Moderator: Moderafo's
Annemieke86 schreef:Melody schreef:ik krijg het idee dat de 'hype' het idee overstemt.
Ja dat denk ik ook Melody. Ik was gewoon benieuwd naar de reacties. Ze zijn zo te zien wel verdeelt geloof ik.. Ik zou zo'n bandje best willen dragen maar ik weet bijna zeker dat ik niet bij elk ding er bij nadenkt wat Jezus zou doen. Je kan dan ook weer niet gelijk staan aan Hem.
Kijk, dat is nou mooi. Dat je door (on)bekenden wordt aangesproken over een ketting of een bandjes. Dat is in principe een stuk Belijden en Belijdenis!mystery schreef:Ik vond eerst die WWJD-bandjes ook niks, hype en nietszeggend... maar dat vind ik nu niet meer. Je hoeft niet persé een bandje om te doen om dan bewuster te zijn van de keuzes die je maakt (of Jezus ze ook zou hebben gedaan). Wat Marnix zei: je kan er wel een gesprek door krijgen. Is echt mooi. Dat heb ik ook wel gehad (ook met kruis-ketting).
Voor die mensen is het een goed idee. Voor jou niet. Prima. Maar veroordeel die anderen dan niet. Verplaats je eens in anderen in plaats van te zeggen: Het zijn huppel***** want ze dragen zo'n bandje en ik vind dat onzin. Om dan maar lekker te gaan generaliseren en het allemaal te grond in te stampen omdat jij er niet zo van houdt, beetje jammer.
Ik heb een hekel aan die bandjes. Wordt er scheitziek van: opeens loopt iedere huppel**** met zo'n bandje. Nee, mij niet gezien.
kurtyo schreef:Als je daar een bandje voor nodig hebt...Nogal slap...
Overigens ruk je mijn woorden uit het verband:
Marnix:Voor die mensen is het een goed idee. Voor jou niet. Prima. Maar veroordeel die anderen dan niet. Verplaats je eens in anderen in plaats van te zeggen: Het zijn huppel***** want ze dragen zo'n bandje en ik vind dat onzin. Om dan maar lekker te gaan generaliseren en het allemaal te grond in te stampen omdat jij er niet zo van houdt, beetje jammer.
Ik zei:Ik heb een hekel aan die bandjes. Wordt er scheitziek van: opeens loopt iedere huppel**** met zo'n bandje. Nee, mij niet gezien.
Ik zei niet dat iedereen die zo'n bandje draagt een huppel**** is, maar dat opeens alle huppel****jes met zo'n klotebandje lopen...
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 67 gasten