hijwel schreef:wat houdt je tegen om te bidden in een kringgebed?
Ik weet dat je het niet op prijs stelt dat ik met een wedervraag kom. maar toch doe ik het.
Waarom een kring gebed? denk je dat het gebed in je binnenkamer niet verhoord wordt. en in een kringgebed wel
Ik denk dat het antwoord op deze vraag al wel gegeven is in mijn eerder reacties. Ook het antwoord van Acire had van mij kunnen wezen.
Ik denk dat ieder gebed verhoort wordt, dat belooft God immers. Maar ik denk dat de binnenkamer op meerder eplaatsen kan wezen.
Misschien moet je het eens ervaren hebben, zoals Acire dat heeft ervaren. Samen klein worden voor God in een gezamelijk iets, of samen God groot maken na ee blijde gebeurtenis. Zo prachtig om dat samen te doen. Maar het is beetje moeiljk uit te leggen, maar die binnenkamer ervaar je als je op zon moment gaat bidden.
Ik hou zelf niet zo van georganisseerd gebed: dan en dan om zo laat met zoveel personen gebedsuur. Ik denk dat het heel goed is omdat te doen, maar het past nie tin mijn relatie met God. Dus doe ik daar niet aan mee.
maar soms ben je zo intiem bezig geweest met elkaar dat je daar God voor wilt bedanken of je wilt God om een zegen vragen voor een bepaald probleem of aktiviteit of je wilt ...weet ik veel wat je allemaal wilt.
En laat ik heel expliciet zeggen: God vindt het fijn als we tot Hem bidden, laat dat het uitgangspunt zijn. En ik wil helemaal geen waardeoordeel geven over mensen die wel/niet kringgebed doen.
mijn idee is dat je kringgebed niet moet gaan doen, maar dat het gewoon moet gebeuren.