Houden van een vrouw, hoe moet dat?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 24 feb 2005 12:40

mystery schreef:
Boekenlezer schreef:
sela schreef:...
russisch? wow! 'cool' man!

Ja, ik heb mooie kanten. Daarin ben ik altijd zwaar miskend door de dames bij wie ik avances probeerde te maken! 8) Hadden ze dat beseft, dan hadden ze me wel aangeklampt om mij nóóit meer los te laten!
Maar ja... dames zijn nu eenmaal vreemde wezens, en stellen waarschijnlijk ook vreemde prioriteiten. :(

:mrgreen:

(En zo zijn we ook weer gelijk binnen het onderwerp! :roll: )

(nu even als niet mod (je hebt het netjes verweven trouwens) )

Jij hebt meerdere dames nodig? Je spreekt zo in het meerdere: dames, ze me aangeklampt...

Ik weet niet met welk soort vrouw jij in aanraking bent gekomen, maar ik herken me niet in 'vreemd wezen' en ook niet in andere beschrijvingen die jij geeft... en toch ben ik een vrouw :mrgreen:

Het zou ook kunnen dat jij teveel prioriteiten stelt... toch?

Als je door de tijd heen kijkt en alles optelt, kom je meerdere dames tegen, ja. Dat is toch niet vreemd? 't Zijn er ook niet overmatig veel hoor, die ik in daarbij gedachten heb.
Nee, ik heet geen Salomo. Eén vrouw is mij genoeg. Slechts één vrouw kan de meest bijzondere zijn. Als je van een bepaald soort (qua indrukwekkendheid) meerdere tegenkomt, ga je mikken op de overtreffende trap. Logisch toch?

Wat bedoel je met te veel prioriteiten?

Vanuit de visie van een vrouw zal een vrouw niet snel vreemd zijn. Maar vanuit de belevingswereld van een man is een vrouw wel degelijk vreemd. Dat zal andersom ook wel opgaan.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

mystery
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor mystery » 24 feb 2005 13:28

Nou daar ben ik het niet mee eens. Sommige mannen vallen echt wel te begrijpen en andere niet, maar dat heb ik ook met vrouwen. Oké er zijn heus wel verschillen, maar dat is juist het aantrekkelijke toch?

Wat bedoelde jij dan met prioriteiten?
Als mens alleen kun je niet bestaan, je hebt de ander nodig om te groeien.

Wees eerst een individu voordat je een duo wordt.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 24 feb 2005 13:49

mystery schreef:Nou daar ben ik het niet mee eens. Sommige mannen vallen echt wel te begrijpen en andere niet, maar dat heb ik ook met vrouwen.

Ach ja, sommige mannen zijn inderdaad net zo gek als vrouwen.. 8)

mystery
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor mystery » 24 feb 2005 13:57

Aragorn schreef:
mystery schreef:Nou daar ben ik het niet mee eens. Sommige mannen vallen echt wel te begrijpen en andere niet, maar dat heb ik ook met vrouwen.

Ach ja, sommige mannen zijn inderdaad net zo gek als vrouwen.. 8)

Ik heb het niet over gek gehad. Maar dat sommige mannen gek zijn, dat weet ik wel. En dat sommige vrouwen gek zijn, nou daar twijfel ik zeker niet over :mrgreen: 8)

Maar ik heb het idee dat we een klein beetje van het onderwerp afdwalende zijn...
Als mens alleen kun je niet bestaan, je hebt de ander nodig om te groeien.

Wees eerst een individu voordat je een duo wordt.

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 24 feb 2005 14:27

mystery schreef:Nou daar ben ik het niet mee eens. Sommige mannen vallen echt wel te begrijpen en andere niet, maar dat heb ik ook met vrouwen. Oké er zijn heus wel verschillen, maar dat is juist het aantrekkelijke toch?

Wat bedoelde jij dan met prioriteiten?

Priorieiten: vrij vertaald zou je het ook met 'smaak' kunnen weergeven. 'Wat vinden die vrouwen belangrijk?', dat is in feite wat ik bedoelde met prioriteiten.
Daar zaten wat speelse, niet zo heel serieuze gedachten bij. Zoals: ze stellen blijkbaar geen belang in een talentvolle, veelzijdige, intelligente, knappe man. (Daarbij doelde ik dan op mijzelf. :mrgreen: ) Nee, ze vinden het blijkbaar belangrijk dat je niet opgewonden van ze raakt, dat je 'cool' blijft. Dat je jezelf emotioneel perfect onder controle hebt en zo.
(Het lijkt er voorwaar op alsof dat laatste sterke waarheidselementen bevat. Dat zal op een bepaalde manier ook wel, maar ik denk dat de realiteit veelzijdiger is.)

Inderdaad, alle mannen zijn bepaald niet hetzelfde, en alle vrouwen zijn bepaald niet hetzelfde.
Hmmm, dus ik zou een moeilijke man zijn...? (Nee, niet dat je dat zegt, maar dat komt gewoon even als gedachte bij mij op. Een beetje concluderend en gedachten combinerend in mijn hoofd als een soort van automatisch proces.) Nou, er is wel eens van mij gezegd, dat ik mysterieus overkom, dat je van mij moeilijk hoogte krijgt. Maar toen ik de dame die dat zei beter kende, en zij mij ook, beweerde zij het tegendeel. Als iemand voor mij vertrouwd is en bekend, dan heb ik er weinig moeite mee om open te zijn, m.n. langs de verbale weg. Maar ken ik iemand maar oppervlakkig, dan schijn ik anders te zijn. Dan schijn ik mysterieus en geheimzinnig over te komen, dat ik niet te peilen ben wat ik denk en wil en zo.
(Maar ja, dan heb ik het weer over mijzelf, en ik weet niet of jij daar wat mee kan...)
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 24 feb 2005 15:18

Boekenlezer schreef:Priorieiten: vrij vertaald zou je het ook met 'smaak' kunnen weergeven. 'Wat vinden die vrouwen belangrijk?', dat is in feite wat ik bedoelde met prioriteiten.

Ach, dat verschilt ook nogal. De een gaat helemaal wild op vage alto's met vettig haar en een vlasbaardje, terwijl de ander daar niet aan zou moeten denken en liever zo snel mogelijk een gezinnetje sticht met een keurige bedrijfskundestudent. :)

Daar zaten wat speelse, niet zo heel serieuze gedachten bij. Zoals: ze stellen blijkbaar geen belang in een talentvolle, veelzijdige, intelligente, knappe man. (Daarbij doelde ik dan op mijzelf. :mrgreen: ) Nee, ze vinden het blijkbaar belangrijk dat je niet opgewonden van ze raakt, dat je 'cool' blijft. Dat je jezelf emotioneel perfect onder controle hebt en zo.
(Het lijkt er voorwaar op alsof dat laatste sterke waarheidselementen bevat. Dat zal op een bepaalde manier ook wel, maar ik denk dat de realiteit veelzijdiger is.)

Beste Boekenlezer, je moet je gewoon niets aantrekken van de mogelijke grillen en voorkeuren van die vrouwmensen. Mochten er verstandige exemplaren tussen zitten, dan zien die vanzelf je onovertroffenheid in. En als ze dat niet zien hoef je daar ook geen moeite voor te doen, ze zijn het niet waard. 8)

Overigens verschilt het ook weer of ze 'coolheid' waarderen. De ene keer is het kneuzig als niet 'cool' blijft, terwijl het de volgende keer weer 'zo schattig' is.. niet te vertrouwen dus! :P

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 24 feb 2005 22:29

Aragorn schreef:
Boekenlezer schreef:Priorieiten: vrij vertaald zou je het ook met 'smaak' kunnen weergeven. 'Wat vinden die vrouwen belangrijk?', dat is in feite wat ik bedoelde met prioriteiten.

Ach, dat verschilt ook nogal. De een gaat helemaal wild op vage alto's met vettig haar en een vlasbaardje, terwijl de ander daar niet aan zou moeten denken en liever zo snel mogelijk een gezinnetje sticht met een keurige bedrijfskundestudent. :)

Zijn er ook gegadigden voor een theologiestudent...?? :o

Beste Boekenlezer, je moet je gewoon niets aantrekken van de mogelijke grillen en voorkeuren van die vrouwmensen. Mochten er verstandige exemplaren tussen zitten, dan zien die vanzelf je onovertroffenheid in. En als ze dat niet zien hoef je daar ook geen moeite voor te doen, ze zijn het niet waard. 8)

Overigens verschilt het ook weer of ze 'coolheid' waarderen. De ene keer is het kneuzig als niet 'cool' blijft, terwijl het de volgende keer weer 'zo schattig' is.. niet te vertrouwen dus! :P

Inderdaad, sommige dames zijn niet te vertrouwen!
Anderen wel, maar ik ben er nog even niet uit waar dat precies aan ligt: of ik mijzelf goed in de hand heb bij ze, of aan hun goede karakter.
Hoe aantrekkelijker, hoe onbetrouwbaarder, zei een kennis van mij eens. "Ja, die bestaan wel, van die dames bij wie je zoiets hebt van 'wauw wat een vrouw!' Maar de blijken dan weer zo onbetrouwbaar als een hond (wat ik dan weer een leuke woordspeling vind)." Zo zei die dat.

Maar dat me aantrekken, tja, dat is denk ik wel een beetje een zwakke plek van me. Het is niet de eerste keer dat je dit tegen mij zegt. Maar ik merk wel dat ik in dat opzicht de laatste tijd een beetje leer. :)

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 25 feb 2005 09:52

Boekenlezer schreef:Hoe aantrekkelijker, hoe onbetrouwbaarder, zei een kennis van mij eens. "Ja, die bestaan wel, van die dames bij wie je zoiets hebt van 'wauw wat een vrouw!' Maar de blijken dan weer zo onbetrouwbaar als een hond (wat ik dan weer een leuke woordspeling vind)." Zo zei die dat.

Die woordspeling lijkt me eerder een belediging voor die trouwe viervoeter. :wink:
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 25 feb 2005 11:22

Ik begrijp die woordspeling zelf niet helemaal. Het was dan ook die ander die het een mooie woordspeling vond.

Maar inderdaad, dit is behoorlijk beledigend voor zo'n dier! Een onbetrouwbare dame met een betrouwbare hond te vergelijken...!! :shock: :cry:

joepie

Berichtdoor joepie » 25 feb 2005 13:10

Houden van een vrouw hoe moet dat?
Gewoon doen!

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 25 feb 2005 13:11

joepie schreef:Houden van een vrouw hoe moet dat?
Gewoon doen!

hmmmm als je bepaalde ervaringen hebt, is houden van..... niet gemakkelijk!!!

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 25 feb 2005 13:56

Boekenlezer schreef:

Anderen wel, maar ik ben er nog even niet uit waar dat precies aan ligt: of ik mijzelf goed in de hand heb bij ze, of aan hun goede karakter.
Hoe aantrekkelijker, hoe onbetrouwbaarder, zei een kennis van mij eens. "Ja, die bestaan wel, van die dames bij wie je zoiets hebt van 'wauw wat een vrouw!' Maar de blijken dan weer zo onbetrouwbaar als een hond (wat ik dan weer een leuke woordspeling vind)." Zo zei die dat.

Maar dat me aantrekken, tja, dat is denk ik wel een beetje een zwakke plek van me. Het is niet de eerste keer dat je dit tegen mij zegt. Maar ik merk wel dat ik in dat opzicht de laatste tijd een beetje leer. :)

Ow sjit, ik begin in herhaling te vallen.. :shock:

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 25 feb 2005 15:59

Aragorn schreef:
Boekenlezer schreef:

Ow sjit, ik begin in herhaling te vallen.. :shock:

Geeft niet. :)

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 25 feb 2005 16:18

Gewoon doen!

Zit een waarheidselement in: het komt uit in de daden.
Maar ik denk toch dat het meer is dan dat.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 25 feb 2005 17:42

Boekenlezer schreef:
Gewoon doen!

Zit een waarheidselement in: het komt uit in de daden.
Maar ik denk toch dat het meer is dan dat.

Nah, ik denk dat joepie in die zin wel gelijk heeft dat je op een gegeven moment gewoon houdt van iemand en dat daar de rest 'vanzelf' een beetje uit volgt. Als je dan ook je verstand nog een beetje gebruikt komt het wel goed.

Terug naar “Archief”