Angst voor het onderwerp seks(ualiteit)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 02 mar 2005 14:04

Het ligt er aan hoe jij in het leven staat, 'wij christenen' vinden seks iets voor binnen het huwelijk en dus is het niet belangrijk in een relatie.. nah niet belangrijk... *jesnaptwel* Ik kan een relatie voorstellen zonder gemeenschap te hebben, dat lukt veel mensen niet...

Waaat? niet naar bed met elkaar? maar wat doe je dan?
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

tinos
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tinos » 02 mar 2005 14:32

Raido schreef:Het ligt er aan hoe jij in het leven staat, 'wij christenen' vinden seks iets voor binnen het huwelijk en dus is het niet belangrijk in een relatie.. nah niet belangrijk... *jesnaptwel* Ik kan een relatie voorstellen zonder gemeenschap te hebben, dat lukt veel mensen niet...

Waaat? niet naar bed met elkaar? maar wat doe je dan?

ja ik snap het wel.. maar ik probeer aan te geven dat angst niet nodig is.. ik kan me zo'n relatie ook voorstellen, sommige bekenden van mij ook niet.. maar ik moet eerlijk zeggen dat ik kots van die verhalen die ze hebben over al hun avonturen...

ben zelf ook christen en vind dat het ook hoort binnen het huwelijk, maar dat betekend niet dat je er voor het huwelijk niet met elkaar over mag praten.. het is zo jammer dat binnen 'onze kringen' seks vaak een taboe-onderwerp is.. niet dat ik vind dat er altijd maar over gepraat moet worden overigens..

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 02 mar 2005 15:22

Seks of Seksualiteit als taboe onderwerp? Om nou te gaan praten over hoe ik het later zal doen (seks) vind ik niet nodig... en seksualiteit.. ja daar moet je over kunnen praten..

tinos
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tinos » 02 mar 2005 15:25

ja oke ik bedoel seksualiteit in die laatste zin

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 02 mar 2005 16:22

Hay,
Ik vind: sex moet je niet over praten, sex moet je doen.
En mijn mening is dat het belangrijkste van een goed huwelijk is op nummer 1:
Goede sex, en vaak sex. Niet een keer per week of zo.
Als een echtpaar goede sex heeft, dan krijgt men een sterk saamhorigheidsgevoel. Goede sex kan volgens mij ook alleen in combinatie van ware liefde.
Als er geen sex meer is, dan kan je je huwelijk ook wel goodbye zeggen.
Dan is er geen liefde meer.
Mijn motto is:
Geen woorden maar daden!

gurl
Mineur
Mineur

Berichtdoor gurl » 02 mar 2005 17:54

Mariamagdalena schreef:Hay,
Als een echtpaar goede sex heeft, dan krijgt men een sterk saamhorigheidsgevoel. Goede sex kan volgens mij ook alleen in combinatie van ware liefde.
Mijn motto is:
Geen woorden maar daden!

Ik denk dat als je geen seks meer hebt dat dat het gevolg is van een ander probleem...seks is nooit het probleem...volgens mij laat seks zien hoe je relatie is. Als je dus geen seks hebt is er waarschijnlijk een ander probleem wat je niet op lost door er maar op los te...
maar goed kan niet zeggen dat ik nou een ervaringsdeskundige ben ofzo...
stomp niet af, blijf slijpen

joepie

Berichtdoor joepie » 02 mar 2005 18:04

Volgens mij kun je heel goed een goed huwelijk hebben zonder dat Seks daarin de hoofdrol speeld.
En ik denk niet dat het uit maakt of je het 1,3,5, 7 x per week doet. Of 1 x per maand.
Er kunnen allerlei oorzaken zijn waarom een man en een vrouw samen een poos geen gemeenschap met elkaar hebben die helemaal niets te maken hebben met een slechte relatie.

Ik denk ook niet dat een saamhorigheidsgevoel komt doordat je zo vaak gemeenschap hebt met elkaar. Hoeveel ruzie's worden er niet zogenaamd opgelost door met elkaar naar bed te gaan? Waarna later blijkt dat het toch nooit is opgelost?
Voor mij is saamhorigheidsgevoel er alleen maar gekomen doordat we samen een relatie met God hadden.
En doordat we elke avond dat we bij elkaar waren samen uit de Bijbel lazen en samen hebben gebeden. Daardoor voelden wij ons verbonden.
Zelfs voor wij ook maar enige seks met elkaar gehad hadden.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 02 mar 2005 18:22

Overkill schreef:Het valt me bijvoorbeeld wel op, dat in het 'succesrelatie' topic seks helemaal niet genoemd wordt, terwijl doet op elk willekeurig ander niet christelijk forum of wat dan ook ongetwijfeld als eerste genoemd zou worden.

Ik denk dat dat komt omdat de meeste mensen hier geen ervaring hebben met seks met verschillende personen en het daardoor niet kunnen vergelijken. Dan weet je ook niet in hoeverre het bijdraagt aan de relatie.

Overigens valt seks voor mij ook gewoon onder chemie, dus wat dat betreft is het door mij in dat topic wel genoemd. :wink:

gurl schreef:
Mariamagdalena schreef:Hay,
Mijn motto is:
Geen woorden maar daden!

Ik denk dat als je geen seks meer hebt dat dat het gevolg is van een ander probleem...seks is nooit het probleem...volgens mij laat seks zien hoe je relatie is. Als je dus geen seks hebt is er waarschijnlijk een ander probleem wat je niet op lost door er maar op los...
maar goed kan niet zeggen dat ik nou een ervaringsdeskundige ben ofzo...

Nah, ik denk dat MM wel een beetje een punt heeft. Seks kan wel een probleem an sich vormen, maar dat hoeft idd niet altijd zo te zijn. Het kan ook veroorzaakt worden door andere dingen.

Verder denk ik dat de woorden de daden niet uit hoeven te sluiten, het kan elkaar juist prima aanvullen. Door erover te praten kun je het ook verbeteren.

Flex187
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Flex187 » 02 mar 2005 18:26

tinos schreef:maar ik moet eerlijk zeggen dat ik kots van die verhalen die ze hebben over al hun avonturen...... het is zo jammer dat binnen 'onze kringen' seks vaak een taboe-onderwerp is

Hehe, eigenlijk spreek je jezelf tegen, maar goed dat wilde ik niet zeggen. Het probleem is, buiten 'jullie kringen' is sex volgens mij ook een taboe onderwerp. Als ik kijk naar TMF ofzo dan komt daar de ene kont na de andere voorbij en wordt er gedaan alsof het allemaal nogal vak en emotieloos is. Dat is tenminste mijn interpretatie.
Het taboe is dus de emotie die erbij komt. Daar wordt niet echt veel over gezegd of gesproken, het blijft, zoals je zegt Tinos, bij de 'stoere' verhalen.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 02 mar 2005 19:56

Ben het met MM eens, ja dat komt voor ;-) Geen seks in je huwelijk, is er waarschijnlijk wat mis... en ja, door seks kun je ware liefde geven.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 02 mar 2005 20:19

Raido schreef:Ben het met MM eens, ja dat komt voor ;-) Geen seks in je huwelijk, is er waarschijnlijk wat mis... en ja, door seks kun je ware liefde geven.

ja dat kan wel zo wezen.. maar het betekend dan niet dat het vaak zou moeten.. hoe vaak je het doet zegt toch niks over hoe goed je relatie is...

kbedoel mm zegt dat je vaak sex moet hebben en niet 1 keer in de week ofzo.. maar dat kan je toch met zn 2en bepalen waar jij je het beste bij voelt...

Mister_L
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Mister_L » 02 mar 2005 21:38

ja precies.... maar uitkijken dat je de ander niks opdringt

En als je net een relatie hebt is het goed om over te praten, dan weet je waar de ander staat en waar je aan toe bent.

joepie

Berichtdoor joepie » 02 mar 2005 22:15

Raido schreef:Ben het met MM eens, ja dat komt voor ;-) Geen seks in je huwelijk, is er waarschijnlijk wat mis... en ja, door seks kun je ware liefde geven.

Ik las vandaag een stuk over een echtpaar, dik in de 70, meer dan 50 jaar getrouwd, zeer gelukkig met elkaar, maaaaaaaaaaar...
Al jaren geen gemeenschap meer.
Is dat dan een slecht huwelijk geworden?
Zouden ze dus geen ware liefde voor elkaar voelen?

Ware liefde zit niet in de hoeveelheid seks die je met elkaar hebt.
Maar ik heel andere dingen.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 02 mar 2005 22:25

joepie schreef:
Ware liefde zit niet in de hoeveelheid seks die je met elkaar hebt.
Maar ik heel andere dingen.

daar ben ik het helemaal mee eens!!

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 03 mar 2005 05:24

joepie schreef:

Ik las vandaag een stuk over een echtpaar, dik in de 70, meer dan 50 jaar getrouwd, zeer gelukkig met elkaar, maaaaaaaaaaar...
Al jaren geen gemeenschap meer.
Is dat dan een slecht huwelijk geworden?
Zouden ze dus geen ware liefde voor elkaar voelen?

Dat heet gewoon impotent. :)

Terug naar “Archief”