Afbouwen van promethazine?!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Afbouwen van promethazine?!

Berichtdoor essieee » 12 mar 2005 00:49

Even een vraagje.....

Ik heb mijn promethazine overdag volledig afgebouwd en wil dit ook voor de nacht gaan doen. Hiervan slik ik 50mg en 30mg oxazepam.

Zijn er mensen die dit slikken of geslikt hebben?
Ik zoek dus eigenlijk ervaringsdeskundigen....

Cathy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Cathy » 12 mar 2005 20:45

Ik heb het nooit geslikt maar als verpleegkundige weet ik dat promethazine ook verkrijgbaar is in vloeibare vorm. Dan is het makkelijker afbouwen. Hoe het zit met oxazepam,...... even in m'n farmacotherapeutisch repertorium (van 1998 :oops: )kijken....... niet vloeibaar, wel in tabletten van 10 mg.
Het lijkt me verstandig om met je (huis)arts te overleggen!
Samen bidden, samen zoeken,
naar het plan van onze Heer.

kipje18
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor kipje18 » 14 mar 2005 16:40

Ik als (leerling verpleegkundige) zou zeggen vraag aan je huisarts wat het beste is om het af te bouwen. Die kan je daar begeleiding in geven.
Afbeelding
Buellrider en kipje18 verloofd op 15-09-2006

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 14 mar 2005 17:21

Lieve mensen, ik weet dat via de huisarts moet, maar ik zocht herkenning..,.....

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 14 mar 2005 18:16

Oxazepam heb ik ook geslikt, eerst 3 maal daags 50 mg, en toen afgebouwd naar 3 maal daags 10 mg.
Maar ik vind het een slecht middel.
Je wordt er alleen duf van maar het rotgevoel blijft.
Het is ook een omstreden middel, omdat er veel mensen zelfmoord hebben gepleegd onder invloed van dat.
Ik kende er 2.
Daarom zou ik het nooit meer slikken.
De afkickverschijnselen ervan zijn heftig.
Ik heb dit opgevangen door chloordiazepoxide voorgeschreven te krijgen.
3 maal daags 25mg.
Is ook voor angst en spanningen, alleen het verschil is, dat je je er lekkerder van voelt.
Diazepam valt ook inder dezelfde groep, en daar kun je ook de afkickverschijnselen mee opheffen, maar dat geven ze niet zo gauw, omdat je je daar te lekker van voelt.
Het liefst had ik diazepam, maar mijn dokter geeft alleen chloordiazepoxide omdat hij volgens mij niet wil dat ik me te lekker ga voelen of zo.
5 jaar gelden woonde ik in een ander dorp, daar kreeg ik het wel, maar daar had ik een dokter, die rustig anderhalf uur de tijd voor je nam, om alle moeilijkheden en angsten te bespreken.
Waar ik nu woon, wordt ik binnen 3 minuten weggestuurd met een recept... :?

Maar het is heftig, oxazepam, als ik je een raad mag geven, probeer het zo snel mogelijk te vervangen voor een ander middel zoals hierboven beschreven. Je komt nl in een soort denkspiraal terecht door oxazepam, en wordt alleen maar slaperig en duf, maar het rotgevoel blijft, dat is met chl.. en diaze.. niet, daar verdwijnen de angsten en spanningen maar krijg je er een prettig gevoel bij, net of het lente is.

Het zijn allemaal benzodiazepines dus behoren tot dezelfde groep, dus oxazepam kun je heel goed vervangen door diazepam of chloordiazepoxide, als je mazzel hebt krijg je diazepam, dan voel je je echt heerlijk.

sweap
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor sweap » 14 mar 2005 20:31

even reageren op MM:
Diazepam, da's toch een spierontspanner? Ik heb ook wel diazepam geslikt, en daar werd ik enorm duf van!

Oxazepam heb ik ook geslikt, en daar werd ik niet duf van. Afbouwen daarmee ging ook wel goed. (had niet zoveel oxazepam hoor)

Kan Essieee ook niet zoveel tips geven ervoor, want toen ik Oxazepam afbouwde, ging ik Efexor slikken dus ja, dan heb je weer wat anders erbij.

Succes essieee!

André

Berichtdoor André » 15 mar 2005 00:34

Waarvoor gebruik je het Es die promethazine, voor spanningen e/o angst of als slaapmiddel?
En waarvoor gebruik je de oxa?

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 15 mar 2005 11:04

Diazepam is ook een spierontspanner, het is een tranquilizer.
In de jaren '70 slikte iedereen diazepam (valium)
Het is eigenlijk zo:
In de jaren '60 slikte bijna iedereen, vooral huismoeders massaal peppilletjes, want daar werd je vrolijk en actief van en dat was niet verslavend,
In de jaren '70 ging dat zo met valium, dokters hadden zelfs een bekende spreuk destijds :"Wann man nicht wass weisst, oder waarumm, gibt man immer valium" want dat vond mentoen ook niet verslavend,
Vanaf de jaren '90 slikt bijna iedereen antiedepressieva want daar voel je je goed bij en het is niet verslavend..... (zegt men dus, net als bij pep en valium destijds)

Heden, is men erachter dat AD welzeker verslavend is en ook zelfmoordneigingen als bijwerking kan hebben.
In Engeland is het al verboden om aan jongeren of jongvolwassenen voor te schrijven.
Over een paar jaar zal men ook hier in Nederland heel terughoudend gaan worden met het voorschrijven van AD.

Maar momenteel regeert de farmaceutische fabrikant en krijgen artsen ook vette premies bij het voorschrijven van een bepaald middel, nu dus AD, destijds bij valium van Roche.

Pillen?
Liever zo min mogelijk!
(niet dat ik zelf helemaal zonder kan, hoor, maar ik zou het wel willen)

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 15 mar 2005 17:16

Hm, ik dacht dat je van Promethazine geen na-effecten krijgt als je er mee stopt.
Dat je het niet eens hoeft af te bouwen.

Ik heb zelf onder andere Oxazepam geslikt.
Maar dit was maar een paar dagen, dus had ook niet echt moeite met er mee te stoppen.
(Had ze van mn oma gekregen, (ik weet het, heel fout.))
Andere keren ook Temazepam, Diazepam en Zolpidemtartraat geslikt.
Maar nooit langer dan 4 weken achter elkaar.

Kreeg wel last van "ontwennings slapeloosheid" wanneer ik stopte, bij elk medicijn.
Ik was er dus uiteindelijk niets mee opgeschoten.
Verder geen lichamelijke klachten bij het stopen,
alleen merkte ik wel dat ik er na een paar weken wel al psychisch aan verslaafd was.

Succes ermee, essie.

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 11 aug 2005 08:20

Het is gelukt; er mag een slotje op hoor!

Dank jullie!

Terug naar “Archief”