar gelden woonde ik in een ander dorp, daar kreeg ik het wel, maar daar had ik een dokter, die rustig anderhalf uur de tijd voor je nam, om alle moeilijkheden en angsten te bespreken.
Waar ik nu woon, wordt ik binnen 3 minuten weggestuurd met een recept...
Maar het is heftig, oxazepam, als ik je een raad mag geven, probeer het zo snel mogelijk te vervangen voor een ander middel zoals hierboven beschreven. Je komt nl in een soort denkspiraal terecht door oxazepam, en wordt alleen maar slaperig en duf, maar het rotgevoel blijft, dat is met chl.. en diaze.. niet, daar verdwijnen de angsten en spanningen maar krijg je er een prettig gevoel bij, net of het lente is.
Het zijn allemaal benzodiazepines dus behoren tot dezelfde groep, dus oxazepam kun je heel goed vervangen door diazepam of chloordiazepoxide, als je mazzel hebt krijg je diazepam, dan voel je je echt heerlijk.