W(hat) W(ould) J(esus) D(o) ?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 02 mar 2005 21:34

ik ben al een tijdje van plan een WWJD armbandje te kopen. Omdat ik denk dat het bij mij wel helpt. Zonder vergeet ik het heel vaak, miss als ik het armbandje draag dat ikhet dan minder vaak vergeet.
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 03 mar 2005 10:36

Annemieke86 schreef:
Melody schreef:ik krijg het idee dat de 'hype' het idee overstemt.

Ja dat denk ik ook Melody. Ik was gewoon benieuwd naar de reacties. Ze zijn zo te zien wel verdeelt geloof ik.. Ik zou zo'n bandje best willen dragen maar ik weet bijna zeker dat ik niet bij elk ding er bij nadenkt wat Jezus zou doen. Je kan dan ook weer niet gelijk staan aan Hem.

Klopt. En werkt het niet bij elk ding, een beetje helpen doet het vast wel. Je ziet dat bandje toch vaak... en af en toe sta je dan even bij de boodschap ervan stil... al is het alleen al wanneer een ongelovige vriend/vriendin vraagt waar WWJD voor staat :) Heeft het bandje gelijk nut gehad :)

MW, kopen dat ding ;)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 03 mar 2005 10:51

WWJD : Wat zou jezus doen.. Hij bid voor je bij de Vader..
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 03 mar 2005 11:43

Marnix schreef:MW, kopen dat ding ;)

whahah, is goed hoor. zal het zo snel mogelijk doen :wink:
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 04 mar 2005 10:33

Ik heb een hekel aan die bandjes. Wordt er scheitziek van: opeens loopt iedere huppel**** met zo'n bandje. Nee, mij niet gezien. Ik ben een huppeldepup, dat is iets anders...

Mister_L
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Mister_L » 04 mar 2005 14:47

maar ben et er mee eens... dat het tog voor een groot deel ook een hype is. dat veel mensen zo'n ding dragen om 'erbij te horen' en niet erbij nadenken en echt de betekenis ervan willen najagen

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 05 mar 2005 21:20

Ik denk dat dat heel erg meevalt. Dat het een hype is, misschien wel... maar dat is misschien ook wel omdat het gewoon een goed idee is :) En de hype houdt anders al wel aardig lang aan. En ik ken weinig mensen die zo'n bandje dragen om er bij te horen hoor... sterker nog, ik heb nog nooit gemerkt dat je met zo'n bandje om er opeens wel bij zou horen of meer er bij zou horen. Is volgens mij niet het geval.

En Kurtyo, dat jij zo'n bandje niet wil dragen... prima. Dat je er scheitziek van wordt en die bandjesdragers als huppel****en beschouwt is jou probleem. Je doet het namelijk zelf. Domste wat je wel kan doen is je er dood ergeren aan hypes... want dan laat je je er toch door beinvloeden.

Draag zo'n bandje gewoon niet en maak je niet zo druk om mensen die het wel doen... en bedenk ook eens dat er genoeg zijn die het niet doen omdat het een "hype" is, net als bij het dragen van kruisjes en zo.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

mystery
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor mystery » 05 mar 2005 23:20

Ik vond eerst die WWJD-bandjes ook niks, hype en nietszeggend... maar dat vind ik nu niet meer. Je hoeft niet persé een bandje om te doen om dan bewuster te zijn van de keuzes die je maakt (of Jezus ze ook zou hebben gedaan). Wat Marnix zei: je kan er wel een gesprek door krijgen. Is echt mooi. Dat heb ik ook wel gehad (ook met kruis-ketting :) ).

Weet je wat een goed voorbeeld is en heel boeiend om te lezen? Het boekje dat gaat over WWJD: 'In Zijn voetspoor' (Wat zou Jezus doen?) van Charles M.Sheldon. (isbn 90-6067-258-5)

Dit boekje gaat over een gemeente, waarin een groep gemeenteleden besluiten om een jaar lang te gaan nadenken over wat Jezus zou doen. Dit is echt een mooi voorbeeld over hoe het zou kunnen. Misschien een aanrader om te lezen?
Als mens alleen kun je niet bestaan, je hebt de ander nodig om te groeien.

Wees eerst een individu voordat je een duo wordt.

Annemieke86
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Annemieke86 » 06 mar 2005 15:16

mystery schreef:Ik vond eerst die WWJD-bandjes ook niks, hype en nietszeggend... maar dat vind ik nu niet meer. Je hoeft niet persé een bandje om te doen om dan bewuster te zijn van de keuzes die je maakt (of Jezus ze ook zou hebben gedaan). Wat Marnix zei: je kan er wel een gesprek door krijgen. Is echt mooi. Dat heb ik ook wel gehad (ook met kruis-ketting :) ).
Kijk, dat is nou mooi. Dat je door (on)bekenden wordt aangesproken over een ketting of een bandjes. Dat is in principe een stuk Belijden en Belijdenis!
Afbeelding

Mister_L
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Mister_L » 06 mar 2005 20:02

dat is absoluut waar

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 07 mar 2005 13:53

Marnix, ik heb ook nooit beweerd dat hypes me niet beinvloeden... Ik heb er gewoon een hekel aan. Ik houd niet van hypes, laat staan van christenhypes. Omdat het gewoon een goed idee is? Kom nou toch, verzin iets beters...

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 08 mar 2005 01:18

Niet? Waarom zijn er dan veel mensen voor wie het wel helpt? Die door dat bandje wel af en toe weer even denken: Oh ja, daar had ik nog niet aan gedacht!? Of: Oh ja, ik was Hem even helemaal vergeten!

Voor die mensen is het een goed idee. Voor jou niet. Prima. Maar veroordeel die anderen dan niet. Verplaats je eens in anderen in plaats van te zeggen: Het zijn huppel***** want ze dragen zo'n bandje en ik vind dat onzin. Om dan maar lekker te gaan generaliseren en het allemaal te grond in te stampen omdat jij er niet zo van houdt, beetje jammer.

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 08 mar 2005 18:05

Als je daar een bandje voor nodig hebt... :? Nogal slap...
Overigens ruk je mijn woorden uit het verband:

Marnix:
Voor die mensen is het een goed idee. Voor jou niet. Prima. Maar veroordeel die anderen dan niet. Verplaats je eens in anderen in plaats van te zeggen: Het zijn huppel***** want ze dragen zo'n bandje en ik vind dat onzin. Om dan maar lekker te gaan generaliseren en het allemaal te grond in te stampen omdat jij er niet zo van houdt, beetje jammer.

Ik zei:
Ik heb een hekel aan die bandjes. Wordt er scheitziek van: opeens loopt iedere huppel**** met zo'n bandje. Nee, mij niet gezien.

Ik zei niet dat iedereen die zo'n bandje draagt een huppel**** is, maar dat opeens alle huppel****jes met zo'n klotebandje lopen...

little miss
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor little miss » 08 mar 2005 19:49

ik draag zelf ook sinds kort het WWJD-armbandje...en dan niet om mee te doen met een hype ofzo, want er zijn weinig mensen in mijn omgeving die het dragen. Juist daarom krijg ik er reactie op....!

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 09 mar 2005 11:41

kurtyo schreef:Als je daar een bandje voor nodig hebt... :? Nogal slap...
Overigens ruk je mijn woorden uit het verband:

Marnix:

Ik zei:
Ik heb een hekel aan die bandjes. Wordt er scheitziek van: opeens loopt iedere huppel**** met zo'n bandje. Nee, mij niet gezien.

Ik zei niet dat iedereen die zo'n bandje draagt een huppel**** is, maar dat opeens alle huppel****jes met zo'n klotebandje lopen...

Hehe.... dat zou al helemaal nergens op slaan. Ik ken heel veel huppel***** die niet met zo'n bandje lopen. Maar goed... blijf je vooral lekker ergeren aan al dat soort dingen :)

Terug naar “Archief”