Gereformeerde Gemeenten weg uit Rotterdam

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 28 feb 2005 23:15

Aragorn schreef:Drugsverslaafden doen geen hond kwaad toch?

Dat vind ik nou echt de naïviteit ten top. Als je dat zegt kom je volgens mij echt van een andere planeet. Ik ben zelf al eens een keer overvallen, en ken genoeg mensen die dat ook hebben meegemaakt. Ook bedreiging met vuile injectiespuiten onder het roepen van 'ik heb aids, ik heb aids' gebeurt vrij regelmatig. Nee, druggebruikers zijn een toonbeeld voor de maatschappij, echte modelburgers. Zo lust ik er nog wel een paar.
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 03 mar 2005 15:17

Aragorn schreef:

Drugsverslaafden doen geen hond kwaad toch?

Letterlijk gezien een uiterst juiste constatering.

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 03 mar 2005 20:01

TheKeimpe schreef:
Aragorn schreef:

Drugsverslaafden doen geen hond kwaad toch?

Letterlijk gezien een uiterst juiste constatering.

Ja idd, geen hond.
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

Jacq
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Jacq » 03 mar 2005 20:17

lindita schreef:
Veel mensen willen niet meer in Rotterdam wonen, en gaan dus ook niet meer naar Rotterdam naar de kerk.

Blijkbaar is het leuker om in het 'witte' Capelle te gaan wonen, lekker als refo's onder elkaar, en dan natuurlijk ook daar naar de kerk. Rolling Eyes
(

okeej, even as capellenaar... (ben je dr ooit geweest btw?) t.o.v. Rotterdam kun je idd spreken van een wit Capelle, maar lekker als refo's onder elkaar? Capelle is echt geen refostad! In mijn wijk is denk nog geen 1% refo! Ik weet niet hoe je aan deze info komt maar t lijkt mij overdreven. Uiteraard is het wel zo dat als je naar een kerk gaat dat je dan contacten hebt met mede-refo's maar kun je kerkgang dan niet sowieso bestempelen als 'bij-elkaar-kruipen?"

Ik heb ook klasgenoten uit Capelle, en we hadden het laatst over refo's in Capelle. Ze gaven aan dat de sommige wijken meer refo zijn als de andere. Let wel Capelle aan den IJssel heeft wel 3 reformatorische scholen! Waar vind je dat tegenwoordig nog in een plaats met zoveel inwoners als Capelle?

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 03 mar 2005 23:31

Gouda....
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 04 mar 2005 02:16

jas schreef:
Aragorn schreef:Drugsverslaafden doen geen hond kwaad toch?

Dat vind ik nou echt de naïviteit ten top. Als je dat zegt kom je volgens mij echt van een andere planeet. Ik ben zelf al eens een keer overvallen, en ken genoeg mensen die dat ook hebben meegemaakt. Ook bedreiging met vuile injectiespuiten onder het roepen van 'ik heb aids, ik heb aids' gebeurt vrij regelmatig. Nee, druggebruikers zijn een toonbeeld voor de maatschappij, echte modelburgers. Zo lust ik er nog wel een paar.

Nouja, ik put ook alleen maar uit m'n eigen ervaring. Ik loop in Utrecht vrijwel dagelijks langs vele drugsverslaafden, zowel 's nachts als overdag, maar ik heb er nog nooit last van gehad. Hooguit vragen ze om geld of proberen ze een Straatkrant te slijten..

Napoleon
Moderator

Berichtdoor Napoleon » 04 mar 2005 09:39

hm.... voor zover ik weet krijgen drugsverslaafden geen licentie om de straatkrant te verkopen, en daarnaast is dit bijzonder off-topic [-X
Verder, verder,
altijd maar vooruit
van stad naar stad,
van oost naar west,
van noord naar zuid

Terug naar “Archief”