Moderator: Moderafo's
Philindertje schreef:die lampjes... moeilijk. Als ik denk aan n pretpark ofzo... er zijn altijd van die mensen met vrijkaartjes/ 'tienrittenkaarten' o.i.d. en die mogen er meteen in, hoeven niet in de rij voor de kaartjesverkopers. De vaste bezoekers van de kerk mogen ook eerst in de kerk. Het is gwoon logisch, overal gaat dit zo.
In onze kerk hebben we geen lampje, en het is ook niet nodig omdat het eigenlijk nooit volzit... maar op zich is het niet zo heel raar om zo'n lampje aan te schaffen!
daarbij komt nog, dat als de gemiddelde nederlander ergens heengaat, hij toch niet een kwartier vóór tijd aankomt. Dat veel kerkgangers dat nou eenmaal vaak doen... ik denk dat veel nieuwelingen niet zo vroeg komen, omdat dit gwoon nergens zo gebruikelijk is.
Sabra schreef:caprice schreef:Dan valt dat lampje in het niet bij het verblindende licht van de Zonne der gerechtigheid.
Dat zou kunnen, blijft het feit dat een dergelijk lampje blijk geeft van vergaande ongastvrijheid.
caprice schreef:
Nu ga je te ver als je dit op de hemel toepast. Of op de genadetroon. Bij Christus is iedereen welkom zónder onderscheid.
Ik vind het van weinig eerbied getuigen om zulke menselijke gedachten te hebben over het Koninkrijk Gods (helaas heb ik daar ook aan meegedaan).
caprice schreef:Sabra schreef:caprice schreef:Dan valt dat lampje in het niet bij het verblindende licht van de Zonne der gerechtigheid.
Dat zou kunnen, blijft het feit dat een dergelijk lampje blijk geeft van vergaande ongastvrijheid.
Nu ga je te ver als je dit op de hemel toepast. Of op de genadetroon. Bij Christus is iedereen welkom zónder onderscheid.
Marnix schreef:caprice schreef:Sabra schreef:caprice schreef:Dan valt dat lampje in het niet bij het verblindende licht van de Zonne der gerechtigheid.
En in de kerk van Christus zou dat ook zo moeten zijn.
Het lampje bewijst het tegendeel: Ja je bent van harte welkom... Als iedereen zit en er nog plek voor je is. We zijn heel gastvrij... maar wij willen de goede plaatsen.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten