Overkill schreef:Het valt me bijvoorbeeld wel op, dat in het 'succesrelatie' topic seks helemaal niet genoemd wordt, terwijl doet op elk willekeurig ander niet christelijk forum of wat dan ook ongetwijfeld als eerste genoemd zou worden.
Ik denk dat dat komt omdat de meeste mensen hier geen ervaring hebben met seks met verschillende personen en het daardoor niet kunnen vergelijken. Dan weet je ook niet in hoeverre het bijdraagt aan de relatie.
Overigens valt seks voor mij ook gewoon onder chemie, dus wat dat betreft is het door mij in dat topic wel genoemd.
gurl schreef:Mariamagdalena schreef:Hay,
Ik vind: sex moet je niet over praten, sex moet je doen.
En mijn mening is dat het belangrijkste van een goed huwelijk is op nummer 1:
Goede sex, en vaak sex. Niet een keer per week of zo.
Als een echtpaar goede sex heeft, dan krijgt men een sterk saamhorigheidsgevoel. Goede sex kan volgens mij ook alleen in combinatie van ware liefde.
Als er geen sex meer is, dan kan je je huwelijk ook wel goodbye zeggen.
Dan is er geen liefde meer.
Mijn motto is:
Geen woorden maar daden!
Ik denk dat als je geen seks meer hebt dat dat het gevolg is van een ander probleem...seks is nooit het probleem...volgens mij laat seks zien hoe je relatie is. Als je dus geen seks hebt is er waarschijnlijk een ander probleem wat je niet op lost door er maar op los...
maar goed kan niet zeggen dat ik nou een ervaringsdeskundige ben ofzo...
Nah, ik denk dat MM wel een beetje een punt heeft. Seks kan wel een probleem an sich vormen, maar dat hoeft idd niet altijd zo te zijn. Het kan ook veroorzaakt worden door andere dingen.
Verder denk ik dat de woorden de daden niet uit hoeven te sluiten, het kan elkaar juist prima aanvullen. Door erover te praten kun je het ook verbeteren.