Handoplegging

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

lin
Verkenner
Verkenner

Handoplegging

Berichtdoor lin » 25 feb 2005 19:26

hoe denken jullie over handoplegging?
En Heer ik hou van U,
want U hield eerst van mij.
Uw liefde tilt mij op
en maakt mij vrij.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 25 feb 2005 19:37

Als in symbolisch, of als in De Heilige Geest instorten, genezende werking...
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

lin
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor lin » 25 feb 2005 19:45

handopleggen, in tongen spreken, profetieen ontvangen enz.... ik doel meer op handoplegging. zijn er bij ons wel eens handen opgelegd. Wat vinden we ervan om zo de heilige geest te ontvangen!
En Heer ik hou van U,

Uw liefde tilt mij op

en maakt mij vrij.

lin
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor lin » 25 feb 2005 19:46

genezende werking mag ook!!
En Heer ik hou van U,

Uw liefde tilt mij op

en maakt mij vrij.

willemijn88
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor willemijn88 » 25 feb 2005 19:49

Ik vind het wel apart dat in de reformatorische kerken nooit over hoort. Terwijl dit wel duidelijk in de Bijbel genoemd staat. Ik vraag me ook wel eens af waarom dat zo is.
Kamer aangeboden voor vast
Johannes 14:2
Visje

lin
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor lin » 25 feb 2005 19:50

dan is dit het moment om daar is over na te denken!! :D
En Heer ik hou van U,

Uw liefde tilt mij op

en maakt mij vrij.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 25 feb 2005 19:59

lin schreef:dan is dit het moment om daar is over na te denken!! :D
warp of beam even naar het tongentaaltopic.. De Heilige Geest ontvang je ook zonder handoplegging, ik zeg doe maar, best, maar ik vind het niet zo belangrijk allemaal voor mijzelf...
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 26 feb 2005 00:25

Ik ben er zeer tegen, omdat ook zeer antichristelijke stromingen gebruik maken van handoplegging (o.a. reiki).
Je hebt dus meteen al een probleem dat je niet weet waaraan de handoplegger zijn energie ontleend.
Ik zou me beperken tot het kerkelijk gebruik door geestelijken bij bevestiging van ambtsdragers, predikanten en huwelijken.
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

gurl
Mineur
Mineur

Berichtdoor gurl » 26 feb 2005 08:26

jas schreef:Ik ben er zeer tegen, omdat ook zeer antichristelijke stromingen gebruik maken van handoplegging (o.a. reiki).

Dus iets wat God heeft gegeven, iets wat Bijbels is, laat je je afpakken omdat een paar andere religieuze stromingen het ook gebruiken? ::((

Je hebt dus meteen al een probleem dat je niet weet waaraan de handoplegger zijn energie ontleend.

Ik zou me ook zeker niet door jan en alleman de handen op laten leggen maar als je weet dat iemand christen is, je vertrouwd diegene dan is het toch geen probleem. Bovendien voel je het vaak ook wel of iets goed zit of niet.
stomp niet af, blijf slijpen

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 26 feb 2005 10:04

gurl schreef:
jas schreef:Ik ben er zeer tegen, omdat ook zeer antichristelijke stromingen gebruik maken van handoplegging (o.a. reiki).

Dus iets wat God heeft gegeven, iets wat Bijbels is, laat je je afpakken omdat een paar andere religieuze stromingen het ook gebruiken? ::((

Ik zou me ook zeker niet door jan en alleman de handen op laten leggen maar als je weet dat iemand christen is, je vertrouwd diegene dan is het toch geen probleem. Bovendien voel je het vaak ook wel of iets goed zit of niet.

Ik geloof in de kracht van het gebed en ik geloof dat de dingen die God bij mij doet goed zijn. Misschien lijkt dat op het moment zelf niet altijd zo, maar de uitkomst staat voor mij wel vast.
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

frekje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor frekje » 26 feb 2005 10:39

Ik geloof ook zeker in de kracht van het gebed, maar als er diverse keren iets in de bijbel over handoplegging bij bijvoorbeeld gebedsgenezing genoemd wordt, wil ik me daar niet direct van afsluiten.

Het belangrijkste zal toch altijd het persoonlijke gebed tot God blijven, maar als er bijvoorbeeld wordt gesproken over het genezen door handoplegging, en het gebeurt en er worden mensen genezen... dan is volgens mij wel een kracht van de Heilige Geest! (Nu niet over Jomanda enzo beginnen, want dat zijn duivelse krachten!)
Afbeelding
We loved Him, because He first loved us!

doornroosje
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor doornroosje » 26 feb 2005 11:04

het is wel erg moeilijk, maar wat zouden jullie doen als je doodziek was. Dan zou je toch alles proberen :?:

en gebedsdiensten dan, zijn die wel goed? Jas?
leven is het meervoud van lef!

brammetje
Mineur
Mineur

Berichtdoor brammetje » 26 feb 2005 11:16

Handelingen 8:18 Toen Simon zag dat de mensen door de handoplegging van de apostelen vervuld raakten van de Geest, bood hij Petrus en Johannes geld aan
1 Timotheüs 4:14 Veronachtzaam de genade die je geschonken is niet; je dankt haar aan de profetische woorden die de raad van oudsten over jou, onder handoplegging, heeft uitgesproken.
Hebreeën 6:2 de leer over het dopen en de handoplegging, en over de opstanding van de doden en het laatste oordeel.

Laten we niet op gevoel afgaan maar op onze handleiding in dit leven , de bijbel .

Ik vind hier toch wel een aantal veel belovende teksten , zomaar negeren ik denk niet dat dat de bedoeling is
Maar gij geheel anders !
Opdracht ?!

doornroosje
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor doornroosje » 26 feb 2005 11:31

als je het doet moet je wel eerst heel goed uitkijken wie het doet :!:
leven is het meervoud van lef!

brammetje
Mineur
Mineur

Berichtdoor brammetje » 26 feb 2005 11:38

doornroosje schreef:als je het doet moet je wel eerst heel goed uitkijken wie het doet :!:

snap je niet als je het doed wie het doed ?

Bedoel je als jou de handen worden opgelegd , wil je eerst wel zeker weten of het goede handen zijn ?

dat lijkt mij zeker wel de bedoeling , maar dat is met alle dingen zo ook woorden die gesproken worden horoscopen die je leest en progamma's die je kijkt en boeken die je leest en ga zo maar door .
Maar gij geheel anders !

Opdracht ?!

Terug naar “Archief”