Ik ben benieuwd wat voor reacties hier op komen. Mijn vader heeft 12 jaar geleden een onbloedige hersenbloeding gehad (CVA).
Ik was bijna 6 jaar en weet het nog goed op een zaterdag avond is dat gebeurd.
Mijn moeder heeft me vader gevonden hij paste op ons en mijn moeder was naar een verjaardag.
Gelukkig is me moeder verpleegkundige en wist ze precies wat ze moest doen. Toen al kon me vader niks meer niet praten niet lopen niet bewegen. Ik denk ongeveer dat mijn vader eerst een week of 5 in het ziekenhuis gelegen heeft.
en daarna een half jaar in Utrecht in een revalidatie centrum.
mijn vader is rechtzijdig verlamd dat is best vervelend want mijn vader is rechts dus nu moet hij alles links doen maar dat gaat wel steeds beter gelukkig en het praten gaat ook goed al heeft mijn vader nog wel afasie soms kan hij gewoon niet op woorden komen of spreekt het verkeerd uit.
Een half jaar geleden zijn we verhuisd. we wonen nu een een vrijstaands huis met een badkamer en slaapkamer beneden voor mijn ouders.
ik zat nu net te bedenken al die tijd die we er nu wonen is mijn vader nog nooit boven geweest. Opzich kan hij het wel maar hij is bang dat het niet zal lukken.
Ook kan mijn vader heel erg boos zijn omdat hij iets verkeerd begrijpt of dat wij hem niet begrijpen.
Vooral ik vind dat nog al eens moeilijk ik heb hetzelfde karakter dus dat botst nog al eens.
toch kan ik ook heel erg goed met hem opschieten we liggen vaak dubbel van het lachen omdat mijn vader dan iets verkeerds zegt.
Als we een dagje weg gaan dan zit me pa in een rolstoel. Op dorp zit hij op zijn scootmobiel of op een driewieler.
Ik heb me er nog nooit voor geschaamd. Al ben ik een keer heel erg boos geweest op een jongen die mijn vader belachelijk maakte.
Dat heeft me echt veel verdriet gedaan.
Want mijn vader is echt absoluut niet zielig en ik zie hem ook gewoon als mijn vader die net zo gewoon is als een vader die niet gehandicapt is.
Ik ben dat zo gewend ik weet bijna niet beter.
ik hoop dat er meer mensen zijn die hun verhaal hier zetten.
groetjes liefs mij