PeterD schreef:Ik zat nog als volgt te denken.
Ik haal iets voor de geest. Dus neem ik iets in gedachten. Geest en denken zijn dus verwant aan elkaar.
Als ik een ontzielt lichaam zie, heeft die persoon de geest gegeven.
Ziel zou dus gerelateerd zijn aan denken.
Dat zou inhouden dat een kind bij de geboorte een ziel krijgt. Alleen denk ik aan Johannes de Doper. De eerste ontmoeting met zijn Zaligmaker heeft hij in de buik van Elizabeth gehad. Dus daar is volgens mij ook al een ziel aanwezig.
Ik denk dat de ziel de motor van het lichaam is. Dus als het lichaam(baby) beweegt dan moet er een ziel in zitten. Ik zou het zelfs een vorm van een "computerprogramma"kunnen noemen. Een programma dat handelingen defineerd en er uitvoering aan geeft. Want immers. als het lichaam dood is dan heeft het ook geen ziel(geest) meer. dus zou ik hier een conclusie totzover kunnen maken. Wat het contact maken van Johannes de Doper betreft... Je kunt op een lichamelijke wijze contact maken. Je praat dan in een spraakcontact of via schrift(visueel) of in het geval van Johannes denk ik meer dat het een hoger niveau betrof. Hun zielen spraken met elkaar. Want lichamelijk waren ze erg ver van elkaar verwijderd. Volgens mij worden deze twee zaken nog wel eens makkelijk door elkaar gehaald. Lichamelijke contacten en geestelijke contacten. Ik merk meer dan eens dat de Bijbel veel meer op geestelijk niveau is geschreven. goed.. ik lees nog eens verder..
Groet,
Fly29
Groet,
Fly29