Het geheim van een succesrelatie

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 11 mar 2005 14:38

je bent echt een zak hooi :mrgreen: het chemie, chemie chemie... maar het is liefde inderdaad... chemie, het totale passen bijelkaar en het aanvoelen van elkaar..
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 11 mar 2005 14:38

*Ach ja, de twee juiste mensen koppellen waarschijnlijk.....
*Niet te kritisch zijn
*praten
*bidden
*vrijlaten
................bestaat zo'n relatie eigenlijk wel?

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 11 mar 2005 15:04

Ja... de mijne
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 11 mar 2005 15:13

Raido schreef:je bent echt een zak hooi :mrgreen: het chemie, chemie chemie... maar het is liefde inderdaad... chemie, het totale passen bijelkaar en het aanvoelen van elkaar..

Wat ben je weer uiterst complimenteus vandaag. 8)

Maar wat ik vooral probeer te zeggen is dat het geheim niet voor niks een geheim is en dat altijd voor een deel zal blijven. :)

Flex187
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Flex187 » 11 mar 2005 15:39

Ja, zeg maar de mysterious distance between a man and a woman ;)

ezri
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor ezri » 11 mar 2005 15:56

Aragorn schreef:
mystery schreef:Wat is volgens Aragorn die chemie? Kan je daar een definitie van geven? Ben er nu wel erg benieuwd naar :wink:

Nouja, het is iig veel breder dan verliefdheid, omdat verliefdheid an sich niet echt een stabiele basis is ofzo.

Het is lastig te definieren omdat ik met chemie juist datgene bedoel dat moeilijk uit te leggen is. :) Hm, misschien bedoel ik wel gewoon liefde. :P En dat is min of meer ongrijpbaar en niet te vangen in 'naar elkaar luisteren', etc.

Dus het geheim van een succesrelatie is: liefde. :wink:

Nee, verliefdheid is niet echt een stabiele basis. Maar bedoel je met chemie misschien meer de aantrekkingskracht? Liefde is idd lastig uitleggen en dat is zo'n wijds begrip ;)

Aragorn schreef:Maar wat ik vooral probeer te zeggen is dat het geheim niet voor niks een geheim is en dat altijd voor een deel zal blijven. :)

Het is altijd leuk om iets te analyseren en zeker een geheim :mrgreen:
We bidden om zilver, maar God geeft goud.

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 11 mar 2005 16:02

Flex187 schreef:Ja, zeg maar de mysterious distance between a man and a woman ;)

hahah, daar houden we het dan maar oop hè!

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 11 mar 2005 16:19

Flex187 schreef:Ja, zeg maar de mysterious distance between a man and a woman ;)

DAT is het idd ja! :D Heeft die nare Bono me weer overtroffen.. :(

ezri schreef:Nee, verliefdheid is niet echt een stabiele basis. Maar bedoel je met chemie misschien meer de aantrekkingskracht? Liefde is idd lastig uitleggen en dat is zo'n wijds begrip :wink:

Aantrekkingskracht, hm, komt in de buurt ja. Het feit dat je liever bij elkaar bent dan niet, dat je je 'in elkaar kunt verheugen' zegmaar. :shock: :mrgreen:

4ever2all
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor 4ever2all » 11 mar 2005 16:29

Volgens mij heeft Liefde weinig met chemie te maken. Chemie is volgens mij de aantrekkingskracht die ook liefde op het eerste gezicht mogelijk maakt. Liefde is iets heel anders. Dat zit dieper en is blijvender. Ik denk dat de chemie na een tijdje uitgewerkt is en als je dan niets over houd was er ook geen liefde. Tenminste, dat zijn mijn ervaringen :!:

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 11 mar 2005 16:42

4ever2all schreef:Volgens mij heeft Liefde weinig met chemie te maken. Chemie is volgens mij de aantrekkingskracht die ook liefde op het eerste gezicht mogelijk maakt. Liefde is iets heel anders. Dat zit dieper en is blijvender. Ik denk dat de chemie na een tijdje uitgewerkt is en als je dan niets over houd was er ook geen liefde. Tenminste, dat zijn mijn ervaringen :!:

Zie mijn reply aan ezri.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 11 mar 2005 18:20

Aragorn schreef: Het feit dat je liever bij elkaar bent dan niet, dat je je 'in elkaar kunt verheugen' zegmaar. :shock: :mrgreen:

Ja duh, als je liever niet bij elkaar bent is er toch iets goed mis ;)

4ever2all
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor 4ever2all » 12 mar 2005 20:12

Beetje softie ideën allemaal! :roll: Volgens mij is chemie veel meer als bij elkaar willen zijn! Nog nooit van aantrekkingskracht gehoort, gewoon heftig zoals het alleen in het begin kan zijn. :shock: Dat is volgens mij de definitie van chemie en al het andere wat er bij komt is verlieftheid dat kan uitgroeien tot liefde. :lol:

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 12 mar 2005 20:32

Hm, mag ik nog even m'n eigen definitie van chemie eropna houden? :P

Ik bedoel er juist niet de heftige verliefdheid mee, maar meer liefde in het algemeen die je voor die persoon voelt. Dat kan evengoed heftig zijn en sluit verliefdheid ook zeker niet uit. Maar het is breder en dieper.

Het zou toch wat zijn als je na een paar maanden geen chemie meer hebt.. dan heb je alleen maar een relatie van fijn naar elkaar luisteren enzo, zonder dat je er veel plezier aan beleeft.

mystery
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor mystery » 12 mar 2005 23:12

Bedoel jij met chemie niet een soort van passie?
Als mens alleen kun je niet bestaan, je hebt de ander nodig om te groeien.

Wees eerst een individu voordat je een duo wordt.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 12 mar 2005 23:12

Hmz, Aragorn, bedoel je dat je elkaar gewoon een lekker ding vindt? ;)
Verliefdheid is gewoon een trucje van de natuur om mensen bij elkaar te brengen. Daarna gaat het om vriendschap plus lichamelijk contact.

Terug naar “Archief”