respect

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 10 mar 2005 17:38

Marnix schreef:Ja maar als je dat probeert maar mensen accepteren je niet in de groep of vinden je raar omdat je andere hobbies, muzieksmaak of wat dan ook hebt, dan is het niet iets wat je koud laat.

Ja, dat is natuurlijk zo als je jong bent.
Maar toch moet je er dan iets op verzinnen.
Niet iets zodat je in die groep wordt geaccepteerd, maar door bv zelf trendsetter te worden.
Je begint ermee, je een soort houding aan te meten van dat niks je wat kan schelen.
Dat doe je door niet de kleding, haardacht enz van de groep na te apen, maar door zelf met iets aparts te durven komen, bv haardracht of kleding, wat die andere nog niet durven.
In het begin schelden ze je dan uit, en ze vinden het zogenaamd stom, maar jij blijft met opgeheven hoofd lachen en je trekt je nergens wat van aan, je blijft bv juist wel dat tshirt dragen.
Na een tijdje zul je zien dat jij trendsetter wordt en langzaamaan die mensen die jou eerst stom vonden ineens ook zo'n soort t shirt gaan kopen of hun haar zo gaan doen, etc.
Echt het werkt!
Ik heb het bij mijzelf vroeger zo gezien, en bij mijn kinderen ook.
Door zo'n houding, van er juist niet perse bij te hoeven horen (geen meeloper te willen zijn) dwing je op een bepaald moment respect af.
Dat zie je op iedere middelbare school.

Maar als jij er krampachtig bij wilt horen, dus meeloper wilt zijn, en daar alles aan gaat doen om erbij te horen, zullen ze je juist meer gaan pesten.
Laat zien dat je er maling aan hebt, en dat je zelf bepaald wat je draagt en zo, dan krijg je op den duur een groepje om je heen (dan ben jij dus de leider of trendsetter)

Het duurt misschien wel even, maar het werkt.

Ik wil ook nergens meer bijhoren.
Denk je nou echt dat ik in een mantelpakje ga lopen, of aangepast zoals je er zogenaamd als 40ger uit moet zien?
NOT, ik blijf een oude hippy, maling aan wat men denkt over mijn uiterlijk of levensstijl. Ik kleed mij zoals ik dat zelf mooi vindt, en als ik mijn haar groen wil verven, dan doe ik dat als ik dat zelf mooi vind.

Jezus werd ook bespuwd en bespot, denk daar maar eens aan.

doornroosje
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor doornroosje » 10 mar 2005 18:06

dragen jullie allemaal een respect fo all bandje???

iemand respecteren is moeilijk vooral als digene erg anders is dan je zelf bent.

soms lukt het wel bijv. mijn vriendin is heel anders dan ik maar toch zijn we hartstikke goede vrienden
leven is het meervoud van lef!

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 10 mar 2005 19:53

Dergelijke kansloze drollen hebben het begrip respect van hun waarde berooft.
Daarom vind ik het ook een onzin woord en doe ik er niks mee..
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

yvonne
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor yvonne » 10 mar 2005 20:17

gurl schreef:
yvonne schreef:
jas schreef:Waarom moet je zonodig geaccepteerd worden?
Vergeet niet dat je altijd een veer laat als men je accepteert. Wederzijdse acceptatie betekent onvermijdelijk concessies doen. Je past je altijd wel op één of ander punt aan.
Je zou dus kunnen stellen, acceptatie is nodig om niet asociaal te worden gevonden.
Maar mijn volgende vraag is; moet je persé volledig geaccepteerd worden? Volgens mij hoeft dat niet. We zeggen dat wel zo makkelijk, maar menen we dat ook? Ik denk dat we vaak de grens tussen accepteren en tolereren vergeten.
Je kunt dingen van een persoon tolereren, zonder ze te accepteren. Daar zit toch een verschil tussen. Volledige acceptatie van elkaar is dus niet nodig en zelfs onwenselijk. Je krijgt dan een soort eenheidsworst. Niks aan.

en jij moet gwoon je mond houde... *pffff*

dat bedoel ik dus...

wat bedoel je?
Trucking isn't a crime,
It's just a way of life!

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 10 mar 2005 20:19

dat dit niet spreekt van respect
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 10 mar 2005 20:28

Annemieke86 schreef:
kurtyo schreef:Wat is het doel van het topic? Antwoorden? Krijg je niet... Helaas.
Toch wel, kijk maar ns naar de reacties :D Yvonne, ik denk dat heel veel mensen daar last van hebben. Ik heb er ook jaren last van gehad, nu heb ik m'n leven eindelijk weer een beetje op de rails. Het is gewoon practisch onmogelijk om mensen te zoeken die je helemaal accepteren zoals je bent. Anders zou je perfect zijn en dat is niemand. Volg gewoon je hart en blijf jij maar zoals je bent, want ze blijven toch zeuren! Er is altijd wel wat! (spreek uit ervaring)

Kom op, dat zijn geen antwoorden....

Pivo
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Pivo » 10 mar 2005 23:15

Als je jezelf bent zullen er zeker mensen zijn die je respecteren om wie je bent. Probeer daar naar te kijken. Er zullen altijd mensen zijn die je niet respecteren maar die zijn het dan zelf niet waard om gerespecteerd te worden. Het is bijna onmogelijk dat iedereen je leuk en aardig vind maar als je jezelf bent zijn er zeker mensen die je echt waarderen om wie je bent. Het gaat niet om de kwantiteit maar om de kwaliteit van de contacten. Proberen leuk te zijn bij andere mensen zal vroeg of laat mislukken omdat je dan niet jezelf bent. Dit houdt je nooit lang vol. Probeer schijt te hebben aan mensen die je niet mogen! Je bent wie je bent en je bent zo geschapen door God met je positieve en negatieve kanten.

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 10 mar 2005 23:45

yvonne schreef:
Vergeet niet dat je altijd een veer laat als men je accepteert. Wederzijdse acceptatie betekent onvermijdelijk concessies doen. Je past je altijd wel op één of ander punt aan.
Je zou dus kunnen stellen, acceptatie is nodig om niet asociaal te worden gevonden.
Maar mijn volgende vraag is; moet je persé volledig geaccepteerd worden? Volgens mij hoeft dat niet. We zeggen dat wel zo makkelijk, maar menen we dat ook? Ik denk dat we vaak de grens tussen accepteren en tolereren vergeten.
Je kunt dingen van een persoon tolereren, zonder ze te accepteren. Daar zit toch een verschil tussen. Volledige acceptatie van elkaar is dus niet nodig en zelfs onwenselijk. Je krijgt dan een soort eenheidsworst. Niks aan.

Ik zwijg voor geen mens. Als God persoonlijk zegt dat ik moet zwijgen, dan zwijg ik.
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 11 mar 2005 12:43

Je zal nooit door iedereen gerespecteerd worden.
Als je bv een mooi meisje bent, zal je al gauw een hoop haat over je heen krijgen van andere meisjes, uit jaloezie. aan de andere kant doen jongens extra aardig tegen je.

Je hoeft toch niet door iedereen aardig gevonden te worden?
alleen door de mensen die belangrijk voor je zijn.

En ik ben het er mee eens dat in een dichtbevolkt land al gauw weinig respect onderling is. Je merkt het al in de supermarkt, hoe onbeschoft kassameisjes vaak tegen klanten zijn, ja in grotere plaatsen dan hoor, ik heb ik een klein dorp gewoond, daar waren de winkelmeisjes altijd uiterst vriendelijk.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 11 mar 2005 14:40

Mariamagdalena, dat is een mogelijkheid... maar er bestaan ook mensen die weinig vrienden hebben, niet makkelijk contacten leggen met anderen, omdat ze misschien wat anders zijn dan de doorsnee persoon... Dan ligt het weer heel anders.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Jansen
Mineur
Mineur

Berichtdoor Jansen » 11 mar 2005 15:24

het is soms een lastig probleem, ik heb wel wat ongelovige vrienden van school, daar kan ik goed mee opschieten. Ze respecteren en accepteren me zolang het niet over het geloof gaat, maar ik ben niet zo dat ik water bij de wijn doe om gerespecteerd of geaccepteerd te worden, soms krijg je dan helemaal geen respect en wordt je afgewezen als je in Gods wegen wandelt, maar dan mogen we toch weten dat Jezus zegt:

Zalig zijt gij, als u de mensen smaden, en vervolgen, en liegende alle kwaad tegen u spreken, om Mijnentwil.
Verblijdt en verheugt u; want uw loon is groot in de hemelen; want alzo hebben zij vervolgd de profeten, die voor u geweest zijn.
(Matheus 5:11-12)
Gods verborgen omgang vinden
zielen, waar Zijn vrees in woont;
't heilgeheim wordt aan Zijn vrinden,
naar Zijn vreeverbond getoond.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 11 mar 2005 15:27

Tja als het inderdaad om geloof en zo gaat ben ik het helemaal met je eens. Als mensen je om andere redenen niet accepteren ligt het weer anders he.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 11 mar 2005 15:49

Voordat ik in therapie ging vond ik het vreselijk als mensen me niet namen zoals ik ben, nu ligt dat heel anders.Ik probeer nu bij mezelf te leven en kritiek eerst de checken voordat ik het heleaal op mezelf projecteer!....ik las ergens:Je kunt je beter afvragen wat God van je vind, dan wat mensen van je vinden. Klinkt misschien als een cliche maar voor mij........JA!

yvonne
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor yvonne » 11 mar 2005 18:05

jas schreef:
yvonne schreef:

Ik zwijg voor geen mens. Als God persoonlijk zegt dat ik moet zwijgen, dan zwijg ik.

hek gemerkt :?
Trucking isn't a crime,

It's just a way of life!

Pierro
Mineur
Mineur

Berichtdoor Pierro » 11 mar 2005 18:08

yvonne schreef:
gurl schreef:
yvonne schreef:

dat bedoel ik dus...

wat bedoel je?

Simpel zat lijkt me, ik hoef alleen maar de topic te lezen en zie dat je dingen loopt te roepen maar er zelf totaal tegenin gaat. Je vraagt je af waarom mensen geen respect tonen en maakt je daar druk over en nu zeg je tegen Jas dat hij zijn mond moet houden....
Jammer hoor! Dat lijkt me juist respectloos! Iemand geeft zijn mening, onderbouwt dit keurig, laat van zich horen, en wat doe jij? Volledig respectloos reageren door gewoon domweg alleen maar te zeggen dat Jas z'n mond moet houden... Waarom? Je onderbouwt het niet eens?! En dan loop jij, iemand die bovenstaande reactie's geeft, te zeuren over gebrek aan respect????!!!! Met alle respect, maar dat gaat er bij mij niet in......

Terug naar “Archief”