dieren laten inslapen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

yvonne
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor yvonne » 26 feb 2005 17:43

Mariamagdalena schreef:Ff de topic omhoog schuiven.

Dagelijks worden alleen in Nederland al miljoenen dieren geeuthanaseerd ter consumptie.
Kan het nog Goddelozer??

En dat er in de bijbel staat dat God aan de mens de heerschappij over de dieren gaf, betekent niet dan wij ze mogen opeten.

Het betekent, dat wij op een paard mogen rijden, een hond nemen om over ons te waken en voor de gezelligheid, een kat, goudvis, om ons te vermaken.

Maar niet om misbruik van Gods schepping te maken en ze opeen te proppen in hokken ter consumptie.
Zo heeft God het niet bedoelt, mijn God niet in elk geval.

goeie zeg!! :!: :mrgreen:
Trucking isn't a crime,
It's just a way of life!

Memmem
Moderator

Re: dieren laten inslapen

Berichtdoor Memmem » 26 feb 2005 18:33

Mariamagdalena schreef:En ik ben het niet eens hoe Raido over dieren denkt.
Een dier heeft weldegelijk Godsbesef, het staat direct in verbinding met God. Mensen, die zijn pas losgeslagen.
Om het in bijbelse taal uit te drukken:
Een dier heeft nog niet gegeten van de boom van goed en kwaad, zoals Adam en Eva.
Voor de verjaging uit het paradijs, was de mens net zo zuiver als het dier nu nog is.
???? dieren nog zuiver? En de dieren die elkaar en mensen verslinden. Zijn die nog zuiver? Ook de dieren leven niet meer in vrede samen.

yvonne
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor yvonne » 26 feb 2005 18:36

Memmem schreef:
Een dier heeft weldegelijk Godsbesef, het staat direct in verbinding met God. Mensen, die zijn pas losgeslagen.
Een dier heeft nog niet gegeten van de boom van goed en kwaad, zoals Adam en Eva.
Voor de verjaging uit het paradijs, was de mens net zo zuiver als het dier nu nog is.
???? dieren nog zuiver? En de dieren die elkaar en mensen verslinden. Zijn die nog zuiver? Ook de dieren leven niet meer in vrede samen.

leve mensen wel in "vrede" samen dan? :o
je kan nog geen verkeerde kleren aan doen of je word al neergeknalt :?
Trucking isn't a crime,

It's just a way of life!

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 26 feb 2005 23:26

yvonne schreef:
Memmem schreef:

leve mensen wel in "vrede" samen dan? :o
je kan nog geen verkeerde kleren aan doen of je word al neergeknalt :?
Wel even goed lezen. Dit was een reactie op Mariamagdalena. Ik heb niets over mensen gezegd.

Zareb
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Zareb » 27 feb 2005 09:55

Dieren zijn evenveel schepsels van God als de mens. Als God na de zondvloed Zijn boog aan de hemel laat verschijnen is dat een teken van het verbond dat Hij niet alleen met Noach en de zijnen maar met alle levende schepsels in de ark afsluit. Dieren hebben dus ook Gods aandacht.
Zelfs zoveel dat hij de mens de dankbare taak gaf er als een goed rentmeester voor te zorgen. Dat er na de zondeval ook dood en verderf is gekomen in het dierenrijk is niet de schuld van de dieren maar van de mens. Hetgeen onze verantwoordelijkheid alleen maar vergroot.

Ze mogen er zijn naar hun geschapen aard. En ik denk dat God plezier in ze heeft. Loopt eens op een mooie lentedag door het bos en hoor dan al die vogels Gods lof zingen. Dan zingen wij veels te weinig. Alleen denk ik dat we Gods plezier behoorlijk vergallen als we dieren in een situatie brengen waarin ze niet meer naar hun aard kunnen leven. Ik denk dan aan de bio-industrie. Als iets indruist tegen Gods eis om als goed rentmeester te heersen is het dat wel. De dieren blijven er geen dier bij - en hoe blijven christenen er dan christen bij, wanneer ze zich er niet radikaal van distancieren?
Echter de dieren zijn ons ook tot voedsel gegeven. Dus ik eet met veel plezier een stuk vlees maar zorg er dan voor dat dit van een boerderij komt waar dieren naar hun aard zijn opgegroeid.

De zeer overtrokken vormen van het houden van huisdieren is eigenlijk precies hetzelfde als de bio-industrie. Allerlei gelegenheidsfokkers die zonodig een nestje hondjes willen fokken, "want het is zo leuk". Onzorgvuldig handelen waardoor er bijnageen enkel ras meer is dat geen erfelijke afwijkingen of verminkingen kent.
Je mag er van mij tegen zijn dat dieren "een spuitje" krijgen. Maar dan moet je ook tegen die overdreven vormen van zg dierenliefde zijn. Het is toch je reinste waanzin om koste wat het kost een dier dat letterlijk en figuurlijk "zo ziek is als een hond" in leven te willen houden, alleen maar voor je eigen plezier.

Wij werken in ons bedrijf met waak en verdedigingshonden, zoals Mechelaars, Presa Canaria en Duitse Herders. Wij kopen vrijwel geen dieren aan maar alles word in ons kennel gefokt. De dieren werken, na een training van 2 jaar, gemiddeld zo'n 8 jaar. Daarna gaan ze op non-actief en komen afhankelijk van het soort werk dat ze gedaan hebben in een herplaatsingsprogramma. Dit geldt alleen voor de honden die "zachte" taken gedaan hebben. Honden die in het zware en scherpe werk gezeten hebben krijgen, tenzij ze bij de vaste begeleiders geplaats worden, allemaal een spuitje omdat het risico van bijtongevallen, al dan niet met opzet, veels te groot is.
Hetzelfde geldt voor het fokbeleid. Bij ieder nest worden de pups direct gecontroleerd en pups met eventuele gebreken direct gedood. Best lastig maar het beter voor het ras en voorkomt dat het overschot van neurotische en geflipte dieren nog groter wordt. Gelukkig komt het niet zoveel voor.

Je mag van mij tegen het geven van een spuitje zijn, maar dan mag je ook je kater niet buiten los laten lopen, zodat hij driftig kan meekateren om het poezenoverschot groter te maken. Tenzij het een gecastreerde kater is.

Goed rentmeesterschap geldt ook voor huisdieren. Iemand die met een Deense Dog, 10-hoog in een flat woont en fel tegen de bio-industrie is voor mij dus even ongeloofwaardig als een christen die een stal met legbatterijen achter z'n huis heeft.

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 27 feb 2005 19:18

Memmem schreef:???? dieren nog zuiver? En de dieren die elkaar en mensen verslinden. Zijn die nog zuiver? Ook de dieren leven niet meer in vrede samen.

Welke dieren bedoel je dan?
Ik weet alleen dat een beest een ander beest opeet als hij erg honger heeft, en niet elkaar doden uit sadisme.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 27 feb 2005 19:28

Katten jagen lang niet alleen als ze honger hebben, en ze 'spelen' met hun prooi..

Green

Berichtdoor Green » 28 feb 2005 05:20

Mag je een paling villen? Ze zijn alleen dood te krijgen door ze te 'martelen' met zout.

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 28 feb 2005 11:15

Green schreef:Mag je een paling villen? Ze zijn alleen dood te krijgen door ze te 'martelen' met zout.

Dat is niet waar. Als je de kop eraf snijdt zijn ze ook dood. Het kronkelen van het lijf is een reactie van afstervende zenuwen.
Daarnaast is er nog een veel betere methode. Leg ze levend in de diepvries, ze slapen dan in, pijnloos, mooi recht gestrekt en na het ontdooien kun je ze gemakkelijk villen of roken.
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 28 feb 2005 11:24

EET U SMAKELIJK!

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 28 feb 2005 11:41

Paling is inderdaad heerlijk, ook een hapje?
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 28 feb 2005 18:06

neen, dank u, geef mij maar zalm of haring, maar paling vind ik echt bah, bah, bah!

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 28 feb 2005 18:12

jas schreef:
Green schreef:Mag je een paling villen? Ze zijn alleen dood te krijgen door ze te 'martelen' met zout.

Dat is niet waar. Als je de kop eraf snijdt zijn ze ook dood. Het kronkelen van het lijf is een reactie van afstervende zenuwen.
Daarnaast is er nog een veel betere methode. Leg ze levend in de diepvries, ze slapen dan in, pijnloos, mooi recht gestrekt en na het ontdooien kun je ze gemakkelijk villen of roken.

Nou, inslapen.. lijkt me aardig koud! :(br

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 28 feb 2005 20:00

Mariamagdalena schreef:
Memmem schreef:???? dieren nog zuiver? En de dieren die elkaar en mensen verslinden. Zijn die nog zuiver? Ook de dieren leven niet meer in vrede samen.

Welke dieren bedoel je dan?
Ik weet alleen dat een beest een ander beest opeet als hij erg honger heeft, en niet elkaar doden uit sadisme.

Een dier laten inslapen is sadisme? Of bedoel je iets anders?

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 28 feb 2005 21:32

Memmem schreef:
Een dier laten inslapen is sadisme? Of bedoel je iets anders?

Behalve als het een teddiebeer is. :P
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

Terug naar “Archief”