bindingsangst

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Tobbe
Mineur
Mineur

Berichtdoor Tobbe » 01 mar 2005 16:58

Eigenlijk is het vaag. Eerst vind ik iemand leuk in zoverre dat ik verliefd ben op diegene, wordt diegene ook verliefd, dan denk ik altijd: ho maar! dan is het niet leuk meer en begint het veel te veel te lijken op 'het vastzitten' aan iemand. Overigens, ik heb altijd een hekel aan mensen die om de haverklap verliefd zijn, ik ben het zelf bijna nooit. Jullie??

Invincible
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Invincible » 01 mar 2005 17:08

Tobbe schreef:Eigenlijk is het vaag. Eerst vind ik iemand leuk in zoverre dat ik verliefd ben op diegene, wordt diegene ook verliefd, dan denk ik altijd: ho maar! dan is het niet leuk meer en begint het veel te veel te lijken op 'het vastzitten' aan iemand.

|:)|
Psies.
& Sjanzen is leuk, maar het moet wel een grapje blijven :| :)

Tobbe schreef:Overigens, ik heb altijd een hekel aan mensen die om de haverklap verliefd zijn, ik ben het zelf bijna nooit. Jullie??

1x Echt verliefd geweest.
Verder wel vaker gevoelens voor anderen gehad, maar dat bleken bevliegingen.
..

JialiKelly
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor JialiKelly » 01 mar 2005 17:35

Neuh, ik kan me niet heugen dat ik echt verliefd ben geweest.

Tuurlijk vindt je heus wel eens iemand aangenaam om naar te kijken of om mee te praten, maar als je dan aan jezelf vraagt : wil je daar je hele leven bij blijven? Dan is het toch altijd drie keer nee!
Praise the One who left you
Broken down and paralyzed
Never taste of the fruit..

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 01 mar 2005 18:17

Ik ben juist heel vaak verliefd geweest.
Heb ook (te) veel "relaties" gehad, (waarvan het record 6 weken is..)

In het begin dacht ik steeds van: hier blijf ik m'n hele leven bij!
Na enkele dag kreeg ik dan al slapeloze nachten, paniekaanvallen (oid) en zat de hele dag te piekeren erover.

En ja, ik was zo blond om er toch steeds weer voor te gaan,
met de gedachte dat het nu niet zo zou lopen.

charlie
Mineur
Mineur

asdfa

Berichtdoor charlie » 01 mar 2005 18:56

Invincible schreef:
charlie schreef:het voorgaande lijkt net alsof je alleen maar bindingsangst naar je partner kan hebben... kan toch ook gewoon met vrienden.. ik ken iemand die heeft het kind-zonder-bodem syndroom ofzo, dat is een soort extreme soort van bindingsangst, soort bindings-onmogelijkheid ofzo

Heb es na zitten denken nav dit topic, volgens mij heb ik een heel brede bindinds'angst'. Zo breed als het hele leven is. Geen zin in binding met een vrouw, maar ook geen zin in binding met deze wereld. Op het moment dat ik voel dat ik tot iets verplicht ben, ergens aan vast zit, heb ik al geen zin meer, ontneemt het me mn levenslust. En probeer ik los te komen.
Misschien heeft het met het voldoen aan verwachtingen te maken. Heb ik een hekel aan.
Misschien omdat ik bang ben zaken waar ik aan gehecht ben kwijt te raken, en me daarom aan weinig hecht.
Allebei denk ik.

Hmm..
Wel leuk... beetje zelftherapie :wink:

hope herkenbaar ook, ik denk niet dat hetgeen je beschrijft iets van bindingsangst is. Ik herken meer iets van onzekerheid; usteloosheid uit je verhaal. ik denk dat dat iets verschillends is..
het lijkt me dat het door jou geschetste gevoel juist een teveel aan bindings-drang is ofzo (niet veroordelend, maar beschrijvend bedoeld!)
je wilt niet het bestaande loslaten enzo.. of wordt dit te abstract.. ?
"I AM Too blessed to be stressed!" The shortest distance between a problem and a solution is the distance between your knees and the floor.

Johanne
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Johanne » 01 mar 2005 19:15

Tobbe en Invinceble jullie posts zijn zeer erg herkenbaar...
"I am a lonely soldier, I fight my own war
Everyone's caught up in themselves
My wounded soul is tearing me down"

-Narnia-

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 01 mar 2005 19:17

Ik ook al :) word je hopeloos verliefd, maar dan die andere ook. Toen dacht ik 'ieks' en nu? Toch maar verkering gevraagd (eerste keer voor mij) en we zijn al bijna een jaar samen.. en ik voel gewoon dat het zo blijft..
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 01 mar 2005 19:35

Raido schreef:Ik ook al :) word je hopeloos verliefd, maar dan die andere ook. Toen dacht ik 'ieks' en nu? Toch maar verkering gevraagd (eerste keer voor mij) en we zijn al bijna een jaar samen.. en ik voel gewoon dat het zo blijft..

Ha, dat gevoel ken ik! 8)

Tobbe
Mineur
Mineur

Berichtdoor Tobbe » 01 mar 2005 19:42

Ik ook al word je hopeloos verliefd, maar dan die andere ook. Toen dacht ik 'ieks' en nu? Toch maar verkering gevraagd (eerste keer voor mij) en we zijn al bijna een jaar samen.. en ik voel gewoon dat het zo blijft..

Hoe bedoel je dat, 'ik voel gewoon dat het zo blijft..', dat onbestendige gevoel of jullie bij elkaar ;)?

Flex187
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Flex187 » 01 mar 2005 19:52

Aragorn schreef:
Raido schreef:Ik ook al :) word je hopeloos verliefd, maar dan die andere ook. Toen dacht ik 'ieks' en nu? Toch maar verkering gevraagd (eerste keer voor mij) en we zijn al bijna een jaar samen.. en ik voel gewoon dat het zo blijft..

Ha, dat gevoel ken ik! 8)

Ik ook!!! :) en toen ging het uit. ow sorry.

Annemieke86
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Annemieke86 » 07 mar 2005 17:19

Tobbe schreef:Overigens, ik heb altijd een hekel aan mensen die om de haverklap verliefd zijn, ik ben het zelf bijna nooit. Jullie??
Ben 2x echt verliefd geweest. Eentje werd helemaal niets, de tweede is m'n huidige vriend :lol: :8>
Afbeelding

tinos
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tinos » 07 mar 2005 17:25

Annemieke86 schreef:
Ben 2x echt verliefd geweest. Eentje werd helemaal niets, de tweede is m'n huidige vriend :lol: :8>

hou ook niet zo van 'te vaak' verliefd zijn.. maarja, het moet ergens beginnen.. het is ook zo wat om volledig kansloos een jaar lang achter iemand aan te lopen ;)

joos
Mineur
Mineur

Berichtdoor joos » 07 mar 2005 17:31

:oops: soms doe je er ook gewoon helemaal niets aan. En mensen die snel verliefd zijn kunnen dat zelf ook niet echt helpen hoor! Snel verliefd zijn is niet hetzelfde als jongens- dan wel meidengek ofzo...

Tobbe
Mineur
Mineur

Berichtdoor Tobbe » 07 mar 2005 20:35

Nouuuuu, sommige mensen moeten gewoon iemand hebben waar ze de hele dag naar kunnen uitzien. Elke glimlach van die persoon rekenen ze voor zichzelf, en als speciale aandacht. En dan de week erna als diegene verkering heeft, finaal overstuur zijn. En week drie alweer de volgende najagen. Mij niet gezien, das veel te druk en zinloos!

Mister_L
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Mister_L » 07 mar 2005 20:57

absoluut waar

je wordt zo geboren ofniet

Terug naar “Archief”