Moderator: Moderafo's
Uit liefde ja, maar werd hij boos uit liefde toen ook Het Hof werd gebruikt als markt? (Nadat hij Jeruzalem op een ezel was binnengekomen) Hij gooide alles door elkaar omdat hij boos was. Was dat ook liefde of was Hij echt boos?hijwel schreef:Marnix schreef:Hij ergerde zich ook wel eens.
denk je? denk het eigenlijk niet..
hij werdt wel boos, boos uit liefde.
hijwel schreef:Marnix schreef:Hij ergerde zich ook wel eens.
denk je? denk het eigenlijk niet..
hij werdt wel boos, boos uit liefde.
Marnix schreef:Dat is toch ook ergeren?
Volgens de Van Dale betekent ergeren: Je ergens aan storen, ontstemd zijn, geprikkeld worden, de kriebels krijgen van.
Als ik kijk wat Jezus tegen de Farizeeen zegt... of wat Hij doet op het tempelplein.... past dat prima in die beschrijving. Dat het liefdevol bedoeld is neemt toch niet weg dat Jezus er ontstemd over is? Hiet liet Hem toch niet koud?
Raido schreef:Jezus ergerde zich mateloos aan die kooplui in huis van zijn Vader.. er zit liefde voor zijn Vader in, daarom ergerde Hij zich eraan..
Marnix schreef:Hm, ik denk dat dat dus niet altijd zo is bij ergeren. Nogmaals, kijk even naar wat de Van Dale zegt... Dan zit er in ergeren geen negatieve ondertoon... volgens mij ergerde Jezus dus zeker wel aan sommige dingen. Als Hij de tempel schoonveegt zit daar toch echt wel een stukje ergernis isMaar ergernis is niet per definitie zondig... ergernis kan ook een rechtvaardige reactie op zonden zijn.
Waar geloof is een stellig weten waardoor ik alles voor betrouwbaar houd, wat God ons in zijn Woord geopenbaard heeft1.
Tegelijk is het een vast vertrouwen2, dat de Heilige Geest3 door het evangelie in mijn hart werkt4, dat niet alleen aan anderen, maar ook aan mij vergeving van de zonden, eeuwige gerechtigheid en eeuwig heil5 door God geschonken zijn, enkel uit genade, alleen op grond van de verdienste van Christus.
Marnix schreef:Als iemand zit te vloeken erger ik me daar aan. Is dat dan onjuist? Zo'n persoon lastert wel God op dat moment.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten