lindita schreef:
Veel mensen willen niet meer in Rotterdam wonen, en gaan dus ook niet meer naar Rotterdam naar de kerk.
Blijkbaar is het leuker om in het 'witte' Capelle te gaan wonen, lekker als refo's onder elkaar, en dan natuurlijk ook daar naar de kerk. Rolling Eyes
(
okeej, even as capellenaar... (ben je dr ooit geweest btw?) t.o.v. Rotterdam kun je idd spreken van een wit Capelle, maar lekker als refo's onder elkaar? Capelle is echt geen refostad! In mijn wijk is denk nog geen 1% refo! Ik weet niet hoe je aan deze info komt maar t lijkt mij overdreven. Uiteraard is het wel zo dat als je naar een kerk gaat dat je dan contacten hebt met mede-refo's maar kun je kerkgang dan niet sowieso bestempelen als 'bij-elkaar-kruipen?"
Ik heb ook klasgenoten uit Capelle, en we hadden het laatst over refo's in Capelle. Ze gaven aan dat de sommige wijken meer refo zijn als de andere. Let wel Capelle aan den IJssel heeft wel 3 reformatorische scholen! Waar vind je dat tegenwoordig nog in een plaats met zoveel inwoners als Capelle?