hijwel schreef:God bestuurt toch alle dingen? Ook jou hand toch? Ik bid elke keer als ik de bijbel opsla of God de juiste bladzijde open wil slaan. En dat gebeurt! Of geloof je daar niet in. Je hebt het over "de kans" bij God zijn er geen kansen. God bestuur mijn en jou hand (als wij daar om vragen). Of geloof je nu in 1 keer in toeval?
Nee, maar wel in de eigen verantwoordelijkheid van de mens. Jouw redenering volgend is het ook Gods hand als je iemand dood steekt.
hijwel schreef:Ik had gister een beetje oneenigheid en het liep allemaal niet zo lekker. Ik vroeg God: "wilt u mij laten zien wat ik moet doen?". Ik sloeg de bijbel open en las dit: "Leg daarom de leugen af en spreek de waarheid tegen elkaar, want wij zijn elkaars ledematen. Als u boos wordt, zondig dan niet: laat de zon niet ondergaan over uw boosheid.
Ja, en zo zijn er nog duizenden teksten die ook van toepassing zouden kunnen zijn.
hijwel schreef:toevallig he? God laat ons dingen toevallen! das toevallig! Zo heb ik nog wel 100 voorbeelden waarop God op deze manier tot mijn spreekt. Ik zeg niet dat dit de enige manier is, maar het is een manier die God gebruikt!
Op deze manier gebruik je de Bijbel als de I Tjing, als een orakel. Ik denk dat dit gewoon giga fout is. Zeker als je daarnaast ook niet gewoon de Bijbel systematisch leest. Of geloof je dat God niet eveneens door Zijn Woord kan spreken als je de Bijbel wel op volgorde leest? Dan is zelfs de kans nog veel groter dat je een echt antwoord krijgt. Want dan kun je zeggen: "Is het geen wonder, dat dit nou net aan de beurt was om gelezen te worden?"
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )